handdator

Visa fullständig version : Efter vilken måltid är det bäst att träna?

Neos
2008-12-10, 15:45
Är ganska ny på forumet så detta blir mitt första inlägg. Dock hade jag lite svårt att veta vart jag skulle placera det.
Jag undrar vilken tid på dygnet som är bäst att träna på?
Just nu tränar jag efter frukost, tar en dusch dricker en gainomax och äter lunch.
Funkar det eller är det bättre att träna efter lunch/kvällsmat?

Skulle också vara intressant att veta när du tränar.

/Tomas

Scratch89
2008-12-10, 15:51
Vad passar ditt liv bäst?

EDIT: Jag tränar så tidigt som möjligt. Innan frukost vid 06.30, eller innan lunch, runt 12.00.

King Grub
2008-12-10, 15:52
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=122732&highlight=eftermiddag

Men jag skulle säga: träna när du tycker du presterar bäst och där det passar in i ditt övriga liv. Det är definitivt inte fel att göra som du gör.

Onigiri
2008-12-10, 16:23
Äter frukost 9, tränar 11.30, ibland lite senare. Aldrig eftermiddagar efter 16.

madmax10
2008-12-10, 18:19
själv brukar jag ofta träna på kvällen typ efter 7, det är då jag har tid tar sedan en gainomaxefter passet. vet ej om det är bra eller dåligt, funkar för mig än sålänge

Eddie Vedder
2008-12-10, 18:40
själv brukar jag ofta träna på kvällen typ efter 7, det är då jag har tid tar sedan en gainomaxefter passet. vet ej om det är bra eller dåligt, funkar för mig än sålänge

Om du tränar och inte äter mer än en Gainomax efter så är det sannolikt inget bra upplägg. Självklart utesluter det inte att du fortfarande blir nöjd med resultaten du åstadkommer, det beror ju helt på dina ambitioner.

Men med största sannolikhet förlorar du på det i jämförelse med den väldigt enkla förändringen att äta middag efter.

Fredrik_S
2008-12-11, 01:02
Det är bäst att träna den tiden på dygnet som passar en själv bäst i ens rutiner.
Tränar man på en tid som egentligen inte passar så bra är det kanske större risk att man kommer ur sin träningsrutin eller skippar träningspass. Och det är garanterat värre än att det inte råkar vara helt optimala omständigheter i kroppen för maximal muskeltillväxt vid det klockslag man vill träna.

Jag tränar styrka på morgonen och dans på kvällen.

Neos
2008-12-11, 14:28
tack så mycket för era svar. jag kommer att fortsätta att träna på morgonen efter frukost. Dock är det några dagar jag jobbar förmiddag och inte kan träna så tidigt utan måste ta det efter 3-tiden.

//Tomas