handdator

Visa fullständig version : Ni som har beställt från kameraexperten

Prankie
2008-12-09, 00:47
Ni som har beställt eller kommer att beställa från kameraexperten borde söka information om de på minhembio eller google. Det har förekommit väldig många icke levererade paket sistone och folk misstänker att de kommer dra en "datorbutiken ala sänka priset massor före jul och sedan gå konka utan att skicka saker". Tyvärr la jag en beställning utan att tänka mig för, med direktbetalning t.o.m. Nu vet jag inte om jag kommer få tillbaka pengar, har skickat ett mail om makulera ordern. Det kommer uppdateras. Ni som går i kameraköp tankar bör avvakta.

Baan
2008-12-09, 00:50
Jag var nära köpa från dom men blev dustin home istället (för en vecka sedan). Såg du föresten själv datorbutikens sänkningar som det ryktas om? Jag följde nämligen utvecklingen själv dom sista veckorna och märkte aldrig av någon chocksänkning, i så fall hände det dom sista timmarna om man säger så, knappast dom sista dagarna/veckorna.

nim
2008-12-09, 07:47
Jag ligger tyvärr ute med 2800:- hos kameraexperten. Igår makulerade jag ordern. Känns som chansen är 50/50 att man ska få tillbaka pengarna.

Prankie
2008-12-09, 11:18
Jag ligger tyvärr ute med 2800:- hos kameraexperten. Igår makulerade jag ordern. Känns som chansen är 50/50 att man ska få tillbaka pengarna.

Jag fick tillbaka pengar idag. Gick väldig fort faktist. SKicka inte långa mail med förklarningar då de troligen få in fler mail än King Grub om hur många gram protein per dag. Skriv bara i header makulera order xxxxx och sedan i mailet. Alla längre mail verkar svaras med enbart standard copy paste svar eller inte alls. Jag hoppas verkligen att affären styr upp sig tills efter jul. Då kanske jag handlar igen mot postförskott.

Princy
2008-12-10, 17:48
Jag och min syrra beställde mobiler därifrån i dag, men efter att ha läst om konkurs-spekulationerna på olika forum efteråt (http://bestsmileys.com/doh/1.gif), så makulerade vi ordrarna. Fick sedan mail om att ordern makulerats efter ca 1,5 h, och då var pengarna tillbaka på kontot.

Skulle inte beställa från dem med tanke på hur många kunder som varit missnöjda på sistone. Kolla t.ex. de nya omdömena som ramlar in på prisjakt.se..

Mental
2008-12-10, 17:54
Helt ok att beställa där, men förskottsbetala för fan inte!

Spene
2008-12-10, 18:01
Fuck.

Exdiaq
2008-12-10, 18:04
Jävla tur jag såg den här tråden. Farsan var på väg att beställa en kamera och objektiv för runt 7000:-

Spene
2008-12-10, 18:17
Skickade ett mail nu på studs. För en ovanlighetens skull hade jag inte sparat kvitto och ordernummer, och fick inget bekräftelsemail heller. Är ganska förbannad just nu.

Mental
2008-12-10, 18:18
Skickade ett mail nu på studs. För en ovanlighetens skull hade jag inte sparat kvitto och ordernummer, och fick inget bekräftelsemail heller. Är ganska förbannad just nu.

Det är efter kontorstid, chilla

Spene
2008-12-10, 18:23
Det är efter kontorstid, chilla
Är förbannad på mig själv. Har redan varit i kontakt med dem om utebliven leverans och borde då makulerat från början. Troligtvis går det väl bra men jag hatar att förlora pengar.

Princy
2008-12-10, 19:21

Ytterligare en aspekt att väga in är ju att många fått sitt leveransdatum uppskjutet ett flertal gånger. Och i de flesta fall har det varit av slaget uppskjutet-igen-och-fortfarande-har-grejerna-inte-skickats.

Men litar man på företaget och har tid att vänta på en eventuell leverans med förskottsbetalning: go for it.

Cerberus
2008-12-10, 19:54
var extremt fördomsfull när ja skulle beställa PS3, deras pris var typ 500 spänn billigare än webhallens. Skickade några mail till dom och de svarade oseriöst på en av dom istället för att besvara min fråga.

Blev webhallen iaf då jag litar på dom till 100%.

hur går det för er som beställt där?

Pepparkakssmurfen
2008-12-18, 15:52
Ser inte bra ut för er som beställt därifrån..

expressen (http://www.expressen.se/ekonomi/1.1407258/blasta-pa-sina-julklappar)

tano
2009-03-18, 18:41
Vet inte om detta är rätt tråd men dessa bluffbutiker verkar ju ploppa hela tiden.

Var idag ute på prisjakt och verkar som denna nya butik "Sekvencia" ligger överlägset billigast på en massa teknik produkter. Har bara hunnit få ett omdömme och inte överaskande sägs det att produkten inte verkar komma.

Deras hemsida ger ju inte heller förtroende: "För närvarande erbjuder vi följande betalningssätt: Betalning mot faktura och förskottsbetalning via bank. Vi kommer även inom kort igång med kortbetalning och räntefri avbetalning."

Men bör ju inte vara så många som går på en bluff igen efter den senaste tidens media uppmärksamhet.

Pepparkakssmurfen
2009-03-18, 19:39
Vet inte om detta är rätt tråd men dessa bluffbutiker verkar ju ploppa hela tiden.

Var idag ute på prisjakt och verkar som denna nya butik "Sekvencia" ligger överlägset billigast på en massa teknik produkter. Har bara hunnit få ett omdömme och inte överaskande sägs det att produkten inte verkar komma.

Deras hemsida ger ju inte heller förtroende:

Men bör ju inte vara så många som går på en bluff igen efter den senaste tidens media uppmärksamhet.

Jag köpte en dator från sekvencia(bredäng) i slutet på 90-talet,då var det iaf. en seriös butik.

...men konkursade inte dom för några år sedan eller köptes upp av en större kedja?
Kan vara någon ny ägare som kör med samma namn(och logga?) som då?

tano
2009-03-19, 10:47
Jag köpte en dator från sekvencia(bredäng) i slutet på 90-talet,då var det iaf. en seriös butik.

...men konkursade inte dom för några år sedan eller köptes upp av en större kedja?
Kan vara någon ny ägare som kör med samma namn(och logga?) som då?

Jo jag googlade och läste om det. Men det gör det bara ännu mer suspekt. Någon som startat butiken igen med samma namn och hoppas tjäna lite extra på bluffen eftersom nmanet känns igen. Jag skulle då inte köpa något innan jag vet att folk fått sina varor.

thomast
2009-03-19, 10:51
Mer info om Sekvencia:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=843784&highlight=sekvencia

tano
2009-03-19, 11:02
Sverige har en väldig mängd lagar men det verkar ju alltid gå att hitta kryphål.
På något sätt behöver man väl sätta stopp för dessa pajjasar. Samma ägare kan ju inte få starta upp bluffbutik efter bluffbutik.
Tillslut kan väl ingen gå på bluffen mer, och dem kanske drar vidare till något annat land. Fast det är väl kanske bara i sverige som straffet är så lågt att dem inte behöver bry sig.