handdator

Visa fullständig version : Smala undervader?


Mallenn
2008-12-06, 12:43
Tjenare, jag vet att det redan finns massa trådar om vadträning. men jag är ute efter att träna nedre delen av vaden, nästan nere vid foten alltså. Är det bara att träna vader som vanligt så tar det sig efter ett tag? Just nu är jag ganska vältränad men jag kan nästan nå runt min undervad med en hand (tumme till långfinger) vilket jag tycker är extremt smalt och det ser konstigt ut.

Någon som har nått tips? Det kan tilläggas att jag även har väldigt små underarmar precis vid handen, vilket är jobbigt tycker jag. Hur tränar man så små delar av kroppen där det i princip inte finns några muskler? Jag är ganska smal men ändå vältränad

Förlåt om inlägget är klyddigt men jag hoppas ni förstår vad jag menar.

n1tro
2008-12-06, 12:56
du kan inte göra ngt åt det, din vadmuskel fäster där den fäster. borde vara så i alla fall.

jaosef
2008-12-06, 12:58
Det handlar nog mer om tjockleken på din benstomme.
Har själv rätt smala fotleder/handleder med det är genetiskt så det får man leva med.
Läs gärna vadträning (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=11722)

Mallenn
2008-12-06, 14:44
okej, tack för svaren, ska kolla in vadtränings länken

CiCoro
2008-12-06, 21:33
övre vaden ser större ut om den nedre är smal ;) ..

Columbia
2008-12-06, 23:29
Skönt att det finns andra med samma problem som jag. Grippers sägs öka tjockleken på handlederna men det känns som att även att undvika dragremmar osv bör göra sitt, men jag vete fan. Går sjukt segt där.

Vad gäller undervaderna lär det inte vara mycket att göra åt tyvärr. Men ett par välutvecklade "övervader" lär ju mildra osymmetrin lite grand åtminstone.

Att vara genetiskt osymmetrisk är hemskt irriterande, speciellt som singel. *gah!*

Bahir
2008-12-07, 04:45
Ni bör väl vara glada att när ni tränar upp vadmuskerna (de på övre delen av vaden) så kommer de större ut eftersom det är stor skillnad på tjocklek mellan vadens under- och överdel.

Sen lär väl underdelen öka litegrann i storlek allteftersom vadmusklerna blir större och starkare.