handdator

Visa fullständig version : Istället för att ringa honom?


Nina L
2008-12-08, 06:21
http://theartofalisa.files.wordpress.com/2008/01/tears_in_a_broken_heart2.jpg

Med honom menar jag den person som sedan länge har den manliga huvudrollen i mitt liv, även när vi inte är ett par (som nu). Låt oss säga att vi från början träffades varje dag, att vi genast flyttade ihop, och att varje dag som vi inte har någon kontakt känns som tre. Låt oss säga att jag tänker på honom nästan hela tiden, att jag verkligen vill att relationen skall ta slut, men att det numera inte är någon av mina nära som tror mig när jag säger att denna gången är den sista.

Låt oss säga att normala för mig är att prata med honom några gånger per dag, skicka och få godmorgon-sms, godnatt-sms, hur-är-läget-sms, och fan-vad-jag-saknar-dig-sms varje dag. Det blir ett stoooort tomrum. Och jag antar att det där tomrumet måste fyllas med något.

Jag bor hemma, sjukskriven och rutinlös/rutinfri. Jag tänker inte försöka fylla hålet efter honom med en annan honom. Men något måste jag göra för att ensamheten och längtan inte skall överbemanna mig. Det är här ni kommer in. Jag behöver tips. Vad skall jag göra istället för att ringa honom?

Obs! Inget snaskande i tråden. Jag tänker inte komma med fler detaljer. Det behövs inte.

blaki
2008-12-08, 06:42
Utan att försöka snaska till mig detaljer.....varför inte honom? Är du beroende av honom på ett obra sätt? Det låter onekligen som att du gillar honom..

Men för att inte ringa honom: ring kompisar, fika med kompisar, gå promenader med kompisar, ha kompisar som sover över...and so on.. För min del är aktiviteter och sällskap det enda som fungerar för att inte bli gaaaAaleEn när jag har ont i hjärtat! Behövs förhoppningsvis bara i en period tills man kommit på fötter igen.

Whistler
2008-12-08, 07:18
Skriv dagbok.

Fearstrike
2008-12-08, 07:27
Bor du iallafall hemma måste det väl ändå inte vara sååå farligt. Någon förälder brukar det alltid finnas som gärna spenderar lite mer "quality time" med sin dotter/son. Samt bor du hemma så brukar det väl finnas några barndoms-kamrater i närheten? Om ni nu bor kvar där du växte upp då.

Men vänner och familj är väl vad jag kan rekommendera. Samt framförallt att du gör sånt som du aldrig kunnat göra pga förhållandet.

Men sedan vill jag envisas med att ställa frågan: Om det är så himla jobbigt, är du verkligen helt säker på att du vill göra slut med honom? Tänk på att ingen är perfekt, och hur länge du än letar kommer du inte hitta någon som är det. Ibland kan det vara bra att se till en persons positiva sidor. Testa tänka på allting som du älskar med denna personen och allting som fick dig att bli kär i honom, allt kul och positivt ni har haft ihop. Tänk efter om det verkligen inte är du som bara är vilsen?


Anledningen till att jag hade lite å nämna kring just detta är för att jag själv är inne i ett förhållande som har varat 5 år och jag har haft lite små doubts på sistone. Men har dock ändå bara slutat med att jag älskar min sötnos ännu mer och uppskattar henne ännu mer.

miss_incorrigible
2008-12-08, 07:33
Hur länge till gäller sjukskrivningen?

Efter min senaste röra som tog slut för många månader sedan var resor och ett nytt jobb det enda som hjälpte, i mitt fall två nya jobb. Att helt och fullt hänge sig åt något nytt av intresse för att kunna hålla sig borta, för att känna att ens liv har ett högre syfte än att försöka vara i närheten av någon som det inte funkar med.

Purren
2008-12-08, 13:36
Det man i ena stunden tar som en oföränderlig sanning har plötsligt i den andra stunden förändrats. Egentligen är det ingenting konkret som ändrat sig, utan man har flyttat sitt fokus från problemet med förhållandet till hur mycket du saknar honom.

Lösningen blir då att fokusera på problemet igen. Skriv ner alla anledningarna till varför ni gjorde slut och varför du absolut inte kan gå tillbaka.

Sen är det nog bra om du omger dig med vänner och andra män. Nu behöver du inte skaffa dig en man, men det är nog bra att ha lite manlig kontakt, även om den är platonisk, bara så att du inte glömmer bort att det finns mer fisk i sjön.

Diggler
2008-12-08, 13:42
lyft skrot, det är en- en och en halv timme flera ggr i veckan som du slipper älta.

kaer
2008-12-08, 13:45
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=69351

Bli bara hookad så är du en no-lifer på 0-tid =)

Diggler
2008-12-08, 13:47
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=69351

Bli bara hookad så är du en no-lifer på 0-tid =)

haha fyfan, det där slår mitt förslag med hästlängder, :hbang:

Kwon
2008-12-08, 14:13
Om han är så dålig för dig, varför inte fylla tomrummet efter honom med en annan honom?

Du kanske tror det är omöjligt nu, men ge det en chans och du kan bli överraskad!

Kappman
2008-12-08, 15:46
Kwon har rätt. Tro för allt i världen inte att han är den enda för dig. Det finns fler grabbar där ute, som dessutom är bra för dig i alla avseenden. Nöj dig inte med något halvbra och fastna inte i någon känslomässig tävling om en annan människa.

tjabon
2008-12-08, 15:50
Sorgearbete är ingen lätt sak. Det kan ta tid och ibland
behöver man den tiden också.
Däremot kan man emellanåt behöva lite hjälp för att komma igång
igen och ta ett steg framåt i tillvaron.

Ironbabe
2008-12-08, 15:53
Om han är så dålig för dig, varför inte fylla tomrummet efter honom med en annan honom?

Du kanske tror det är omöjligt nu, men ge det en chans och du kan bli överraskad!

Eller kanske en HON ;):D

Yes
2008-12-08, 17:17
Om han är så dålig för dig, varför inte fylla tomrummet efter honom med en annan honom.
Tror inte det är så bra att ha andra för att fylla något slags tomrum. Dels kommer hon göra sig otroligt beroende av den andra killen och dels kommer han aldrig kunna leva upp till sådana krav. Bättre att analysera problemet nu, ta itu med det, och sen gå vidare som en hel människa.

Jag hade börjat med att analysera vad det är för något som sätter igång känslorna av ensamhet och längtan och sedan försöka utröna vad det är som gör att du håller kvar vid dem.

Mantus
2008-12-08, 17:35
Hade du inte varit sjukskriven skulle jag föreslagit jobb, festande, umgänge med vänner och träning. Ju mer tid du spenderar ensam desto värre blir det.

Cilia
2008-12-08, 20:17
Om han är så dålig för dig, varför inte fylla tomrummet efter honom med en annan honom?
Det är så män tänker.


Nina jag tycker det är bra att du först vill satsa på att stå på egna ben innan du hoppar vidare till nästa. Kan du inte skapa rutiner? Du kan väl ta tillbaka träningen. Satsa kanske på konditionsträning. Du vet att träning är bra mot depressioner. Rutiner och umgås med vänner. Hålla dig sysselsatt. Lycka till.

Anton Fräs
2008-12-08, 20:21
Det är så män tänker.


Nina jag tycker det är bra att du först vill satsa på att stå på egna ben innan du hoppar vidare till nästa. Kan du inte skapa rutiner? Du kan väl ta tillbaka träningen. Satsa kanske på konditionsträning. Du vet att träning är bra mot depressioner. Rutiner och umgås med vänner. Hålla dig sysselsatt. Lycka till.

Fin generalisering.. Satt häromdagen och diskuterade en liknande sak med några tjejkompisar, min ståndpunkt var att tösen ifråga borde klara sig själv ett tag. Leva livet känns ju som en klyscha men helt enkelt ägna sig åt annat en period.:hbang: Flera närvarande flickor tyckte dock hon borde gå "ut" och hitta en ny.. Vilket jag personligen finner lite tveksamt att göra direkt efter ett förhållande då det i många fall säkerligen skapar med lidande för personen själv OCH den person hon/han blir ihop med. *mini

gaah
2008-12-08, 20:48
Det är så män tänker.



Det är så kvinnor tänker, förövrigt +1

joriice
2008-12-08, 20:57
Tur att det fanns en slutkläm.

Ett förslag, Kolo

Chaan
2008-12-08, 23:13
En eller några småtjejer kanske

http://i35.tinypic.com/6p2889.jpg

http://i36.tinypic.com/2mca9ld.jpg

http://i36.tinypic.com/8x60jb.jpg

bear.flowertwig
2008-12-08, 23:28
Skaffa hund (eller panda http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=3356689&postcount=610). Fantastiskt trevligt sällskap som dessutom aktiverar en vare sig man vill eller inte.

Stoltz
2008-12-08, 23:41
Nina jag tycker det är bra att du först vill satsa på att stå på egna ben innan du hoppar vidare till nästa. Kan du inte skapa rutiner? Du kan väl ta tillbaka träningen. Satsa kanske på konditionsträning. Du vet att träning är bra mot depressioner. Rutiner och umgås med vänner. Hålla dig sysselsatt. Lycka till.

Tycker detta är väldigt bra, och då har jag klippt ut den idiotiska generaliseringen i början på Cilias post. Att du bör stå på egna ben istället är superbra. Har en bekant som är i PRECIS den situationen du är i nu, och personen i fråga har aldrig stått på egna ben utan ska istället hela tiden rusa in i saker för att slippa. Gör inte det misstaget!

Hitta en hobby först och främst, även om du är sjukskriven så är rutiner, ifall att de är goda, oftast ett bra sätt att få bort tankarna. Om rutinerna istället handlar om att titta på TV, gå runt hemma och vila mest eller fika, då är det illa.

Testa något nytt och ge dig själv en utmaning! Ge dig själv en anledning att utvecklas.

Trance
2008-12-08, 23:45
Köp ett midi-klaviatur(synth) som går att koppla in på usb-porten och är smidig att ha på bordet framför skärmen. Sedan laddar du hem http://www.synthesiagame.com/ och lär dig spela.

Alla blir lugna av Ode to Joy
tb74yLia72E

Slartibartfast
2008-12-09, 07:06
Ta båten över till Finland. Finns mycket att se och uppleva här. *popcorn*

Kwon
2008-12-09, 07:46
Eller kanske en HON ;):D

Well, sure. :D

Det e ju upp te Ninotchka.

Nina L
2008-12-09, 07:57
Skriv dagbok.Utveckla!

Samt bor du hemma så brukar det väl finnas några barndoms-kamrater i närheten? Om ni nu bor kvar där du växte upp då.

Men vänner och familj är väl vad jag kan rekommendera. Samt framförallt att du gör sånt som du aldrig kunnat göra pga förhållandet. Jag är uppväxt på landsbygden. Här finns inga barndomskamrater. Men familjen är faktiskt inte helt asocial. Mamma brukar inte ha något emot att prata.

Men för att inte ringa honom: ring kompisar, fika med kompisar, gå promenader med kompisar, ha kompisar som sover över...and so on.. För min del är aktiviteter och sällskap det enda som fungerar för att inte bli gaaaAaleEn när jag har ont i hjärtat!Fan också, jag visste att jag inte borde ha gallrat så hårt i kompiskretsen... Linda (Malmö) kan omöjligt dra hela lasset. Therese (Göteborg) talar dock gärna en timme om dagen, och sms tar de gärna emot.

Skriv ner alla anledningarna till varför ni gjorde slut och varför du absolut inte kan gå tillbaka.

Sen är det nog bra om du omger dig med vänner och andra män. Nu behöver du inte skaffa dig en man, men det är nog bra att ha lite manlig kontakt, även om den är platonisk, bara så att du inte glömmer bort att det finns mer fisk i sjön.Du, det var en bra idé. För jag vet ju att jag - trots att jag kanske längtar tillbaka i 190 - fortfarande är säker på vad jag vill. Någon speciell manlig kontakt behöver jag inte. Det räcker med en runda på stan för att jag skall minnas att köttmarknaden har dygnetruntöppet.

lyft skrot, det är en- en och en halv timme flera ggr i veckan som du slipper älta.Ja, det är ett måste. Någonstans mitt i cancerkrisen så försvann min träningslust, men jag vet att jag mår bra av träning.

Bli bara hookad så är du en no-lifer på 0-tid =)Plan B, kan vi kalla det. Jag kan få värdefull info av min lillebror.

Om han är så dålig för dig, varför inte fylla tomrummet efter honom med en annan honom?Yes (bland andra) svarade bra på den saken.

Eller kanske en HONKvinnor är bara förströelse för mig. Intresserad? ;)

Tror inte det är så bra att ha andra för att fylla något slags tomrum. Dels kommer hon göra sig otroligt beroende av den andra killen och dels kommer han aldrig kunna leva upp till sådana krav. Bättre att analysera problemet nu, ta itu med det, och sen gå vidare som en hel människa.

Jag hade börjat med att analysera vad det är för något som sätter igång känslorna av ensamhet och längtan och sedan försöka utröna vad det är som gör att du håller kvar vid dem.Väl talat. Jag håller med precis. Till hjälp har jag faktiskt en tvättäkta terapeut, så jag behöver inte navelskåda i ensamhet.

Hade du inte varit sjukskriven skulle jag föreslagit jobb, festande, umgänge med vänner och träning. Ju mer tid du spenderar ensam desto värre blir det.Dina förslag är inte så fel som du kanske trodde. I min sjukskrivning står det "tendens att isolera sig" så jag är ständigt uppmuntrat att umgås och företa mig saker.

Nina jag tycker det är bra att du först vill satsa på att stå på egna ben innan du hoppar vidare till nästa. Kan du inte skapa rutiner? Du kan väl ta tillbaka träningen. Satsa kanske på konditionsträning. Du vet att träning är bra mot depressioner. Rutiner och umgås med vänner. Hålla dig sysselsatt.Rutiner. Ja fan, det tror jag på. Idag skulle jag kunna skissa på någon slags schema. Jag har faktiskt testat ligga-i-sängen-och-stirra-på-tapeten-i-ett-tyst-rum och konstaterat att jag mår betydligt sämre av det. Nu har jag inte lust till så mycket, men någonstans vet jag ju att det ordnar sig med tiden. Jag brukar gilla mina rutiner så snart jag gått in mig på dem.

En eller några småtjejer kanske
För unga. Tänk på att jag är 31. En småtjej för mig kan vara 25 år.

Skaffa hund [...] Fantastiskt trevligt sällskap som dessutom aktiverar en vare sig man vill eller inte.Den finns faktiskt en fantastiskt trevlig och kelig hund att tillgå. Jag kanske skulle lägga beslag på henne under de timmar då jag är ensam.

Hitta en hobby först och främst, även om du är sjukskriven så är rutiner, ifall att de är goda, oftast ett bra sätt att få bort tankarna. Om rutinerna istället handlar om att titta på TV, gå runt hemma och vila mest eller fika, då är det illa.

Testa något nytt och ge dig själv en utmaning! Ge dig själv en anledning att utvecklas.Utmaning? Fy farao! Över min döda kropp. (Att byta morgonrocken mot kläder är tillräckligt utmanande för mig.) Hobbies har jag, men lusten att ägna mig åt dem varierar. Oftast har jag inte lust att göra något speciellt alls.

Köp ett midi-klaviatur(synth) som går att koppla in på usb-porten och är smidig att ha på bordet framför skärmen.Haha. WTF? :D

formula4shape
2008-12-09, 08:11
Var stark i starten och börja se någon go serie och umgås med vänner istället. Situationen kommer förändras och längtan avta. Längre fram kommer du titta efter andra alternativ och se på saken från ett bättre perspektiv.

Chaan
2008-12-09, 08:37
För unga. Tänk på att jag är 31. En småtjej för mig kan vara 25 år.


Men då är saken biff. Sätt in en kontaktannons tjejer sökes under Allmänt. 2005 var medelåldern på Kolo 20 har jag för mig = 23 nu :D Helt legal ålder, och du e ju tjenis med staben. Och de räknas fortfarande som ungdom på SJ och SAS tror jag så det känns lite spännande. Lägg upp lite bra bilder på dig :naughty: Det kan inte vara bra för dig att ha tråkigt och det borde gå att lösa :laugh: Skriv att du är singel och har cam även om inget av det stämmer ;)

Trance
2008-12-09, 08:54
Haha. WTF? :D

Jag såg mitt förslag som unikt och utmanande. Du kan köpa ett viktat, då blir det precis som att spela piano (tror jag).

Ignatius72
2008-12-09, 09:33
Börja med att skippa alla godnatt SMS och liknande. Ett helt onödigt gummiband. Har du bestämt dig så kör på det och bryt kontakten under en längre tid tills du är fit for fight igen. Ta ett nytt beslut då.

tntballe
2008-12-09, 09:53
Jag såg mitt förslag som unikt och utmanande. Du kan köpa ett viktat, då blir det precis som att spela piano (tror jag).

http://www.iwantoneofthose.com/store/assets/images/product/piahan/piahan_lg.jpg
Features

* A pair of gloves that synthesizes musical instruments.
* Each finger corresponds to a different note.
* Use the learning feature to master the ten demo songs included in the gloves.
* Thirty different rhythms to groove to.
* A built-in speaker.
* Adjustable tempo control.
* Easily recharged by USB port.

Choose from 8 instruments including: -

* Piano
* Organ
* Violin
* Trumpet
* Mandolin
* Music Box
* Guitar
* Drums

Mantus
2008-12-09, 14:21
Dina förslag är inte så fel som du kanske trodde. I min sjukskrivning står det "tendens att isolera sig" så jag är ständigt uppmuntrat att umgås och företa mig saker.


Den som skrev om hund och rutiner hade en poäng. Det är dessutom ett bra tillfälle att träffa folk att prata med. Hundmänniskor brukar vara sociala, särskilt om den andra hundägaren är en vacker kvinna.
Det är lika bra att aktivera sig så mycket som möjligt, det är ändå de ända tillfällen man får att glömma eländet. När man väl kommer hem igen är det samma sak igen men skillnaden är att man under en tidsrymd tänkt på annat och haft roligt istället för att konstant gå och tänka på det som får en att må dåligt.

The Draf
2008-12-10, 10:24
http://theartofalisa.files.wordpress.com/2008/01/tears_in_a_broken_heart2.jpg
[/B]

Uppföljning... Ringde du honom?

Nina L
2008-12-10, 14:36
Var stark i starten och börja se någon go serie och umgås med vänner istället. Situationen kommer förändras och längtan avta. Längre fram kommer du titta efter andra alternativ och se på saken från ett bättre perspektiv.Bra där. Jag lyder. Dexter avsnitt 4-8 är på nerladdning, och fika med ena bästa väninnan inbokad imorgon.

Sätt in en kontaktannons tjejer sökes under Allmänt.Riktigt så kul skall vi inte ha, även om jag förstår ditt resonomang...

Jag såg mitt förslag som unikt och utmanande. Du kan köpa ett viktat, då blir det precis som att spela piano (tror jag).Unikt och utmanande är det onekligen. :D

Börja med att skippa alla godnatt SMS och liknande. Ett helt onödigt gummiband. Har du bestämt dig så kör på det och bryt kontakten under en längre tid tills du är fit for fight igen. Ta ett nytt beslut då.SMS:en är skippade. :thumbup:

Den som skrev om hund och rutiner hade en poäng. Det är dessutom ett bra tillfälle att träffa folk att prata med. Hundmänniskor brukar vara sociala, särskilt om den andra hundägaren är en vacker kvinna.
Det är lika bra att aktivera sig så mycket som möjligt, det är ändå de ända tillfällen man får att glömma eländet. När man väl kommer hem igen är det samma sak igen men skillnaden är att man under en tidsrymd tänkt på annat och haft roligt istället för att konstant gå och tänka på det som får en att må dåligt.Jag gick ut i ödemarken med familjens hund idag. Det var nästan osannolikt tråkigt och jobbigt, även om jag kom på ett jättesmart sätt att få hunden välrastad utan att jag behövde göra många knop. Att fota och filma var lätt det roligaste.

8iBjhO3MdCY

Några andra hundägare, eller människor öht, kan man inte förvänta sig att stöta på här. Kanske blir saken en annan när vi har flyttat till tätort.

Uppföljning... Ringde du honom?Icke. Jag har numera min lista att titta på om jag blir förvirrad och kärlekskrank.

Stoltz
2008-12-10, 14:40
Riktigt gullig hund om inte annat *cupid*

Nina L
2008-12-10, 14:45
Riktigt gullig hund om inte annat *cupid*Jaaa! Hanni är lätt den keligaste och mysigaste hunden vi haft. Hon faller nästan ihop av mysighet om man klappar henne. Och klappar man henne inte så gör hon var hon kan för att klappa sig själv; dyker upp under ens hand liksom, och helt plötsligt är det gos igen. *cupid* :)

http://img370.imageshack.us/img370/3554/dsc00835640x480sb7.jpg

I alla fall en av oss njöt av lervälling, kyla och ödemark.

Mirre
2008-12-10, 14:50
Ryck tag i dina vänner och föreslå en kul tjejresa, kanske till Berlin eller London? Kanske tom hit till Stockholm? Boka in resan någon helg framöver som är rätt nära i tiden så har du något att se fram emot. Planera vad som ska hinnas med. Singelbrud i storstan, kan det bli bättre? Ha kul och njut av singellivet istället!

Mvh,
Mirre
P.s Kommer du till Stockholm så hojta! Observera att jag har svårt att inte dricka champagne o wiskey om det blir utekväll...hihih