handdator

Visa fullständig version : Använda datorn som handsfree?


kalle_banan
2008-12-06, 15:10
Kan jag använda min mac som handsfree? Det är så bökigt att hålla i telefonen och det vore bekvämare om jag kunde använda ett headset genom datorn istället, hur gör man?

coxie
2008-12-06, 18:55
Varför inte bara skaffa ett bekvämt BT headset till telefonen?

kalle_banan
2008-12-06, 20:05
Det kostar pengar och poängen att utnyttja sin dator till max försvinner, det är kul att lyckas kringå de vanliga metoderna och fixa saker själv istället för att alltid anamma färdiga metoder.

Granatgiraffen
2008-12-06, 21:45
Det kostar pengar och poängen att utnyttja sin dator till max försvinner, det är kul att lyckas kringå de vanliga metoderna och fixa saker själv istället för att alltid anamma färdiga metoder.

Inte så kul om dom nya metoderna suger. Använda sin mac som handsfree? Nu åkte kossan genom isen.

Litecore
2008-12-06, 23:35
hah! har du köpt en mac är väl inte pengar ett problem? ;P

kalle_banan
2008-12-07, 09:41
hah! har du köpt en mac är väl inte pengar ett problem? ;P

Vem sa att pengar var ett problem?
Jag har en massa stålars men tycker inte om att slänga bort dom så fort jag vill ha något nytt.

Prankie
2008-12-07, 10:44
Det är ju ganska lätt, allafall med PC om du har en telefon med bluetooth och en dator som stöder bluetooth också.

Här är liten guide
http://www.inspectmygadget.com/2007/04/30/use-your-computer-to-receive-your-mobile-phone-calls-via-the-hands-freeheadset-profile-using-bluetooth-wm5/

Nitrometan
2008-12-07, 10:49
Det är så bökigt att hålla i telefonen och det vore bekvämare om jag kunde använda ett headset genom datorn istället, hur gör man?

poängen att utnyttja sin dator till max försvinner, det är kul att lyckas kringå de vanliga metoderna och fixa saker själv istället för att alltid anamma färdiga metoder.

Varför fråga här hur man gör om du vill lösa det själv?

kalle_banan
2008-12-07, 12:32
Det är ju ganska lätt, allafall med PC om du har en telefon med bluetooth och en dator som stöder bluetooth också.

Här är liten guide
http://www.inspectmygadget.com/2007/04/30/use-your-computer-to-receive-your-mobile-phone-calls-via-the-hands-freeheadset-profile-using-bluetooth-wm5/
Ska kolla på det, thx.

Varför fråga här hur man gör om du vill lösa det själv?

-Jag vill bygga en bil, hur gör jag?
-Varrå? äru fattig eller?
-Nej, det är kul att bygga bilar, man får en känsla av att klara sig själv
-Men om du vill klara dig själv ska ju inte fråga någon!
- *screwy*