handdator

Visa fullständig version : Bandhagen Gym, konkurs


Betsson1
2008-12-08, 15:52
VAFAN!
Jag har köpt årskort där. Och började för 2 månader sedan. Hur fan ska jag göra? Får jag mina pengar tillbaka??
Gick förbi gymmet och fick reda på att dom har gått i konkurs.

Ursäkta för särskrivningen men är jävligt FÖRBANNAD!

Brian The Family Dog
2008-12-08, 16:05
Vad kostade årskortet ? *grr*

Betsson1
2008-12-08, 16:22
Vad kostade årskortet ? *grr*

lite mer än 2000.. Skulle vilja ha dom för att börja på ett nytt gym.. Så har jag inte förlorat något :(
Fyfan borde man inte få tillbaka sina pengar? Så jävla orättvist!

Fearstrike
2008-12-08, 16:26
har du betalat med visa eller mastercard finns det en liten chans för att din bank kan ge dig tillbaks pengarna. Liten chans dock.

Betsson1
2008-12-08, 16:27
har du betalat med visa eller mastercard finns det en liten chans för att din bank kan ge dig tillbaks pengarna. Liten chans dock.

Nope... lappar

Semiramis
2008-12-08, 16:35
Att få tillbaka pengar i konkursen är inte mycket att hoppas på, kanske någon annan tar över verksamheten och du kan få fortsätta att träna där, annars är det nog tyvärr kört.

Mantus
2008-12-08, 17:19
Ja, har företaget gått i konkurs så är det tvärkört för dig. Det är tyvärr bara att se det som en oförutsedd ekonomisk smäll. En bra försiktighetsåtgärd kan vara att på nästa gym be att få betala per månad via autogiro.

kaer
2008-12-08, 17:23
Att få tillbaka pengar i konkursen är inte mycket att hoppas på, kanske någon annan tar över verksamheten och du kan få fortsätta att träna där, annars är det nog tyvärr kört.

Bara lägga ett bud och ta över ^^

http://www.blocket.se/vi/18484750.htm?ca=11_s

Betsson1
2008-12-09, 19:47
Bara lägga ett bud och ta över ^^

http://www.blocket.se/vi/18484750.htm?ca=11_s

Nu står det : Hittar inte annonsen.

Tror du att någon har hunnit köpa den? eller så kanske dom har ångrat sig (Förhoppningsvis!!!)? XD

Kwon
2008-12-09, 23:48
Synd!

Jag gillade det gymet.

z_bumbi
2008-12-10, 12:06
Ja, har företaget gått i konkurs så är det tvärkört för dig.

Det beror väl iofs på hur mycket pengar det går att skrapa ihop genom konkursen men chansen är inte så stort att det blir något över. Att bevaka sina egna intressen kostar å andra sidan inte mer än portot på ett brev så det skadar inte att kontakta rätt instans.
Vad som är rätt instans vet jag däremot inte på rak arm, konkursförvaltaren?

kaer
2008-12-10, 12:46
Nu står det : Hittar inte annonsen.

Tror du att någon har hunnit köpa den? eller så kanske dom har ångrat sig (Förhoppningsvis!!!)? XD

Ingen aning, men annonsen hade legat ute sen oktober.

En av mina kompisar tränade där förr och sa att det var ett riktigt bra gym med väldigt trevlig personal.

Mantus
2008-12-10, 14:33
Det beror väl iofs på hur mycket pengar det går att skrapa ihop genom konkursen men chansen är inte så stort att det blir något över. Att bevaka sina egna intressen kostar å andra sidan inte mer än portot på ett brev så det skadar inte att kontakta rätt instans.
Vad som är rätt instans vet jag däremot inte på rak arm, konkursförvaltaren?

Har det gått så långt som en konkurs så brukar det så gott som aldrig bli något över till de lägre prioriterade fordringsägarna. Särskilt då TS är i absoluta bottenskiktet. När konkursförvaltaren, banken och resten av de prioriterade fordringsägarna fått sitt så är det högst otroligt om det finns några pengar kvar alls. Men TS kan möjligtvis få tillbaka några kronor om försäljningen av gymmet går riktigt riktigt bra. Hade det däremot varit en likvidation så hade läget varit ett helt annat för TS. Har TS tur kanske han däremot kan övertala eventuell ny ägare att han skall få rabatt på priset eller få använda det gamla årskortet som goodwill för att behålla den gamla ägarens kunder.
Men som du sa, det skadar aldrig att bevaka sina intressen och skicka in till konkursförvaltaren, ibland blir man överraskad.

Mantus
2008-12-10, 14:51
Såg nu att bevakning skall inskickas till rätten i det fall det kungjorts att det kan komma att finnas pengar över till fordringsägare utan förmånsrätt. Rätten skall alltså kungöra det först och handlingarna skickas in till den domstol som har hand om ärendet. Kap 9 §1 konkurslagen.
Kungörelsen går till som så att handlingen hålls tillgänglig hos myndigheten eller annan av myndigheten beslutad plats. Det kungörs även i Post- och Inrikes tidningar samt ortstidningen (17§ delgivningslagen).

Systemet är inte riktigt designat för småskulder som synes.
Jag påminns ännu en gång om hur tråkigt konkurs- och utsökningsrätt är.

smürfpücko
2009-05-18, 15:44
Så tråkigt. Jag har visst inte hängt med alls i svängarna. När jag tränade där så tyckte jag också mycket bra om gymmet och att ägarna var super. Någon som känner dem och vet om du är verksamma på något annat gym nu?