handdator

Visa fullständig version : Pulsklocka


Poxy
2008-12-06, 16:46
Tjena jag hade tänkt att köpa mig en puls klocka, men jag kan inte bestämma mig vilken utav dessa två? Har ni några förslag?

Tack på förhand

Polar F6
Nu med WearLink+ sändarbälte

Cirka 1000 kr

Ett mycket bra träningsverktyg för allroundträning. I klockans minne lagras de 12 senaste träningspassen. För varje träningspass lagras datum och starttid, total träningstid, träningstid i pulszonen, träningens snittpuls och maxpuls, antal kalorier samt andel fettkalorier. Funktioner under träning:
- aktuell puls i slag/minut eller i % av maxpuls
- träningstid
- träningstid i pulszonen
- OwnCal kaloriförbrukning
- OwnZone (beräknar en personlig träningszon baserad på dagsformen)
- Zone Pointer (visar grafiskt var i pulszonen du befinner dig)
- bakgrundsbelysning

I klockans minnesfunktion görs även en veckosummering av antal träningspass, antal kalorier och total träningstid för de 12 senaste veckorna.
Dessutom summeras även total träningstid, total kaloriförbrukning samt antal träningspass för en längre period.

WearLink+ - kodat sändarbälte i textil medföljer.



Polar RS100

Cirka 1000kr

Basmodell för dig som vill ha en enkel löparklocka med de viktigaste sportklockefunktionerna i kombination med pulsmätare. Dubbla stoppur för varvtid och totaltid. Minne för det senaste träningspasset därupp till 99 varv-/mellantider med pulsvärde och snittpuls kan lagras. Under träningen visas pulsen visas i antal slag/minut eller i % av maxpuls.

Programmerbart pulsintervall med larmsigna samt två timers som hjälp vid intervallträning. Beräknar antal förbrukade kalorier och andelen fettkalorier under träningen. RS100 summerar även total träningstid, totala antalet kalorier samt antal träningspass för en längre tid, till du själv väljer att nollställa värdena.

Övriga funktioner:
- OwnZone (beräknar en personlig träningszon baserad på dagsformen)
- bakgrundsbelysning
- klocka med datum och alarm


T31 coded - kodat sändarbälte i hårdplast medföljer.

Poxy
2008-12-07, 15:21
Ingen som har någon synpukt ? *cupid*

/Poxy

Supercharger
2008-12-07, 15:41
Löptränar du ska du ha RS100:an tycker jag.

F6:an är väl mer inriktad på kalorier, puls och dylikt.

Beror helt och hållet vad DU har för krav på funktioner.

Vilken träningsform utövar du dig av?

Mvh

Poxy
2008-12-08, 14:44
Jag tänkte köra mest löpning (intervaller etc) men jag kör ju en hel del annat också, ut i skogen och köra styrkeövningar, hopprep etc.

Jag satsar nämligen på thaiboxning (dock tänkte jag inte köra med klockan här)

Om du/ni vet någon annan klocka som skulle passa mina mål lite bättre så får ni gärna länka/säga till. (runt 1000kr)

Tack på förhand
Poxy ;)

Supercharger
2008-12-08, 22:52
Jag skulle köpa en löparklocka om jag vore du.

Du skulle ju dessutom träna mest löpning.

RS100 eller Suuntos T1c skulle jag kolla på, dem ligger i din prisklass.

Har själv en Suunto T3c med footpod, riktigt nöjd med klockan och dess funktioner. Tycker att Suuntos klockor är lite mera "lättlästa" om man kan säga så. Mycket mera överskådlig display.