handdator

Visa fullständig version : Helropsspass 1 gång/vecka


MaW
2003-07-10, 19:20
Jag har använt sökfunktionen, och läst lite trådar men har fortfarande frågor och vill få tips och råd.

Det är såhär att mitt gym stängde idag, och ska öppna i ny regi den 1 september. Och det finns inget annat gym här i stan.
Och utan träning i två månader pallar jag inte, så jag ska åka till närmsta gym (6 mil bort) och köra igenom hela kroppen i veckan.
Gör detta endast för att underhålla/bibehålla de muskler jag har, ej öka. Hade det varit närmare hade jag naturligtvis delat upp passet annorlunda.

Då så.. har tänkt att köra mest sammansatta basövningar men har ej spikat övningar helt eller ordning än..

Chins
Dips
Marklyft
Knäböj
Lutande Bänkpress
Bicepscurl
Stående vadpress
Ev. Militärpress
Ev. Skrivstångsrodd

Vad tror ni om detta upplägg.. tips, förslag är väldigt välkommet!

Sen går det att bibehålla formen med detta om man sköter kosten bra tro?

z_bumbi
2003-07-10, 19:30
Jag skulle skippa bicepscurl och så kan du köra dina två eventuella övningar på den tid som du får över.

Du får väl se till att hålla igång kroppen på andra sätt när du nu kommer att träna på gym max en gång i veckan, stretching, kondition och varför inte köra ett eller två träningspass med bara kroppsvikt och satsa på uthållighet under dessa pass.

För övrigt går det ju att träna hemma med tunga föremål om man får lust.

Robban
2003-07-11, 10:33
Jag kör så här:

benspark ca 1rep+ drop i 6 steg + sissy squats till failure

lårcurl ca 1 rep + drop i ca 6 steg

chins ca 1rep sen hopp å negativa reps till failure, detta i 5 steg sen dropset i cable-cross, latsdrag

dips lika som chins fast jag klättrar, inte hoppar. Sen drop i pecdeck ca 5 steg.

omv pecdeck ca 5 reps + drop ca 10 steg

tricepspress med rep ca 5 reps + ca 5 steg drop

konc curl med hantel ca 1-5 reps + drop i 3 steg med negativa sen drop vanlig hantelcurl med en hand

shrugs i smith ca 30 reps ca 5 drop

bellyback ca 15 reps drop i ca 4-5 steg

crunches med rep ca 70 reps + 5 drop + vanliga crunches med vridning till failure sen raka crunches till failure

vadpress i benpressen ca 10 reps + 5-10 drop

handledscurl i smith ett maxset ca 30 reps

Skitjobbigt men mycket bra resultat på bara två dagar i veckan...

:)