handdator

Visa fullständig version : Förslag tack !


Brian The Family Dog
2008-12-04, 11:45
Hallå, anledningen till tråden är att jag behöver hjälp med tillägg av näring till mitt nuvarande kostschema för att öka i muskelmassa och inte längre koncentrera mig på att bränna fett. Cardio passen kommer att tas bort för att gynna muskeltillväxten :hbang:

Längd: 178 cm
Vikt: 78 kg *flex*
Tränat : Styrketränat i 2 år med dåliga ökningar pga koncentration på kalorieunderskott + flertalet cardio pass varje vecka

Bänkpress: 95 kg
Knäböj: 100 kg
Marklyft: 205 kg

Nuvarande kostschema:


6.00: - 3 dl blåbärsjuice
- 1 kopp kaffe
- 1 whey 80, 1dl havrekli, 4 dl lättmjölk

9.00 - 2 whey 80, 30 g carboflex i 3 dl juice (Efter träning)

10.00: - 1 äpple
- 3 dl lättmjölk + 1 whey 80

13.00: - 1 kopp grönsaker
- 1 burk tonfisk
- 1 dl tomatsås
- 0.5 matsked olivolja
- 1 skiva grapefrukt

15.00: - 4 dl lättmjölk med 1 dl torrmjölk

18.00: - 1 whey 80 ( efter cardio )

19.00: - 1 skiva grapefrukt
- 1 st ägg
- 1 burk tonfisk
- 1 kopp grönsaker

21.30: - 5 dl lättmjölk + 1 whey 80
- 1 kopp grönsaker

LadyInsane
2008-12-04, 11:48
Bra mark!

Det jag gör för att öka är att inte ha "superkoll" på det jag äter. Är noggrann med protein, fett och kolhydrater till varje måltid, ser till att dricka gainer efter träningen och äter några mellanmål när jag är hungrig emellan måltiderna.

Anton Fräs
2008-12-05, 06:08
Byt ut alla lättprodukter och börja ät pasta, kött och andra näringsrika livsmedel istället för whey 80 exempelvis. Då kommer du upp i kalorier, börja använda såser och fler näringstäta livsmedel helt enkelt.

Scratch89
2008-12-05, 08:18
Du äter inte mycket riktig mat. Det verkar mest bestå av whey 80 och koppar med grönsaker. Varför äter du så?

Dreas
2008-12-05, 09:20
Som tidigare sagts, ät mer riktig mat. Proteintillskott är inget att basera sin kost runt. Vad är 1 Whey 80? 1 portion antar jag och det är ju bara en riktlinje, inte vad du egentligen behöver.

Brian The Family Dog
2008-12-05, 11:27
Anledningen till att jag baserar mitt intag på främst proteinpulver och grönsaker är att det har fungerat väldigt bra när det gäller att bränna fett. Men när det kommer till att bygga muskler så är det god natt direkt. Jag ska byta ut de flesta whey-80 jag dricker mot "riktig mat". Några förslag ?

Snorkelfarsan
2008-12-05, 12:00
Kyckling, fisk, kvarg, kött? Du kan ju göra en egen gainer med exempelvis mjölk, kesella, havregryn, banan och kanske lite socker eller honung.

Och i dessa tider av global miljökolapps och dåliga finanser - tänk på att köpa närodlat kött ;)

Anders The Peak
2008-12-05, 12:03
Personligen tycker jag att du har gjort generellt hyggligt bra ökningar. Du har säkert goda förutsättningar att bli riktigt bra både styrke- och muskelmässigt.

Proteinpreparat är aldrig fel att använda före och efter träningen och då gärna i form av BCAA, EAA eller vasslekoncentrat. Antagligen är de en förutsättning för att åstadkomma optimala möjligheter till muskel- och styrketillväxt.

PS man ska inte vara rädd för kolhydrater utan använda dem med förstånd så se till att få i dig lite mer kolhydrater för att ge kroppen bättre möjligheter till återhämtning.