handdator

Visa fullständig version : Hålla sig hur länge?


PePPinO
2008-12-07, 23:17
Efter att pratat med min bror precis, han har träffat en ny tjej och dom har umgåtts med varandra i ett tag nu, dom bor på varsitt håll så skildes åt idag.

Han uppger att hon inte gjort nummer två på toaletten på 10dagar, frågan jag ställde då är, äter tjejen inget?
Jo då hon äter helt normalt enligt honom, då frågar jag er, är detta möjligt?
Om det är möjligt hur mår en person av det?
Ja jag är nyfiken helt enkelt!

Mvh

ceejay
2008-12-07, 23:21
jag skulle inte klara av 1½ dag utan iaf!!!!

mini
2008-12-07, 23:21
Klart hon har, men hon har inte velat/vågat berätta det.

Coldsmith
2008-12-07, 23:23
Hur sjutton vet han att hon inte gjort nummer två? :s

Yes
2008-12-07, 23:23
Tjejer har en annorlunda ämnesomsättning så de kan hålla sig hur länge som helst. Ja, om de inte är feminister förstås.

Coldsmith
2008-12-07, 23:24
Klart hon har, men hon har inte velat/vågat berätta det.

Brukar man berätta sånt?*popcorn*

erks
2008-12-07, 23:25
Ja, den här tråden gjorde ju mig inte mindre skitnödig, om man säger som så.

Spiffy
2008-12-07, 23:29
En vecka klarades av utan några problem två av gångerna när jag var ute i fält.

Erik__
2008-12-07, 23:35
En vecka klarades av utan några problem två av gångerna när jag var ute i fält.

I lumpen får "hålla sig" en helt ny innebörd =D

capture
2008-12-08, 00:16
Jag har väll pluggat igen där bak i en vecka som längst men i lumpen höll brukade jag ge vika på 3e dagen. Hur som helst så låter 10 dagar som en väldigt lång tid. Välkommen förstoppning säger jag.

Manta
2008-12-08, 00:18
Jag brukar ha svårt att hålla mig i mer än 2-3 dagar även när jag traskar runt i fjällen och lever på frystorkat.

Stoltz
2008-12-08, 00:20
Mitt PB ligger på 4 ½ dagar. Då åt jag dock bara tre mål mat om dagen, men still!

Racso
2008-12-08, 00:23
1. Klart tjejen har skitit...


2. Varför skiter man inte när man gör lumpen?

C.E.J.
2008-12-08, 00:30
2. Varför skiter man inte när man gör lumpen?

Det undrar jag med! "Ute i fält" innebär väl i skogsrika Sverige att man är ute i skogen, eller på fält som omges av skog. Skog = toa.

Vinter
2008-12-08, 00:33
2. Varför skiter man inte när man gör lumpen?

2 dagar kvar på fältveckan, -30 ute enda toan är en plasttunna som står helt öppet i en glänta. Hålla sig eller ta smällen?

Tricce
2008-12-08, 00:41
2 dagar kvar på fältveckan, -30 ute enda toan är en plasttunna som står helt öppet i en glänta. Hålla sig eller ta smällen?

Fan va glad jag är att jag låg i flottan :D

Zetor99
2008-12-08, 00:46
Ifall det faktiskt på riktigt är 10 dagar har hon nog någon sorts rätt allvarliga problem vid det här laget, en normal människa klarar det knappast vid normalt födointag.

Det undrar jag med! "Ute i fält" innebär väl i skogsrika Sverige att man är ute i skogen, eller på fält som omges av skog. Skog = toa.
Nu får man ju inte göra sina behov var som helst, och oberoende vill man inte, vem vet var det är du får krypa om fem minuter? Att gräva med fältspade i stenfrusen jord är lättare sagt än gjort.

sundvall
2008-12-08, 00:47
Damn, jag kan skita 2-3ggr per dag.

Bahir
2008-12-08, 02:03
Antagligen smyger hon väl upp om natten för att skita så att din brorsa inte ska märka. Hon tycker väl att det är pinsamt. Nån som inte tyckte det var pinsammt var min gamla chef. Toaletten låg precis brevid kontoret/disken där jag satt, och när han gick in för att bajsa, vilket var minst 1 gång om dan, så brukade jag sitta och garva (tyst) för att det lät så mycket.

tjabon
2008-12-08, 02:37
De få gånger på ett år som jag inte bajat innan jag går och
lägger mej, så känns hela kroppen fel: "System error" ungefär.

Cerberus
2008-12-08, 02:50
när jag va liten sket ja en gång i veckan, hatade att skita av ngn anledning. Kanske var tråkigt vad vet jag. Men numera skiter jag MINST en gång om dagen, ibland 2. Känner att de trycker på lite just nu faktiskt!

Shark
2008-12-08, 03:11
Det är helt möjligt att hon kan hålla sig 10 dagar. Min ex-flickvän gjorde inte ofta nummer 2 på toaletten, upp mot en vecka mellan var besök var inte ovanligt. :D

Scratch89
2008-12-08, 06:01
Men det är klart att hon bajsar. Till skillnad från killar så gör de inte en grej av det. Istället för att gå omkring och leta efter valfri lektyr i en kvart, dundra på så att putsen släpper och sedan öppna dörren för att vädra, så är tjejer mer effektiva och gör ettan i samband med tvåan. Kort och effektivt.

Vinter
2008-12-08, 06:07
Men det är klart att hon bajsar. Till skillnad från killar så gör de inte en grej av det. Istället för att gå omkring och leta efter valfri lektyr i en kvart, dundra på så att putsen släpper och sedan öppna dörren för att vädra, så är tjejer mer effektiva och gör ettan i samband med tvåan. Kort och effektivt.

Blev nästan otäckt mycket information om ditt privatliv i den posten, :D

Tricklev
2008-12-08, 12:05
Kvinnor skiter inte, alls, förstår inte denna tråden.

Nitrometan
2008-12-08, 12:42
Kvinnor skiter inte, alls, förstår inte denna tråden.
Precis. Tricklev vet hur det är.

Tjejer bajsar inte.

Skulle de nån gång göra det så är det en doft av rosor som sprider sig.

PePPinO
2008-12-08, 13:24
Men det är klart att hon bajsar. Till skillnad från killar så gör de inte en grej av det. Istället för att gå omkring och leta efter valfri lektyr i en kvart, dundra på så att putsen släpper och sedan öppna dörren för att vädra, så är tjejer mer effektiva och gör ettan i samband med tvåan. Kort och effektivt.

:laugh:
Jo men ok, tjejen snackar "skit" med andra ord!

Yes
2008-12-08, 13:29
:laugh:
Jo men ok, tjejen snackar "skit" med andra ord!
Hur har "din bror" gått tillväga för att få reda på den här informationen egentligen?

"Älskling, har du bajsat än?"
"Nä..."
"Nudå, har du bajsat?"
"Nä..."
"Såg precis att du varit på toan - har du bajsat?"
"Nä..."
"Men nu måste du ända ha bajsat!"
"Nä..."
"Har du bajsat än?"

Nitrometan
2008-12-08, 13:58
Yes! :thumbup: :D

Så måste det vara...

"Men nu då?"

...

"Men nu då?"

:cool:

Honken
2008-12-08, 14:10
Mitt PB ligger på 4 ½ dagar. Då åt jag dock bara tre mål mat om dagen, men still!

Sålänge du äter samma mängder mat så borde väl måltidsfrekvensen vara irrelevant? :Virro

Klarar 3 dagar max.

Sparven från Minsk
2008-12-08, 15:54
5 dagar är mitt rekord då man var ute och fjällvandrade. Blev aldrig nödig för nr. 2 *screwy*

Yes
2008-12-08, 16:53
Yes! :thumbup: :D

Så måste det vara...

"Men nu då?"

...

"Men nu då?"

:cool:
Påminner om hur det är åka bil längre sträckor med mina vänner.

"Är vi framme snart?"

...

"Är vi framme snart?"

"Nudå?"

"När är vi framme?"

Ja, antingen det eller någon i baksätet som sjunger 'Bohemian Rhapsody'...

Scratch89
2008-12-08, 17:00
Blev nästan otäckt mycket information om ditt privatliv i den posten, :D

Hur har "din bror" gått tillväga för att få reda på den här informationen egentligen?

"Älskling, har du bajsat än?"
"Nä..."
"Nudå, har du bajsat?"
"Nä..."
"Såg precis att du varit på toan - har du bajsat?"
"Nä..."
"Men nu måste du ända ha bajsat!"
"Nä..."
"Har du bajsat än?"

Hahaha! :hbang:

PePPinO
2008-12-08, 17:36
Hur har "din bror" gått tillväga för att få reda på den här informationen egentligen?

"Älskling, har du bajsat än?"
"Nä..."
"Nudå, har du bajsat?"
"Nä..."
"Såg precis att du varit på toan - har du bajsat?"
"Nä..."
"Men nu måste du ända ha bajsat!"
"Nä..."
"Har du bajsat än?"


Haha nja vet ej hur dom kom in på det, snarare så hon berätta det om ja förstod rätt!

Yes
2008-12-08, 17:39
Haha nja vet ej hur dom kom in på det, snarare så hon berätta det om ja förstod rätt!
Nu fick jag en bild i huvudet av hur de ligger och myser tillsammans i sängen, hon ser honom djupt i ögonen och viskar förföriskt:

"Du... jag har inte bajsat på 10 dagar..."

C.E.J.
2008-12-08, 20:00
Precis. Tricklev vet hur det är.

Tjejer bajsar inte.

Skulle de nån gång göra det så är det en doft av rosor som sprider sig.

Vis som alltid, plusettar detta.

Wopper
2008-12-09, 11:49
Fan va glad jag är att jag låg i flottan :D

Låg i fält i fem månader, hade aldrig kunnat knipa igen även om jag velat;)
Efter ett tag både vänjer man sig och lär sig uppskatta moder natur som toalett.

Nitrometan
2008-12-09, 11:54
Nu fick jag en bild i huvudet av hur de ligger och myser tillsammans i sängen, hon ser honom djupt i ögonen och viskar förföriskt:

"Du... jag har inte bajsat på 10 dagar..."
Vilket ömt ögonblick...

grGrN_nuWg8



;)

Manta
2008-12-09, 12:20
Låg i fält i fem månader, hade aldrig kunnat knipa igen även om jag velat;)
Efter ett tag både vänjer man sig och lär sig uppskatta moder natur som toalett.

The värsta med att använda moder natur som toalett tycker jag är om det är väldigt mycket mygg.

Whistler
2008-12-09, 13:02
damn, jag kan skita 2-3ggr per dag.

+1

Bönne
2008-12-09, 13:30
2 dagar kvar på fältveckan, -30 ute enda toan är en plasttunna som står helt öppet i en glänta. Hålla sig eller ta smällen?Därför man vill tillhöra pansar, vi hade alltid med oss en fågelskådarstol i vagnen, fast istället för en sittdyna på den så var där bara två läderremsor. Så satt man då så att man fick en remsa på var skinka.

Var helt perfekt, sitta ute i skogen med sitt vapen och bara slappna av.

Fanns tillräckligt mycket som var jobbigt i fält för att man skulle orka gå runt och vara skitnödig också.

maximuscle
2008-12-09, 16:03
+1


+1

fan det det första man e varje morgon när man vaknar e ju skitnödig :naughty:

strong-man
2008-12-09, 16:10
Men det är klart att hon bajsar. Till skillnad från killar så gör de inte en grej av det. Istället för att gå omkring och leta efter valfri lektyr i en kvart, dundra på så att putsen släpper och sedan öppna dörren för att vädra, så är tjejer mer effektiva och gör ettan i samband med tvåan. Kort och effektivt.

haha:laugh:

mela
2008-12-09, 16:27
Men herregud, det är väl bara att hålla sig. Man får lite magknip efter några dagar, men psyket är starkt!

Cilia
2008-12-09, 16:55
När jag var yngre och var iväg på läger tyckte jag det var jobbigt. Jag kunde hålla mig i en dryg vecka men när jag väl gått en gång så kunde jag inte hålla mig lika länge igen.

Nu är jag regelbunden. En gång per dag precis när jag vaknar. Sen är det fixat. Hon kanske vaknade innan honom.

Det jag tänker på är att visst kan man hålla sig men frågan är hur man mår i magen och ska man dessutom vara intim så kan det bli jobbigt. Jag kan dra mer detaljer om ni vill.

Demoneyes
2008-12-09, 17:19
Därför man vill tillhöra pansar, vi hade alltid med oss en fågelskådarstol i vagnen, fast istället för en sittdyna på den så var där bara två läderremsor. Så satt man då så att man fick en remsa på var skinka.

Var helt perfekt, sitta ute i skogen med sitt vapen och bara slappna av.

Fanns tillräckligt mycket som var jobbigt i fält för att man skulle orka gå runt och vara skitnödig också.

Var också på pansar kan intyga att de är jävulskt sköna men inget slår en hederlig jägarvila mot ett bastant träd.

Tricklev
2008-12-09, 17:25
Det jag tänker på är att visst kan man hålla sig men frågan är hur man mår i magen och ska man dessutom vara intim så kan det bli jobbigt. Jag kan dra mer detaljer om ni vill.

Mer detaljer tack.

Herr Oberst
2008-12-09, 17:46
Nu kan inte jag hålla mig längre åtminstone.
Brb...

rememberence
2008-12-09, 18:26
Mer detaljer tack.

+1
Bring it!

jeriksson
2008-12-09, 18:26
Tro det eller ej, men jag har faktist hållt mig i 14 dagar!

Dock var det efter jag opererade halsen. Men det är ett PB oavsett:)

Cilia
2008-12-09, 21:53
Mer detaljer tack.
Jag har nu fått 4 mail från olika moderatorer som har varnat mig med att fortsätta min historia.

strimman
2008-12-09, 22:06
grubb, jörgen, allan å eddie chansar jag på. ;)

Anton Fräs
2008-12-09, 23:32
Jag har nu fått 4 mail från olika moderatorer som har varnat mig med att fortsätta min historia.

You made me LOL!

cero
2016-06-25, 18:33
Låg i fält i fem månader, hade aldrig kunnat knipa igen även om jag velat;)
Efter ett tag både vänjer man sig och lär sig uppskatta moder natur som toalett.

Någon som kan berätta exakt hur det fungerar i lumpen? :D

(episk bump)

King Grub
2016-06-25, 18:35
grubb, jörgen, allan å eddie chansar jag på. ;)

Mer än sju år för sent, men jag var inte en av dom!

Lipservice
2016-06-25, 19:02
Åkte lastbil med min morbror under en vecka i 8:an. Satt ner 99% och åt bara massa hyttsmörgåsar. Blev skitnödig lagom efter jag klev ur hytten när jag kom hem efter 7 dagar. Sen att man sket ut en underarm är ju en annan femma.

High1ander
2016-06-25, 19:31
När jag åkte till USA första gången så gick det 9 dagar innan jag sket, normalt sett vid den tiden så var det annars varannan dag. Jag trodde nästan jag blivit en maskin som skulle tillverka svarta hål, då jag ändå käka ca en hel sub-macka varje dag plus nått till... Störda var att jag hade varken magont eller några "problem", sen var det helt normal skit som kom, ingen superkompakt och stor sak...

Så visst, det går... men nog inte troligt i normala fall skulle jag tippa. Sen vet jag att tråden är gammal, men ändå, svarar på orginalfrågan...

ceejay
2016-06-25, 19:37
jag skulle inte klara av 1½ dag utan iaf!!!!

Still true.

Brunfel
2016-06-25, 20:37
Någon som kan berätta exakt hur det fungerar i lumpen? :D

(episk bump)

Jag låg i amfibie för en 12 år sedan. Vi hade ibland bajssystem 2000 med i fält, vilket var en plastsits som man trädde en påse under. Sällan hade man något som skylde sitsen, men det är ju ändå ingen som vill se.

I andra fall upprättades så kallad b-påle, det vill säga angiven plats där det grävdes en grop som man kunde skita ner i, detta så att alla inte sprang omkring överallt i lägret och sket. Lagom kul att springa ut och slänga sig i eldställning i någons rykande rumpcocktail.

cero
2016-06-25, 20:41
I andra fall upprättades så kallad b-påle, det vill säga angiven plats där det grävdes en grop som man kunde skita ner

Satte man då upp skynken eller något runt omkring så man fick lite privacy? Vet du hur det brukar funka i GMU idag? Lol på eldställningen. :laugh:

Brunfel
2016-06-25, 20:46
Nä, skynken ingick inte i utrustningen. För det mesta placerades pålen hyffsat kamoflerat, säg 10-15 meter från lägret bakom nån gran.

Angående hur det är idag, ingen aning tyvärr :)

mangemani
2016-06-26, 00:15
det går. har man annat att fokusera tankarna på, så gå det.
när jag inte tog mig upp ur sängen när ryggskadan var som värst, så blev jag liggandes i sängen i 1 vecka(om inte mer) och jag åt då fortfarande efter mitt bygga muskler kost schema, dvs mycket.
kände ingen direkt tryck så att jag behövde gå på toan när jag väl hade lyckats ta mig upp ur sängen, men eftersom jag då var uppe, så passade jag på, men skulle kunna ha hållit ut längre.
så det är fullt möjligt.

Ladugårdsdörr
2016-06-26, 11:43
Hur gick det med flickvännen? Håller hon sig fortfarande?

J.V
2016-06-27, 07:04
Hur gick det med flickvännen? Håller hon sig fortfarande?Antligen nagon som staller de riktiga fragorna.

svenbanan
2016-06-27, 18:07
Nä, skynken ingick inte i utrustningen. För det mesta placerades pålen hyffsat kamoflerat, säg 10-15 meter från lägret bakom nån gran.

Angående hur det är idag, ingen aning tyvärr :)

Grävde ni latrin 15m från sovtälten? Urrrk på sommaren... Jag minns det som 30-50m minst.

Wzup2u
2016-06-27, 20:03
Köp glitter piller så skiter man ut glitter ihop med skiten i toan, gör skiten till något fint :)
Yes glitter piller finns :D haha...
Egentligen bara glitter i kapsel...(som man kan hälla i toan ist =D men är väl häftigare och skita ut det haha...)

Glittering prizes, http://vignette2.wikia.nocookie.net/wowwiki/images/5/58/Peon.gif/revision/latest?cb=20100106120504 eller jag menar poops.

https://i.ytimg.com/vi/xj_wOmJXNlM/maxresdefault.jpg

Brunfel
2016-06-27, 20:14
Grävde ni latrin 15m från sovtälten? Urrrk på sommaren... Jag minns det som 30-50m minst.

Du har förmodligen rätt, mitt minne kan svika mig :)

Nixon
2016-06-27, 21:36
Satte man då upp skynken eller något runt omkring så man fick lite privacy? Vet du hur det brukar funka i GMU idag? Lol på eldställningen. :laugh:
Rekryter får lära sig att upprätta fältlatrin (både den för avföring och den för enkom urin) under sin fältvanevecka. Skynken och dy nyttjas ej men den driftiga kan ju alltid få för sig är upprätta bakom ett buskage i syfte att förhindra insyn.

Under AGU nyttjas skogen av den enskilde.


Skickat från min HTC One M9 via Tapatalk

cero
2016-06-27, 21:55
Rekryter får lära sig att upprätta fältlatrin (både den för avföring och den för enkom urin) under sin fältvanevecka. Skynken och dy nyttjas ej men den driftiga kan ju alltid få för sig är upprätta bakom ett buskage i syfte att förhindra insyn.

Under AGU nyttjas skogen av den enskilde.


Skickat från min HTC One M9 via Tapatalk

Det är detta som hindrar mig just nu. Fy fan vad sunkigt.

Är jag ensam om det? F a kvinnor borde ju ha stora problem med detta (inb4 fördomar).

Nixon
2016-06-27, 22:23
Det är detta som hindrar mig just nu. Fy fan vad sunkigt.

Är jag ensam om det? F a kvinnor borde ju ha stora problem med detta (inb4 fördomar).
Vad är det som är sunkigt?
Avsaknad av porslin och rinnande vatten?
Frånvaron av totalt insynsskydd?

Det hela är en vanesak, man slutar bry sig redan efter en gång eller två. Gäller även kvinnor. Avsaknaden av privatliv på logementet hjälper till.

Sen förläggs latrinen minst 50m ifrån förläggning så det är inte så att man riskerar att bli sedd så fort någon kryper ur tältet.

Tänker dessutom den som upprättar latrinen till lite (och möjligheten bjuds) så kan man få fin utsikt. Några av mina bästa bajsstunder har varit i fält. Minns särskilt en för några år sen under en övning i norra Norge, när jag gick patrullerande post om morgonen, när behovet uppstod. Samtidigt som solen gick upp krämade jag på för fullt med utsikt över de norska fjällen.

Skickat från min HTC One M9 via Tapatalk

lillaPiggy
2016-06-27, 22:45
såg en dokumentär med en snubbe på kåken som svalt orderpapper för att kunna skicka dom vidare men blev golad och fick vänta på isoleringen med bojor och typ plastkläder, tills de passerat igenom kroppen, de tog 3 veckor innan han inte kunde hålla in de längre men så var det också med livet som insats

ByggarBertil
2016-06-28, 18:16
Någon som kan berätta exakt hur det fungerar i lumpen? :D

(episk bump)

Så här gjorde vi iaf. Inte riktigt lika fancy med tvål och toalettpappers-hållare men men
https://static.ylilauta.org/files/pq/orig/zafn2spe/makkipakki.jpg

cero
2016-06-28, 18:25
Äeh jag tror jag är för pryd för detta alltså, fan. Varför inte sätta upp lite skynken runt omkring?

Vad är det som är sunkigt?
Avsaknad av porslin och rinnande vatten?
Frånvaron av totalt insynsskydd?

Helt klart öppenheten. Tänk om någon tar fram mobilen och börjar filma eller något? Pissa framför andra män, där går gränsen. :laugh:

Wilt the Stilt
2016-06-28, 19:00
Den stora frågan är om Färjan-Håkan har bajsat än?!


http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article23015918.ab