handdator

Visa fullständig version : Amp fx


getfit
2008-12-07, 15:32
Når kommer den på markedet!

Syntes at den orginale AMP fra Ergopharm er det beste kosttilskuddet jeg har brukt, men nå har de lagd AMP v.2 som gir meg syre oppstøt pga for stor doser sulbutamine (noe de skal forandre på i de nyeste batchene).

AMP FX ser jo ganske lik ut som den orginale AMP!

EiseltUK
2008-12-07, 16:20
Når kommer den på markedet!

Syntes at den orginale AMP fra Ergopharm er det beste kosttilskuddet jeg har brukt, men nå har de lagd AMP v.2 som gir meg syre oppstøt pga for stor doser sulbutamine (noe de skal forandre på i de nyeste batchene).

AMP FX ser jo ganske lik ut som den orginale AMP!

Kommer om cirka en vecka enligt planeringen. Har vi tur, lite snabbare. Ja det är en i princip en "klon" av orginalet så effekten bör vara likvärdig. ;)

Timme
2008-12-07, 19:56
Då kommer den fortfarande inte vara tillåten för tävlande att använda?

kalle_banan
2008-12-08, 17:05
Innehöll den förra varianten sulbutiamine? Och är det anledningen till den nya versionen då sulbutiamine är läkemedelsklassat eller... ?

EiseltUK
2008-12-08, 19:15
Då kommer den fortfarande inte vara tillåten för tävlande att använda?

Tror inte den är så lämplig.

EiseltUK
2008-12-08, 19:27
Innehöll den förra varianten sulbutiamine? Och är det anledningen till den nya versionen då sulbutiamine är läkemedelsklassat eller... ?

Den första versionen av AMP är den som ofta anses vara den bästa och det är den AMP FX är lik. Den nya versionen av AMP, kallad AMP2, skiljer sig ganska mycket och innehåller bl a fursultiamin som är besläktat med sulbutiamin.

Cerberus
2008-12-08, 22:52
amp2 var fanimej det bästa jag prövat i form av stimulanter. Vad är det fursultiamin gör egentligen? Googlar men hittar mest kemisk information som inte säger mig så mycket.

C.E.J.
2008-12-08, 23:24
Tror inte den är så lämplig.

Varför inte, vad är det i Amp FX som är dopingklassat?

getfit
2008-12-09, 01:59
Den första versionen av AMP är den som ofta anses vara den bästa och det är den AMP FX är lik. Den nya versionen av AMP, kallad AMP2, skiljer sig ganska mycket och innehåller bl a fursultiamin som är besläktat med sulbutiamin.

Det er for mye fursultamine i AMP v.2 noe mange brukere har rapportert. Dette er også bekreftet av Mr Arnold så i de nye batchene skal fursultamine doseringen reduseres....

Fursultaminen legger seg oppå magesyren og lager sure oppstøtt...

Den orginale AMP er et knalltilskudd og hvis AMP FX er tilnærmet lik så er det bare løp å kjøp:)

getfit
2008-12-09, 02:00
amp2 var fanimej det bästa jag prövat i form av stimulanter. Vad är det fursultiamin gör egentligen? Googlar men hittar mest kemisk information som inte säger mig så mycket.

Fursultiamine eller sulbutiamine er det som som er i SPIKE fra biotest...

Cerberus
2008-12-09, 03:11
Fursultiamine eller sulbutiamine er det som som er i SPIKE fra biotest...

säger mig inte mycket.

getfit
2008-12-09, 07:13
säger mig inte mycket.

Den hypede forklaringen fra biotest:
I first heard of the main ingredient in Spike from strength and conditioning coach Charles Poliquin. After his heart attack in the mid-nineties (something that Charles' European doctors believe was caused by a congenital magnesium deficiency), he was given, among other things, a vitamin-B derivative called thiamine di(2-methylpropionate) disulfide (T2D).

After illness or major surgery, patients often suffer from asthenia, which is a collective term for weakness, loss of appetite and inability to concentrate, and T2D is often used in Europe to alleviate this condition.

A recent study seems to have confirmed its benefits in this regard as half of a test group of patients treated with T2D exhibited a complete withdrawal of asthenic symptoms, with another fifth showing substantial improvement.(1)

That's cool, but I'm not suffering from asthenia, and it's unlikely that you are, either. Regardless, that same chemical given to Charles, T2D, is now the main ingredient in Spike.

The compound has been used in Europe for over 20 years for a variety of reasons. European coaches will tell you that the substance increases physical resistance to fatigue, improves neuromuscular efficiency, learning and memory, and that it improves metabolic function of the cerebral cortex. Fans of the T2D report all those things, but also normalized sleep patterns and even better, improved visual acuity! Students, too, have long been in love with it because of its ability to enhance concentration and it's also quite effective in alleviating stress. There's also evidence to suggest that it has positive effects on long-term memory formation.(2)

While relatively unknown in America, life extension enthusiasts have long been intrigued by the molecule. Author John Morgenthaler describes T2D this way:

"It has been shown to facilitate wakefulness, improve long-term memory, speed up reaction time, decrease anxiety, and increase overall resistance to stress."(3)

And then there's the strength and endurance thing. It's long been a secret weapon for European cycling pros. It also has a history as an underground bodybuilding supplement and was used by those who had connections to European pharmaceuticals. Users report instant increases in performance after just one dose.

So what is T2D? In chemical terms, it's a precursor to the vitamin thiamine where two thiamine molecules are bound together by a disulfide bridge after opening of their respective thiazole rings.(4)

It's a hydrophobic molecule that easily passes the blood brain barrier. It has a half-life of about 5 hours, and it reaches a peak concentration in the blood in 1-2 hours. The only side effects reported in the literature are the occasional headache or allergic skin reaction, in addition to mild agitation in the elderly.

The funny thing is, no one is sure how it works. It does increase neuronal membrane permeability, so this increased permeability might allow for some ionic changes that may in turn affect interactions between dopaminergic and glutamatergic transmissions in the prefrontal cortex. So, in short, it seems to affect "feel good" chemicals in the brain, thus its positive effects on behavior, cognition and attention.(5)

That explains (maybe) the brain enhancement stuff, but what about the positive effects on strength and endurance? One theory has to do with thiamine itself. The vitamin acts on cholinergic synaptic transmission and there's some evidence that thiamine-deficient animals can't increase acetylcholine release under conditions of increased physiological demand.(2) In other words, when it's time for action, thiamine deficient animals can't manufacture the chemical needed for the transmission of nerve signals.

The T2D in Spike has been observed to increase choline uptake by hippocampal neurons, thus resulting in an increase in synthesis and release of acetylcholine. That means it gives you more "go" when you need it!

Whether those theories explain Spike's great effects, no one knows. Regardless, Spike is best understood by sampling it.

Aside from the increased energy, it also has a bizarre effect on my personality; it makes me, well, better. Spike increases by mental sharpness, my social skills, and it actually makes me feel good!

All of this is why Spike has become one of my favorite Biotest supplements. It's hugely effective, doesn't give me that crude jittery buzz that I used to get with ephedrine, and since it's a derivative of thiamine, it might actually be good for me! Plus, it's not banned by any sports organization -- not that there's even a blood test for the stuff!


http://www.biotest.net/img/prod_icons/spike16carton.jpg


Fra ergopharm:
"Thiamine is one of the most important vitamins for carbohydrate and fat metabolism but it suffers from poor bioavailability. That is why easily absorbed thiamine pro-drugs were developed and fursultiamine is the most effective of them all. Cellular ATP production in muscles and the brain are greatly enhanced with fursultiamine, and it has been shown to improve exercise performance and reduce muscle fatigue. Fursultiamine is also known to reduce or eliminate the accelerated heartbeat that often accompanies the use of stimulants such as ephedrine."


http://www.ergopharm.net/images/diagrams/ampv2_fig5.gif

Langster
2008-12-10, 11:34
Sulbutiamine/fursultiamine osv... är vitamin B1-analoger (tiamine är B1). Vad som menas med det får ni nog fråga någon annan. Men man blir pigg och alert av dem iaf, på ett rätt skönt sätt.

C.E.J.
2008-12-10, 11:49
Varför inte, vad är det i Amp FX som är dopingklassat?

Bump. Detta sulbutiamin som ni talar om finns åtminstone inte med på WADA:s lista över dopingklassade preparat anno 2007.

Langster
2008-12-10, 12:08
Bump. Detta sulbutiamin som ni talar om finns åtminstone inte med på WADA:s lista över dopingklassade preparat anno 2007.

Sulbutiamine kommer alltså inte att finnas i Amp FX.
Om Amp FX är likadan som original Amp så är det geranium olja och "Chokamin" (extrakt från kakaoböna). Någon av dessa (eller båda?) innehåller ett ämne som är närbesläktat med amfetamin och är dopingklassat.

C.E.J.
2008-12-10, 12:15
Sulbutiamine kommer alltså inte att finnas i Amp FX.
Om Amp FX är likadan som original Amp så är det geranium olja och "Chokamin" (extrakt från kakaoböna). Någon av dessa (eller båda?) innehåller ett ämne som är närbesläktat med amfetamin och är dopingklassat.

Ah, det där fenyletylamin eller vad det heter? Tror Nitrometan skrev nåt om det yes.

Langster
2008-12-10, 12:20
Ah, det där fenyletylamin eller vad det heter? Tror Nitrometan skrev nåt om det yes.

Japp, det är det.

messier11
2008-12-10, 14:20
Hur är effekten på Amp alltså hur känns den att använda ungefär? och är det fettförbränning som huvudsyftet är?

getfit
2008-12-21, 14:35
Bump for dato det vil være til salgs??

frambogir
2008-12-24, 15:14
Jag har lagt en order på detta tillskott idag, en julklapp till mig själv of sorts.
Hoppas på finfina resultat i gymmet nu :)

wwraver
2008-12-31, 12:08
Jag måste säga att det verkligen fungerar ivf. Vet inte riktigt om jag gillar känslan, men skallen går på högvarv ivf :) Lite overklighetskänsla tillsammans med "måste ut och springa av mig". Har inte provat den inför träning än, vilket säkert är rekommenderat. Tror inte jag tar den på morgonkvisten inför en slappardag ivf, hehe.

frambogir
2008-12-31, 12:20
Jag testade den idag för första gången, 2 kapslar med 200 mg extra koffein. Tyvärr är det svårt att utvärdera eftersom det var benpass där knäna sätter stopp för ev. ökningar. Men ja, piggheten fanns där.

skaparn
2009-10-24, 06:21
Sulbutiamine kommer alltså inte att finnas i Amp FX.
Om Amp FX är likadan som original Amp så är det geranium olja och "Chokamin" (extrakt från kakaoböna). Någon av dessa (eller båda?) innehåller ett ämne som är närbesläktat med amfetamin och är dopingklassat.

Bump. Jag kollar på innehållsförteckningen som ser ut som följer

Guarana (extrakt 20% koffein), Chocoine™ (Theobroma Cacau Seed], Geramine-2™ (1,3-Dimetylamine, an active component of Geranium Oil). Innehåller 87 mg koffein per kapsel.

Stämmer Langsters uppgifter att amfetaminderivaten/släktingarna är dopingklassade?

Erik_Hellström
2009-10-24, 07:54
För vad det är värt;

Genomgick i veckorna ett oanmält drog/dopingtest på arbetet, där de berättade att de skulle testa efter samma principer som idrottsevengemang gör (skulle gissa att SL räknas in här?).

I vilket fall, var en lång lista med substanser de testade efter, däribland amfetamin, och mitt test utföll negativt trots bruk av 3st Amp FX inte långt från provtillfället.

Ska väl inte ses som någon garanti, men jag har svårt att se hur någon skulle åka dit på just spår av amfetamin vid bruk av AMP.