handdator

Visa fullständig version : Kondition och styrketraning samtidigt


mr_ping
2002-06-19, 18:51
Jag och en kompis tranar 5 dagar i veckan ungefar. Jag styrketranar 5 dar i vecka, han 3 dagar kanske och 2 dagar cykling i tunga 1h pass.

Om jag skulle borja konditionstrana, skulle jag da pa nagot satt MINSKA i styrka och isafall varfor ?

Vi har dividerat om detta...


Vad jag markt ar iaf att om jag gar ner i vikt, klarar jag mindre - aven ifall jag fortsatter och trana.

z_bumbi
2002-06-19, 20:26
Med fem styrkepass i veckan kan det vara svårt att få i sig så mycket mat som behövs för att inte tappa i vikt av extra konditionsträning.

mr_ping
2002-06-20, 01:21
... och om jag skulle tappa ner på styrketräningen till 3-4 dar i veckan och lägga på 2 dar kondition så skulle jag säkert bli klenare av den anledningen...

Det bästa måste vara att deffa efter ett år eller nåt när sommaren kommer och sen efter dom 2 månaderna bulka igen ?

Stålkrull
2002-06-20, 10:53
Jag förstår inte vad du är ute efter? Ska du ägna dig åt tyngdlyftning och hålla viktklass? I så fall behöver du ingen kondition.

//Janne
-----------------------
Har idag ingen arbetslust p g a värme och att det snart midsommar. Därför skriver jag meningslösa inlägg.

z_bumbi
2002-06-20, 11:06
Ursprungligen skickat av Daniel Lilienberg:
<STRONG>... och om jag skulle tappa ner på styrketräningen till 3-4 dar i veckan och lägga på 2 dar kondition så skulle jag säkert bli klenare av den anledningen...
</STRONG>

Nja, styrkelyftare tränar ibland 3-4 dar i veckan och de är inte de svagaste människorna jag känner.
Det är alltså ingen fara att dra ner antalet träning pga av rädlsa för styrkeförlust, två konditionspass gör inte heller någon större skada kortsiktigt och kan vara bra långsiktigt.
Allt hänger på vad och hur man äter.

mr_ping
2002-06-20, 13:26
Jag vill hålla vikten nere, men nå 200% i bänkpress... jag har kanske nåt kg för mycket runt midjan och lite andra delar av kroppen som jag vill bli av med - men jag vill absolut inte tappa styrka!