handdator

Visa fullständig version : Skall jag starta en träningsjournal?


Nina L
2008-12-10, 15:41
Jag är vad man populärt brukar kalla "tillbaka på ruta ett". Om det finns någon ruta bakom nr ett, typ ruta 0, eller ruta -1 så är det kanske till och med där jag befinner mig.

Jag måste ha varit sjukskriven i två år nu.
Kraftig stressreaktion menar försäkringskassans psykiater. Det hela utlöstes (som vissa kanske minns) av min fd fd sambos otrohet, sjukdom och död. Jag har ingen motivation till någonting (bortsett från att jag hela tiden vill höra av mig till mitt ex). Jag fullkomligt avskyr att röra mig det minsta lilla (typiskt mig när jag har kommit ur mina rutiner). Jag är negativ, missnöjd och bekräftelsefixerad som en fjortonåring. Jag är i förfall. När man är 31 år passar det inte att strunta i att röra på sig. Det går rätt snabbt utför, så att säga. Det passar inte heller att lägga sig till med vanor som middagsgrogg (ett lönlöst försök till att göra vardagen festligare) eller goda mackor med ost eller salami. (Jag har gått upp ~10 kilo och det är inte muskler.) Nu har jag dessutom bytt minimjölken i kaffet mot grädde. Familjen flyttar och jag ä för svag för att lyfta normaltunga saker. Förstår ni läget?

Problemet är att jag totalt saknar karaktär.
Däremot går jag igång på bekräftelse, uppmuntran och ursäkter till att posta bilder på mig själv. Att använda den svagheten till min fördel här på Kollo har faktiskt fått mig att sluta röka, göra upp dagsrutiner, och stå fast i mitt beslut att inte ringa mitt ex och bli tillsammans för femtioelfte gången.

Det lär bli en rätt usel journal.
Inget att inspireras av, och inget att imponeras av, men det kan ju vara bra för mig, förutsatt att jag får kommentarer och sånt (mitt syre här på Kolozzeum).

J.V
2008-12-10, 15:42
Ja!

Runda Grodan
2008-12-10, 15:46
Du kan ju prova i alla fall.


Hoppas du mår bättre snarast möjligt.

Tricce
2008-12-10, 15:48
Jag tror du vill starta och behöver starta en så egentligen borde jag klicka i JA men jag brukar alltid klicka i att jag är hårdrockare/fiskmås och lidl alternativet så jag blir alldeles konfys här!! Duger det som svar?

Nina L
2008-12-10, 15:50
Jag tror du vill starta och behöver starta en så egentligen borde jag klicka i JA men jag brukar alltid klicka i att jag är hårdrockare/fiskmås och lidl alternativet så jag blir alldeles konfys här!! Duger det som svar?Jag tror att du behöver vidga dina vyer och våga klicka ett JA trots att ett fiskmålsliknande alternativ faktiskt finns. Om inte annat så för att det skulle göra mig patetiskt glad. :em:

Trance
2008-12-10, 15:51
Jag är negativ, missnöjd och bekräftelsefixerad som en fjortonåring. Jag är i förfall.

Tror du det blir det bättre eller sämre av en journal? Bara nyfiken.

tjabon
2008-12-10, 15:53
Man ska inte underskatta kroppens eget minne.
Kroppen kommer ihåg hur det var en gång i tiden.

Bara du lyckas hitta motivationen till att börja igen,
så tror jag att det kommer rulla på av sej självt.

Börja med att packa väskan och ta dej till gymmet !!!..........:)

Jag klickar JA.

Baan
2008-12-10, 16:05
Behöver du fråga, nej.

Mago
2008-12-10, 16:19
Självklart! Om det nu är så illa så har du ju verkligen chansen att visa framsteg. *flex*

Archos
2008-12-10, 16:25
Jag tycker du ska göra det för din egen skull så du ser vart du är på väg och förhoppningsvis uppmuntras av kommande (långsamma) uppåtgående framgång (ett och annat bakslag gör ju inget). Tänk dig att du inte får en enda uppmuntran i journalen men att du inte ger upp ändå. Därifrån kan uppmuntran och bekräftelse bara ge grädde på moset!

Bara att sätta fart, lycka till! :)

hahavaffan
2008-12-10, 16:25
Den lär ju snabbt bli en av de mest besökta och aktiva, så kör på!

Nina L
2008-12-10, 16:26
Tror du det blir det bättre eller sämre av en journal? Bara nyfiken.Jag tror att jag kommer att må mycket bättre både fysiskt och psykiskt om jag kommer igång och rör på mig, och slutar med de värsta av mina dåliga vanor. Mina fjortistendenser är inte mitt största problem just nu, men det skulle ju kunna vara så att ju bättre jag mår desto mindre bekräftelsekåt blir jag. Låter det inte lite halvlogiskt?

Behöver du fråga, nej.Endast självständiga och trygga personer bör starta träningsjournal?

Om det nu är så illa så har du ju verkligen chansen att visa framsteg. *flex*Ja, det var lite så jag tänkte.

Man ska inte underskatta kroppens eget minne.
Kroppen kommer ihåg hur det var en gång i tiden.Jo, jag hoppas den gör det...

Baan
2008-12-10, 16:31
Endast självständiga och trygga personer bör starta träningsjournal?


Ja!

Jag tänkte mer, Just do it, Nike!

Trance
2008-12-10, 16:42
Jag tror att jag kommer att må mycket bättre både fysiskt och psykiskt om jag kommer igång och rör på mig, och slutar med de värsta av mina dåliga vanor. Mina fjortistendenser är inte mitt största problem just nu, men det skulle ju kunna vara så att ju bättre jag mår desto mindre bekräftelsekåt blir jag. Låter det inte lite halvlogiskt?


Ja, det låter väl bra.

Jay-Z
2008-12-10, 16:44
Det tycker jag. Jag har alltid uppskattat dina journaler tidigare. Välstrukturerade och med humor.

Timme
2008-12-10, 16:47
klart du ska starta en :)

Nina L
2008-12-10, 16:58
Det tycker jag. Jag har alltid uppskattat dina journaler tidigare. Välstrukturerade och med humor.Det här med struktur kommer jag nog inte att vara så noga med som innan (Jag var lätt fanatisk.), men humorn kan jag nästan lova som ett återkommande inslag, tillsammans med gnäll och lågpresterande, men ändå...

xarizma
2008-12-10, 17:01
Starta en journal bör du göra, tror det kommer hjälpa dig på många vis. :)

Timme
2008-12-10, 17:07
Lova att träna mycket marklyft och böj :)

Raschmus
2008-12-10, 18:51
Kolo svarar ja!

joriice
2008-12-10, 18:55
Jag går också i de banorna, men jag tränar fan knappt två pass i veckan längre, så det blir nog en rätt seg Journal. :S

ceejay
2008-12-10, 18:58
gör som du vill

Cilia
2008-12-10, 20:49
Absolut. Jag brukar tycka dina uppmärksamhetstrådar är jobbiga men jag vill ha tillbaka den gamla glada Nina. Tycker det är så tråkigt att du inte mår bra. Jag är beredd att spamma din journal med okritiska hejarop

Grisen
2008-12-10, 22:09
Självklart Nina, vi på kolo gillar dig och stöttar dig!

Lellan
2008-12-10, 22:23
Söta Nina ögon -och själagodis. Du är mänsklig och har haft en kris, du vill må bättre och du funderar på att dela med dig.. Självklart vill vi heja på!

Kroppen är knappast så illa som du tror, däremot så är du fin att titta på så att bekräfta dig är knappast någon jobbig syssla, såvida det inte är så att du börjar identifiera dig för mkt med yta - det är nog fler än jag som kommit på att när man skrapar på ytan tunn som bladguld så finns platina..*kissass*

Bedöva inte den fina insidan, överlev inte livet, lev det. Fan va klyshig och smörig jag låter när jag faktiskt pratar ur hjärtat.. *gah!*

= Ja, skriv! Många kommer följa och det är inte BARA för att du är snygg utan du är kul å varm också, dina kommande sunda vanor hejar man gärna på!

bertbert
2008-12-10, 22:25
do it!11

regus
2008-12-10, 22:25
Jag kommer veckovis posta en nakenråtta och skriva mycket snälla saker :)

Dreas
2008-12-10, 22:40
Klart att du ska göra en Journal, alla sätt man kan få ur sig lite tankar på är bra! Kör så det ryker säger jag :)

Chaan
2008-12-11, 08:18
Iofs har jag varit nyfiken på din träning i två år nu så för min del skulle det nog vara intressant. Men nej, eftersom du ber om råd, dina aktier går knappast upp av att du beblandar dig med pöbeln. Du kan åtminstone låtsas som du har ett liv utanför diskussionsforumen. :whipped: Träningsjournal är inte särskilt glamouröst, det går ju ut på att skriva oavsett om det är roligt eller inte. Fortsätt istället vara exklusiv modeprimadonna och posta roliga och intressanta trådar med funderingar, och pollar som pöbeln kan klicka i. Sådant som gör att det känns som man sitter på ett läckert utomhuscafé någonstans i Europa och har en intressant diskussion över en kopp hyggligt god kaffe. Med någon man gillar :em:

Du ska, åtminstone, tänka "okej då jag gör väl det här för er trots allt" varje gång du postar en tråd.

Archos
2008-12-11, 08:36
Iofs har jag varit nyfiken på din träning i två år nu så för min del skulle det nog vara intressant. Men nej, eftersom du ber om råd, dina aktier går knappast upp av att du beblandar dig med pöbeln. Du kan åtminstone låtsas som du har ett liv utanför diskussionsforumen. :whipped: Träningsjournal är inte särskilt glamouröst, det går ju ut på att skriva oavsett om det är roligt eller inte. Fortsätt istället vara exklusiv modeprimadonna och posta roliga och intressanta trådar med funderingar, och pollar som pöbeln kan klicka i. Sådant som gör att det känns som man sitter på ett läckert utomhuscafé någonstans i Europa och har en intressant diskussion över en kopp hyggligt god kaffe. Med någon man gillar :em:

Du ska, åtminstone, tänka "okej då jag gör väl det här för er trots allt" varje gång du postar en tråd.

Intressant skrivet, och på ett sätt lite av motsatsen till vad jag skrev, men ändå inte! :)

Tricce
2008-12-11, 10:55
blablabla skitsnack osv

Du ska, åtminstone, tänka "okej då jag gör väl det här för er trots allt" varje gång du postar en tråd.

Bara det att denna gång behöver hon göra detta för sig själv och inte för vår skull.

Nina L
2008-12-11, 18:09
Lova att träna mycket marklyft och böjBara för det så blir det ingen mark eller böj alls! *slap*

Tycker det är så tråkigt att du inte mår bra. Jag är beredd att spamma din journal med okritiska hejarop:) Åh, det där skulle jag ta emot med öppna armar.

Söta Nina ögon -och själagodis. Du är mänsklig och har haft en kris, du vill må bättre och du funderar på att dela med dig.. Självklart vill vi heja på! Hurra för mig! (Och för dig som är så snäll även om det blev klyshigt, hihi.)

Jag kommer veckovis posta en nakenråtta och skriva mycket snälla saker :)En nakenråtta i veckan skulle garanterat motivera mig. När jag gick i skolan brukade man kalla sånna saker för "en morot".

Iofs har jag varit nyfiken på din träning i två år nu så för min del skulle det nog vara intressant. Men nej, eftersom du ber om råd, dina aktier går knappast upp av att du beblandar dig med pöbeln. Du kan åtminstone låtsas som du har ett liv utanför diskussionsforumen. :whipped: Träningsjournal är inte särskilt glamouröst, det går ju ut på att skriva oavsett om det är roligt eller inte. Fortsätt istället vara exklusiv modeprimadonna och posta roliga och intressanta trådar med funderingar, och pollar som pöbeln kan klicka i. Sådant som gör att det känns som man sitter på ett läckert utomhuscafé någonstans i Europa och har en intressant diskussion över en kopp hyggligt god kaffe. Med någon man gillar

Du ska, åtminstone, tänka "okej då jag gör väl det här för er trots allt" varje gång du postar en tråd.Men usch. Chaan... Kan jag få kliva ner från piedestalen är du snäll? Jag trivs inte alls. Det ensamt, kallt och blåsigt häruppe. Om du inte pallar med tanken på att jag faktiskt är en människa i mängden så rekommenderar jag att du sätter mig på ignore och besöker min relik till hemsida så ofta du önskar. För jag har absolut ingen lust att hålla skenet uppe.

Pudzianovski
2008-12-11, 18:14
Varför inte. Du kan alltid lägga ner den om det går åt helvete. :thumbup:

Diggler
2008-12-11, 19:16
ja gör så, många kommer att läsa, lägg till lite bilder och du kommer att få mer bekräftelse än vad du vill ha.

Dumleman
2008-12-11, 19:58
Ja det behövs fler greppträningsjournaler, speciellt när det gäller den kvinnliga sidan av kollo *popcorn*.

Chaan
2008-12-11, 22:51
Men usch. Chaan... Kan jag få kliva ner från piedestalen är du snäll? Jag trivs inte alls. Det ensamt, kallt och blåsigt häruppe. Om du inte pallar med tanken på att jag faktiskt är en människa i mängden så rekommenderar jag att du sätter mig på ignore och besöker min relik till hemsida så ofta du önskar. För jag har absolut ingen lust att hålla skenet uppe.

Det är inte så kul nere på marken heller. Trångt och buffligt - eller ännu värre.

Tänk såhär - du har det.

LE4Akokt4EQ&hl=sv&fs=1

Zakath
2008-12-11, 23:25
Karaktär är något man bygger upp långsamt genom att bl.a. sätta upp och följa mål, stora som små. Så en träningjournal låter som en jättebra idé, lycka till Nina!

Exdiaq
2008-12-11, 23:49
Absolut! Om uppmärksamhet är vad som krävs för att komma igång igen ser jag inget fel med det. Kommer följas av mig i alla fall!

Greg
2008-12-12, 00:05
Jag har aldrig haft tillfälle eller tänkt/brytt mig om att följa en journal som du har skrivit i tidigare.

Men om du börjar göra det så kommer jag följa den.

Bara starta på.

Nina L
2008-12-12, 09:08
Varför inte. Du kan alltid lägga ner den om det går åt helvete. :thumbup:True that.

Klicka: "Softcore med Nina L" (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=123131)

tråd låst. //Allan