handdator

Visa fullständig version : Ingen erektion pga av gym?


DjiinZ
2008-12-06, 23:52
Jag var och tränade 1.3 - 2 timmar i gymmet för några dagar sen. Sen några timmar senare kom flickvän hem till mig. Och de slutade med att vi hade sex (försökte ha). Mitt problem var att ja var sjukt tänd på henne men kunde inte få stånd? Ja tränade klart kl 3 åt och sen vid 6 - 7 tiden försökte jag.
Ja undrar nu kan detta kan bero på att ja har styrketränat och mitt testo hadde sänkts? Eller ifall ja har problem med snorren :cryout:

Allan
2008-12-06, 23:53
Passa er jävligt noga för vad ni skriver nu.

dellan
2008-12-06, 23:59
shit happens, säkert en engångsgrej :)

Kappman
2008-12-06, 23:59
Du var helt enkelt trött, eller så tänkte du för mycket vilket gav dig prestationsångest. Inget att oroa sig för.

Sniggel
2008-12-07, 00:47
Jag har för mig att du är väldigt mån om formen, är du på diet just nu?
Människans fortplantningsorgan är konstruerat att ej fungera optimalt i perioder som påminner om svält då en eventuell avkomma blir svårare att föda upp.

jwzrd
2008-12-07, 00:49
Deffar du eller äter du någon form av stimulanta? Typ PWO-produkter med drivor av koffein och effedrin-liknande ämnen i? NO-produkter sägs ha positiva effekter för erektionsförmågan men vad händer någon timme senare? Jag bara spekulerar. Långa träningspass har aldrig haft den effekten på mig men jag nyttjar varken NO- eller stimulanta.

xodd
2008-12-07, 01:00
Som flera andra varit inne på. Shit happens, sådant händer förr eller senare. Nog för att man kanske inte är den kaxigaste som gått i ett par skor när man står där med snorren hängandes som en slapp skinnbit... men det e bara o komma över det o va på´t igen :P

edit: problemet brukar va att det tar en god bit av självförtroendet på tjejen oxå...

JG_81
2008-12-07, 01:36
Förmodligen bara trötthet och absolut inget att hänga upp sig på! Har man tagit ut sig ordentligt på gymmet (ibland har man ju en tendens att göra det...) så är man ju ofta väldigt sänkt. Hård träning kan sänka könshormonnivåerna, men huruvida just det skulle spela in i det här fallet är svårt att uttala sig kring (testosteronnivån är väl heller inte den enda "potens-faktorn").

Även det psykologiska kan ställa till en massa problem, så är man trött och sliten och tror att det inte ska fungera så lär det ju inte göra det just på grund av den inställningen.

Dav0d
2008-12-07, 02:42
Hehe det där är ingen fara!

När jag själv ligger i och tränar 5-6 gånger i veckan, kan jag inte ha sex i mer än 20 minuter innan s n o p p e n blir slak och måste vila. Vid uppehåll från träningen märker jag skillnad direkt, efter en vecka hel vila är det inga problem att ha sex i flera timmar igen :)

Bara kroppen och hjärnan som är helt död att jag tappar total fokus. Kan vara samma sak i din situation.

Bara köra på och ge tjejen en god stund med andra kroppsdelar! :thumbup:

*Edit*
En riktigt bra kost och bra med sömn förebygger för mycket "slakhet"

spoonchest
2008-12-07, 09:45
Helt vanlig trötthet, kanske?
Det jag tycker du ska göra är att släppa det helt. Det är verkligen ingen big deal vid ett fåtal tillfällen, något man gör bäst i att acceptera.

DjiinZ
2008-12-07, 10:44
Jag är just nu under bulk period men innan ja träffade henne var ja utan mat i 3 timmar.
Äter kre-alkyn.

xodd: Den sista delen harru rätt i. Hon blev helt knäckt, trodde de va hennes fel :/

fabbe127
2008-12-07, 10:52
Djiinz, det kan ha någonting och göra med att man inte ätit på ett tag. För mig har de också hänt att dasen inte går opp när jag inte käkat på ett bra tag. Det ända man tänker på då är mat och kan inte riktigt fokusera sig och sen att man tränat hårt gör ju att man blir lite trött o seg och inte alls lika pigg som man var innan man gick och tränade hehe.

DjiinZ
2008-12-07, 11:08
fabbe127 ja hoppas att det är de. Nytt försökt på tis i skolan på morgonen hahha ^^

jimbojones
2008-12-07, 17:20
precis som dom säger här, är nog bara för att du va trött:) inget att tänka över för mycket,kroppen tål ju bara så mycket som den gör=)

Black Star Abyss
2008-12-07, 17:25
Passa er jävligt noga för vad ni skriver nu.

Inget snack om dunderhonung alltså?

DjiinZ: Man kan få erektionsproblem om man är för stressad...

fabbe127
2008-12-07, 17:58
DjiinZ, hoppas också att de är maten haha. Ska själv försöka igen på måndag så ska ladda som fan med mat innan :p. Aja hoppas de går o bra o lycka till!

mini
2008-12-07, 18:17
En gång är ingen gång, men seriöst, tror ni att man måste äta var tredje timme för att få upp den?

Eddie Vedder
2008-12-07, 18:41
Inget snack om dunderhonung alltså?


Onödiga kommentarer överhuvudtaget. Det kan ju säkert vara lockande för vissa att komma med löjliga kommentarer när någon startar en sån här tråd.

Glädjande nog har inte ett enda inlägg behövts plockas bort och Djinz har ju fått enbart schyssta och seriösa svar.:)

Marcs
2008-12-07, 18:44
Som jag ser det finns det tre tänkbara orsaker:

1: Träningen, uttröttad och allmänt "seg" och "slapp" i hela kroppen. Jag känner själv av det, har nästan förlorat all sexlust p.g.a. mycket träning

2: Hunger

3: Stress - Tar udden av det mesta!

Hur som helst hoppas jag att det blir att gå bättre för dig! Man känner sig lite dum när det blir så, men det händer i stort sett alla någon gång.

Mvh

Spiffy
2008-12-07, 18:59
att du inte ätit på tre timmar kan du ju räkna bort direkt. Tre timmar utan mat är ju absolut inget.

DjiinZ
2008-12-07, 20:34
Fy fan. Kan verkligen en sån liten sak som mat göra så stor grej. De visste ja aldrig :O
Haha vem sa att träning är positivt för kroppen (ironi) :P
--
Tack för alla svar ja har fått. Skönt att veta att att de inte var fel på "kompisen".

tjabon
2008-12-07, 20:43
Passa er jävligt noga för vad ni skriver nu.

:D

Om du efter träningen:
Tar det lugnt, äter ordentligt, stressar av & vila lite granna,
så tycker jag inte att det borde vara några problem, om du
känner dej återhämtad/utvilad efter 3-4 timmar.

Men det är klart, 1.5 - 2 timmar tung träning kan säkert påverka....

Eddie Vedder
2008-12-07, 20:59
Fy fan. Kan verkligen en sån liten sak som mat göra så stor grej. De visste ja aldrig :O

Nej och det stämmer inte heller. I alla fall inte om vi pratar om tider som nämnts här. Givetvis får man inte erektionsproblem p.g.a. att det var ett par timmar sedan man åt. Det är ju helt befängt att så skulle vara fallet.

Ibland fungerar inte kroppen som man önskar helt enkelt. Förhoppningsvis har du en bra flickvän som är klok nog att inse att det kan bli lite fel här och där. Inte ska du vara orlolig i alla fall.:)

RassK
2008-12-07, 21:05
Klart man kan få tillfälliga erektionsproblem pga fysisk utmattning, no biggie. Går inte alltid, bara att acceptera det :)
Chilla på det, försök igen!