handdator

Visa fullständig version : Biceps


Nicolass
2008-12-04, 19:02
Har antagligen sträckt mig i biceps pga armbrytning.. Gör ont när jag spänner precis i armvecket innan underarmen början. Hur lång tid tar generellt sträckningar för att läka? Köra igång när man känner för det?

Ajin
2008-12-04, 20:32
En tumregel är att låta det läka tills man inte känner av det i vardagen - och sen vänta några dagar till. Möjligtvis köra igång mycket lätt för att kolla hur det känns.

Hellre vänta två dagar extra än att sträcka beseps (!!) igen och vänta samma läketid igen.

Mushan
2008-12-04, 20:59
Jag brukar få träningsvärk precis i armvecket av att träna biceps, så det kanske är det? Eller du känner inte på båda armarna?

Nicolass
2008-12-04, 23:22
En tumregel är att låta det läka tills man inte känner av det i vardagen - och sen vänta några dagar till. Möjligtvis köra igång mycket lätt för att kolla hur det känns.

Hellre vänta två dagar extra än att sträcka beseps (!!) igen och vänta samma läketid igen.

tackar tackar =)

Nicolass
2008-12-04, 23:23
Jag brukar få träningsvärk precis i armvecket av att träna biceps, så det kanske är det? Eller du känner inte på båda armarna?

nej är inte träningsverk mentack ändå ^^

manekin
2008-12-05, 11:19
händer mig varje gång jag kör armbrytning på fyllan... får normalt vänta i en vecka innan allt är okej....

kolle
2008-12-05, 15:41
händer mig varje gång jag kör armbrytning på fyllan... får normalt vänta i en vecka innan allt är okej....

+1

Likadant för mig, har dock endast gjort det en gång. Vågade träna efter en vecka. Men man lär sig av sina misstag :)