handdator

Visa fullständig version : Fortsätta bulk eller påbörja deff? [Bilder]


laserapa
2008-12-04, 18:26
Tja

Ber för det första om ursäkt för ännu en "Ska jag bulka eller deffa tråd med bilder"!:em:

Började träna för ca 6 månader sedan, jag har under dessa 7 månader ätit för ett helt hyreshus(känns det som) och tränat 3ggr/vecka.

Nu har jag börjat få taskiga kommentarer från polare, folk på jobbet samt mina egna föräldrar hurvida tjock jag har blivit. Blir ärligt talat ganska ledsen och tar åt mig av det de säger.

När jag började träna vägde jag 85kg, atm ligger jag på 101,5kg. En ökning på 16,5kg. Har fått bristningar på axlar/bröst, fått lovehandles, breda lår och en något saftigare rumpa ;)

Jag vet att på 6 månader har man inte hunnit bygga särskilt mycket, men eftersom jag mår ganska dåligt pga. min "kraftiga" viktuppgång, så kanske det vore passande med en deff för att sedan börja om från början med en mer kontrollerad bulk? Eller ska jag helt enkelt bita ihop och fortsätta, och köra en deff om några månader framåt vårkanten? Vad tycker ni?

Ålder: 21 år
Längd: 186cm
Vikt: 101,5 kg

http://forumbilder.se/show.aspx?iid=db4200860503P180b

http://forumbilder.se/show.aspx?iid=7b4200860604P51cc

http://forumbilder.se/show.aspx?iid=e64200860425P851a

http://forumbilder.se/show.aspx?iid=e74200860801Pcb0f

Inte några bra bilder, hoppas ni kan göra en bedömning iaf!

//Mvh Laserapa

Scratch89
2008-12-04, 18:34
På vilket sätt skulle anonyma personer på ett forum kunna avgöra?

Jag tycker att du har växt på bra, om det bara är sex månader vi pratar om.

Dock tycker jag att om man inte är nöjd med sin kropp och mår dåligt av att vara för tjock, så ska man göra något åt det. Det tjänar ingenting till att lägga på sig flera kilo extra späck för att lägga på sig lite extra muskler.

Det är menat att du ska ha din kropp hela livet, så ta vara på den redan nu.

laserapa
2008-12-04, 18:37
På vilket sätt skulle anonyma personer på ett forum kunna avgöra?

Jag tycker att du har växt på bra, om det bara är sex månader vi pratar om.

Dock tycker jag att om man inte är nöjd med sin kropp och mår dåligt av att vara för tjock, så ska man göra något åt det. Det tjänar ingenting till att lägga på sig flera kilo extra späck för att lägga på sig lite extra muskler.

Det är menat att du ska ha din kropp hela livet, så ta vara på den redan nu.

Låter väldigt vettigt det du säger! Tack för råden!

CVN
2008-12-04, 20:13
Jag hade definetivt deffat ner kanske 10-20 kg sen efter det kan du ju kolla om du ska bulka eller deffa ännu mer.

sz0
2008-12-04, 21:39
Jag vet inte om du menar att du ätit så mycket för att du blivit extremt hungrig av att träna eller för att du känt att du vill vara säker på att ligga på energiöverskott.

Men om du gått upp 16.5kg på 6 månader så måste nog energiöverskottet varit onödigt tilltaget, eftersom du inte får mer muskelökning av att ha 1000kcal överskott om dan än 200 eller 100osv.
Om du gjort det av oro för att äta för lite kan du ju ta lärdom av det, om du varit extremt hungrig måste du väll helt enkelt äta mer mat med låg energitäthet.

Om du vill fortsätta länge till med styrketräning kanske det vore bra att deffa, annars blir det kanske för mycket att deffa sedan när det blir dax med det.
Speciellt kanske du tappar motivationen om du redan tycker att du känner dig tjock, det måste vara dåligt för motivationen att träna flera gånger i veckan men som resultat känna sig mindre nöjd med sin kropp.
Du kan ju ta med dig detta med att ha ett mindre energiöverskott till nästa bulk.

laserapa
2008-12-04, 21:45
Jag vet inte om du menar att du ätit så mycket för att du blivit extremt hungrig av att träna eller för att du känt att du vill vara säker på att ligga på energiöverskott.

Men om du gått upp 16.5kg på 6 månader så måste nog energiöverskottet varit onödigt tilltaget, eftersom du inte får mer muskelökning av att ha 1000kcal överskott om dan än 200 eller 100osv.
Om du gjort det av oro för att äta för lite kan du ju ta lärdom av det, om du varit extremt hungrig måste du väll helt enkelt äta mer mat med låg energitäthet.


Precis, jag har ätit för att jag var rädd att ligga på ett underskott. Det berodde/beror främst på okunskap. Mjo, det får bli en deff!

Hakuna matata
2008-12-11, 22:39
varför köra deff o bulk överhuvudtaget o vela fram o tillbaka mellan tjockis till smalis?

Kör +500 kcal överskott per dag (långsam bulk) i hela livet så ökar du muskler , äter du rätt och kör rätt kosttillskott så me hjälp av träningen o kosttillskottet tex wheys nyaste, så tappar du fett samtidigt du bygger muskler. eller kör på CLA , sägs vara grymt.

sammanfattning: bulka hela livet me tex +500 per dag, så ökar du muskler o minskar kroppsfett trots många påstår man måste ha underskott på KCAL för göra detta.

hur kan då whey påstå du gör detta då dem rekomenderar bulken? måste finnas sanning i att tappa kroppsfett och samtidigt ligga på + kcal nivå !

tigerofsweden
2008-12-11, 22:57
varför köra deff o bulk överhuvudtaget o vela fram o tillbaka mellan tjockis till smalis?

Kör +500 kcal överskott per dag (långsam bulk) i hela livet så ökar du muskler , äter du rätt och kör rätt kosttillskott så me hjälp av träningen o kosttillskottet tex wheys nyaste, så tappar du fett samtidigt du bygger muskler. eller kör på CLA , sägs vara grymt.

sammanfattning: bulka hela livet me tex +500 per dag, så ökar du muskler o minskar kroppsfett trots många påstår man måste ha underskott på KCAL för göra detta.

hur kan då whey påstå du gör detta då dem rekomenderar bulken? måste finnas sanning i att tappa kroppsfett och samtidigt ligga på + kcal nivå !

Det måste jag bara prova! Va de wheys nyaste sa du?

Flygplan
2008-12-11, 23:01
Jag skulle jag deffat ner mig tills jag känner mig bekväm med min fett %. Sedan efter det ligga på 500-700 kcal överskott för att bygga muskler igen.

Annars så har du en shysst massa efter bara sex månaders träning. Efter några månaders deff borde du vara i bra form.

ceejay
2008-12-11, 23:30
varför köra deff o bulk överhuvudtaget o vela fram o tillbaka mellan tjockis till smalis?

Kör +500 kcal överskott per dag (långsam bulk) i hela livet så ökar du muskler , äter du rätt och kör rätt kosttillskott så me hjälp av träningen o kosttillskottet tex wheys nyaste, så tappar du fett samtidigt du bygger muskler. eller kör på CLA , sägs vara grymt.

sammanfattning: bulka hela livet me tex +500 per dag, så ökar du muskler o minskar kroppsfett trots många påstår man måste ha underskott på KCAL för göra detta.

hur kan då whey påstå du gör detta då dem rekomenderar bulken? måste finnas sanning i att tappa kroppsfett och samtidigt ligga på + kcal nivå !

antar att du kan visa studier på att det är så lätt som att ligga 500kcal + varje dag och träna, och på detta vis öka i muskler och minska i fett?
Detta känns som ren *bs*

JoeyP
2008-12-11, 23:40
Wtf. Sluta predika bullshit förfan. Finns folk som tror på sånt där.

Kischen
2008-12-12, 00:03
500 kcal överskott per dag blir ju ett halvkilo i ökning per vecka.

Snyggt att göra så hela livet.

Whey har inget med saken att göra alls.

Sadde
2008-12-12, 00:09
varför köra deff o bulk överhuvudtaget o vela fram o tillbaka mellan tjockis till smalis?

Kör +500 kcal överskott per dag (långsam bulk) i hela livet så ökar du muskler , äter du rätt och kör rätt kosttillskott så me hjälp av träningen o kosttillskottet tex wheys nyaste, så tappar du fett samtidigt du bygger muskler. eller kör på CLA , sägs vara grymt.

sammanfattning: bulka hela livet me tex +500 per dag, så ökar du muskler o minskar kroppsfett trots många påstår man måste ha underskott på KCAL för göra detta.

hur kan då whey påstå du gör detta då dem rekomenderar bulken? måste finnas sanning i att tappa kroppsfett och samtidigt ligga på + kcal nivå !

Skämtar du eller menar du allvar? Vet inte om jag ska skratta eller gråta nämligen.

Fatcan
2008-12-12, 00:13
Ganska uppenbart ett troll.

M|cke
2008-12-12, 12:06
Bara för att man äter 500kcal + om dagen betyder det inte att kroppen lagrar in 500kcal om dagen i fett.... rätt mycke försvinner på vägen.

Brooklyn
2008-12-12, 21:13
varför köra deff o bulk överhuvudtaget o vela fram o tillbaka mellan tjockis till smalis?

Kör +500 kcal överskott per dag (långsam bulk) i hela livet så ökar du muskler , äter du rätt och kör rätt kosttillskott så me hjälp av träningen o kosttillskottet tex wheys nyaste, så tappar du fett samtidigt du bygger muskler. eller kör på CLA , sägs vara grymt.

sammanfattning: bulka hela livet me tex +500 per dag, så ökar du muskler o minskar kroppsfett trots många påstår man måste ha underskott på KCAL för göra detta.

hur kan då whey påstå du gör detta då dem rekomenderar bulken? måste finnas sanning i att tappa kroppsfett och samtidigt ligga på + kcal nivå !

sluta snacka skit.

Arfenhouse
2008-12-12, 21:27
Obvious troll is obvious. (Var tvungen att tillägga detta. Kan nån ge trollet lite smisk?)

b0ya
2008-12-13, 15:26
varför köra deff o bulk överhuvudtaget o vela fram o tillbaka mellan tjockis till smalis?

Kör +500 kcal överskott per dag (långsam bulk) i hela livet så ökar du muskler , äter du rätt och kör rätt kosttillskott så me hjälp av träningen o kosttillskottet tex wheys nyaste, så tappar du fett samtidigt du bygger muskler. eller kör på CLA , sägs vara grymt.

sammanfattning: bulka hela livet me tex +500 per dag, så ökar du muskler o minskar kroppsfett trots många påstår man måste ha underskott på KCAL för göra detta.

hur kan då whey påstå du gör detta då dem rekomenderar bulken? måste finnas sanning i att tappa kroppsfett och samtidigt ligga på + kcal nivå !

n00b stämplad :banned

Hakuna matata
2008-12-13, 19:36
Allmän vetskap ska inte stiga er åt huvudet med bulk och deff!
eller bara enkelt: kör whey vp2 isolate, ligg på +500 kcal överskott per dag,
ät fullkorn, good recommendation would be to consume about 5-7 grams of carbohydrates per pound of body weight " det ska du göra oxå gärna.

själv kör jag bulk +1500 per dag tills våren, 3 dagar i veckan, 2 muskelgrupper per dag, den kominationen är underbar. rekomenderad av arnold =D

Enligt en studie publicerad i British Journal of Nutrition kan 500ml mjölk med 3 gram CLA (konjugerad linolsyra) om dagen leda till minskat kroppsfett med 3 %. Studien som utfördes på 60 män och kvinnor visade tydligt efter 12 veckor att CLA i mjölk kan reducera kroppsfettet hos människan.

Cla kan vara värt testa på deffen.

Sadde
2008-12-13, 20:04
Hakuna matata, sluta snacka så mycket skit. Enligt dig så bygger man muskler och tappar fett med hjälp av "wheys nyaste", detta är ett kosttillskott av protein, det är inget mirakelpulver utan det är vassle, som givetvis finns i vanlig hederlig mat.

Du menar alltså att man kan ligga ha kcalöverskott på +500 hela livet utan att gå upp i vikt?...

Låt oss säga att du har ett stort glas som är halvfyllt med vatten, om du tar bort lite vatten ur glaset så sjunker ju vattennivån (samma sak vid kcalunderskott), om du varken dricker eller fyller glaset så håller sig vattennivån likadan som innan (+/-0), om du däremot fyller det halvfulla glaset med mer vatten så höjs ju vattennivån (kcalöverskott). Enligt dig så kan man fylla glaset med vatten utan att vattennivån höjs, låter detta rimligt för dig hakuna matata?

Josef266
2008-12-13, 20:11
Måste definitivt testa wheys nyaste! :hbang:

Inge Enveten
2008-12-13, 20:12
Allmän vetskap ska inte stiga er åt huvudet med bulk och deff!
eller bara enkelt: kör whey vp2 isolate, ligg på +500 kcal överskott per dag,
ät fullkorn, good recommendation would be to consume about 5-7 grams of carbohydrates per pound of body weight " det ska du göra oxå gärna.

själv kör jag bulk +1500 per dag tills våren, 3 dagar i veckan, 2 muskelgrupper per dag, den kominationen är underbar. rekomenderad av arnold =D

Enligt en studie publicerad i British Journal of Nutrition kan 500ml mjölk med 3 gram CLA (konjugerad linolsyra) om dagen leda till minskat kroppsfett med 3 %. Studien som utfördes på 60 män och kvinnor visade tydligt efter 12 veckor att CLA i mjölk kan reducera kroppsfettet hos människan.

Cla kan vara värt testa på deffen.

Obvious troll. För tydligt. Lär dig av dina misstag och gör ett nytt konto och försök trolla igen.

Hakuna matata
2008-12-14, 01:52
Obvious troll. För tydligt. Lär dig av dina misstag och gör ett nytt konto och försök trolla igen.

Jag insåg att jag formulerat fel i all stress på förmiddan, på väg till andra saker och därmed skynda på skrivandet !
Ber så mycket om ursäkt ang +500 kcal bulken utan fett.

tog tom miste om en banan ger 90 g kolhydrater, när det var 90 GI ,e lol :P

men ett nytt konto ska nog inte behövas göras. Anmäl ni inläggen, de e lugnt.

efter vad jag läst om dig, och 101 kg (nåt sånt var de la?) så borde du enligt mig då, fortsätta in i de sista till februari med bulken! Sedan tappa +1000 kcal per dag (nån på forumet övertygade mig rejält med att det går då man ökat jätte mycket fettmassa om man bulkar hårt under bulkperioden) så man inte tappar muskler vid +1000.

den kan du köra fram ti juni :D

Hakuna matata
2008-12-14, 01:53
menade tappa -1000 per dag och inte tappa muskelmassa vid -1000

Hakuna matata
2008-12-14, 02:01
detta var min "referens källa"

av Skip La Cour
3-gånger Team Universe Heavyweight Champion

Är det verkligen nödvändigt att lägga på sig mer vikt än nödvändigt för att öka i muskelmassa? Nej. Med lite extra disciplin och uthållighet, kan du med vetenskapligt baserade tips effektivt bygga muskler, hålla dig smal och vara hälsosam.

Tung träning (Max-OT), tillräckligt med återhämtning och bra proteinprodukter (VP2 och Ny-Tro PRO-40) är lösningen till att bygga hårda muskler—inte att lägga på sig extra vikt och illusionsstorlek (består av fett).

så kalla " the champion ett troll" men jag litar mer på folk som Varit där, sett kroppen förändrats, känna av och lyssnat på kroppen så den har blivit så stor och i form som en champion har gjort. Inte internet gubbs på denna delen =D

Arfenhouse
2008-12-14, 02:04
Du vet om att "internet gubbsen" på denna hemsidan är väl informerade i ämnena som flyter omkring här va?

Hakuna matata
2008-12-14, 11:36
Du vet om att "internet gubbsen" på denna hemsidan är väl informerade i ämnena som flyter omkring här va?

Absolut, men inte till fullo som den här killen!
släpps nu troll ämnet och hjälp killen som skapa tråden? enda jag försökt göra och skrev fel på ett inlägg varav jag vart stressad vid den tidpunkten. Nu när jag läste det blev jag chockad själv, ber om ursäkt. men jag står för 50% av vad jag skrev där, då det stämmer enligt en bodybuilder och en tränings vetenskapsman vid namn Paul cribbs.

Hakuna matata
2008-12-14, 12:34
Ps, innan ni totaldissar mina åsikter kanske jag kan lära er ett och ett annat.

VP2 gav följande:
i snitt mer än 4 kg ren muskelmassa
mer än 1 kg mindre underhudsfett, utan diet
50 kg bättre knäböj, i sitt bästa knäböj
20 kg mer i deras bästa bänkpressförsök

En av de studier, som är gjorda på VP2, presenterades vid 2002 American College of Sports Medicines årliga konvent och resultaten är häpnadsväckande.

I en studie visade det sig att VP2 gav 156% bättre styrkeökning än andra proteiner! Och samma studie visade att VP2 gav flera gånger bättre muskeltillväxt samtidigt som det brände fett!

Detta var vad jag påpekade under en låg bulk period (+500 tex)

Grabben som behövde hjälp på denna tråd, kanske ska göra som jag! Forska och bli ännu bättre i ämnet, ist för lyssna på åsikter när man kan läsa fakta.

klart jag blir sur, ni med . ni attackerar mig, jag framför fakta men formulerar dem tyvärr som noob åskter. det var mitt fel och ber om ursäkt men nu när ja har gett min ursäkt ska ni f** inte terra mera .

End of story, fokusera på grabben nu som behövde hjälp.

Ostknäcket
2008-12-14, 12:40
Hur pålitlig är källan till den studien? Har de blivit sponsarde av någon som skulle ha nytta av denna sortens resultat av studien? Har du kollat upp allt detta?

Eddie Vedder
2008-12-14, 12:43
En av de studier, som är gjorda på VP2, presenterades vid 2002 American College of Sports Medicines årliga konvent och resultaten är häpnadsväckande.

Blev den sedan peer review granskad och publicerad i en vetenskaplig tidsskrift? I såna fall kan du ju faktiskt leta upp studien i fråga och inte bara citera vad personer påstår.

Lavorini
2008-12-14, 12:47
Ps, innan ni totaldissar mina åsikter kanske jag kan lära er ett och ett annat.

VP2 gav följande:
i snitt mer än 4 kg ren muskelmassa
mer än 1 kg mindre underhudsfett, utan diet
50 kg bättre knäböj, i sitt bästa knäböj
20 kg mer i deras bästa bänkpressförsök

En av de studier, som är gjorda på VP2, presenterades vid 2002 American College of Sports Medicines årliga konvent och resultaten är häpnadsväckande.

I en studie visade det sig att VP2 gav 156% bättre styrkeökning än andra proteiner! Och samma studie visade att VP2 gav flera gånger bättre muskeltillväxt samtidigt som det brände fett!

Detta var vad jag påpekade under en låg bulk period (+500 tex)

Grabben som behövde hjälp på denna tråd, kanske ska göra som jag! Forska och bli ännu bättre i ämnet, ist för lyssna på åsikter när man kan läsa fakta.

klart jag blir sur, ni med . ni attackerar mig, jag framför fakta men formulerar dem tyvärr som noob åskter. det var mitt fel och ber om ursäkt men nu när ja har gett min ursäkt ska ni f** inte terra mera .

End of story, fokusera på grabben nu som behövde hjälp.

Bättre än så kan du.

z_bumbi
2008-12-14, 12:51
Hakuna matata: Ah VP2 har dykt upp igen, jag trodde ingen köpte den överprissatta produkten längre?

Nej det går inte att öka i någon nämvärd mängd muskelmassa utan att lägga på sig fett om man inte är nybörjare eller väldigt överviktig. Lägg dig på 500 kcal i verkligt (<-obs) överskott och återkom om ett år.

VP2 är troligen fortfarande sämre än RapidHydro, VP2 är i alla fall mycket dyrare och det är inte bättre. Även om de förr i tiden aldrig släppte några siffror på hydrolyseringsgraden så är smaken en bra ledtråd och VP2 var inte så beskt som ett bra hydrolysat är.