handdator

Visa fullständig version : Vilka dagar ska man gymma?


fabbe127
2008-12-06, 00:26
Hej.

De är så att jag börjat gymma och använder mig utav de här nybörjarschemat som z_bumbi har lagt upp.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454

De jag undrar är om man måste träna t.ex. måndag till onsdag, alltså att man måste gymma 3 dagar i rad. Eller kan man lägga upp de att man gymmar dag 1 på måndag, dag 2 på tisdag och dag 3 på torsdag?
Är de lugnt om man blandar ihop dagarna eller måste de va efter varann?

MVH,

Fearstrike
2008-12-06, 00:40
dela upp det så du får iaf 1 vilodag imellan.

jaosef
2008-12-06, 00:40
Hej.

De är så att jag börjat gymma och använder mig utav de här nybörjarschemat som z_bumbi har lagt upp.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454

De jag undrar är om man måste träna t.ex. måndag till onsdag, alltså att man måste gymma 3 dagar i rad. Eller kan man lägga upp de att man gymmar dag 1 på måndag, dag 2 på tisdag och dag 3 på torsdag?
Är de lugnt om man blandar ihop dagarna eller måste de va efter varann?

MVH,
Det viktiga är träningsmängden sett över veckan, så det finns nästan bara fördelar med att sprida ut passen lite.
Kör det som passar, kommer inte att spela någon större roll

fabbe127
2008-12-06, 00:47
Okej då kmr jag nog lägga upp det såhär: lördag och söndag sen vila måndag och köra sista passet på tisdag.

Tack så hemskt mkt för svaren =)

Onigiri
2008-12-06, 10:57
Träna varje dag om du vill :)

fabbe127
2008-12-06, 16:37
Onigiri, jo de kmr jag göra därför att jag har basket också hehe.

gnagaren
2008-12-06, 16:51
Själv håller jag på att aldrig träna helger. Enligt mig finns helger till för att vila och att göra roliga saker på.
Därför tränar jag bara på vardagar.

z_bumbi
2008-12-06, 17:08
Okej då kmr jag nog lägga upp det såhär: lördag och söndag sen vila måndag och köra sista passet på tisdag.

Tack så hemskt mkt för svaren =)

Ett förslag är att börja med dag 3 dvs ben på lördagen sen dag 1 på söndag och dag två på tisdag, då hamnar övningarna i en bra ordning för en sådan uppdelning som du har tänkt.

paragon
2008-12-06, 17:20
finns det nån bild på z bumbi? vore intressant att få svart på vitt hur någon byggt upp sin fysik med ett visst schema. länka gärna eller lägg upp i tråden före och efter bilder osv.

Scratch89
2008-12-06, 17:37
finns det nån bild på z bumbi? vore intressant att få svart på vitt hur någon byggt upp sin fysik med ett visst schema. länka gärna eller lägg upp i tråden före och efter bilder osv.

Bara för att man har lagt upp ett schema så behöver man inte träna efter det. ;)

fabbe127
2008-12-06, 17:42
Tack så mkt för alla svaren igen hehe.

Z_bumbi, att jag lägger upp det lördag till söndag och sen tisdag var bara tillfälligt för den här veckan. Hur skulle du rekommendera att lägga upp dag 1,2 och 3 om jag kommer träna lördag till måndag?
De är så att jag har basket tisdag till fredag, därför jag kmr behöva träna alla dagar efter varandra och inte kan lägga de på olika dagar med lite vila.

Sen istället för att göra en ny tråd undrar jag om någon skulle kunna rekommendera en gainer. Finns ju flera stycken olika och jag har ingen aning vilken jag ska ta.

Vilken av dem här de har på forumet eller en vanlig gainerpro?

Scratch89
2008-12-06, 17:46
Sen istället för att göra en ny tråd undrar jag om någon skulle kunna rekommendera en gainer. Finns ju flera stycken olika och jag har ingen aning vilken jag ska ta.

Vilken av dem här de har på forumet eller en vanlig gainerpro?

Om du vill ha färdigblandad:

http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=23&products_id=127

z_bumbi
2008-12-06, 18:51
Lör 3
Sön 1
Mån 2

Men det verkar mycket att träna alla dagar i veckan?

Vastrix
2008-12-06, 19:04
Själv håller jag på att aldrig träna helger. Enligt mig finns helger till för att vila och att göra roliga saker på.
Därför tränar jag bara på vardagar.


Jag tränar nästan alltid på helgerna eftersom helger finns till för att göra roliga saker på.

Janne69
2008-12-06, 19:44
finns det nån bild på z bumbi? vore intressant att få svart på vitt hur någon byggt upp sin fysik med ett visst schema. länka gärna eller lägg upp i tråden före och efter bilder osv.

Ungefär som att be Jose Mourinho ta på sig tröja 10 och hoppa in i andra halvlek när Inter spelar.
Att vara en duktig coach behöver inte betyda att du är topptränad själv.

fabbe127
2008-12-06, 19:58
z_bumbi, okej tack då lägger jag upp de så nästa vecka för idag körde jag pass 1 hehe.

Njae de kanske blir mycket med att träna varje dag men tyvärr så är basketen inte alltid så explosiv och jätte jobbig utan ganska lätt och mkt slack. Så de jämnar nog ut sig hoppas jag :)