handdator

Visa fullständig version : Vad göra London?


j0h4n
2008-12-04, 09:06
Vill gärna ha tips på aktiviteter i London.

Kan vara allting ni kan komma på eller vet om!
Ge gärna länkar.

Granatgiraffen
2008-12-04, 09:10
Vill gärna ha tips på aktiviteter i London.

Kan vara allting ni kan komma på eller vet om!
Ge gärna länkar.

Du borde kunna din kod till kreditkort/kontokort om du åker dit annars går det sådär! Kan inte göra ett piss utan kod.

/En som hade supit bort sin kod

j0h4n
2008-12-04, 09:15
Du borde kunna din kod till kreditkort/kontokort om du åker dit annars går det sådär! Kan inte göra ett piss utan kod.

/En som hade supit bort sin kod


Ska lära mig den då. Tack

Nordenator
2008-12-04, 09:23
Använd lokaltrafiken. Att gå genom hela London är jobbigt. Det är större än vad det ser ut på lonelyplanetkartan. Vi gick i runt 8-10 timmar med våra packs, tror jag. Dålig idé.

Bamse79
2008-12-04, 10:41
Prova London eye, rätt coolt om det är bra väder

http://sv.wikipedia.org/wiki/The_London_Eye

heffa
2008-12-04, 10:50
London har mycket att erbjuda. Att försöka pricka in en musical eller en teater är inte fel. Jag tycker att nästan alla uppsättningar är bättre i London än i Stockholm. Det stora pariserhjulet, London eye är värt pengarna, suverän utsikt.

Gillar du kinesisk mat gå till, China Town. Vill du ha lite snyggare barer och restauranger gå till Soho. Covent Garden är en livlig och trevlig plats på dagen. Gillar du musslor kan jag rekommendera Belgos, riktigt häftigt.

London har alltid mycket turister och om du kommer nu strax innan jul så är det en rejäl trängsel i stan. Harrods brukar de flesta gå till. Om du väljer att göra det. Kom tidigt och till de övre våningarna förs där är det ganska lugnt i början av dagen eftersom många som kommer dit börjar med att strosa runt där nere och sedan arbetar sig uppåt.

Fråga gärna om det är något särskilt du undrar över. Jag bodde där ett par år för några år sedan.

Viktor_Balck
2008-12-04, 14:02
Ska lära mig den då. Tack

Sätt dig och plugga in din kod ordentligt nu ett par dagar.

Hemi
2008-12-04, 14:37
Camden Town. Dar har stilar utvecklats genom aren, punk, techno, ska, gatumode.
+ Du kan kopa en massa skit till jul pa marknaderna dar. Missa inte Camden Lock Market i sa fall.

Koder, sarskillt pa sadan stallen som Camden kvallstid kan vara lite forradiska, manga blir 'scannade' sarskillt pa vissa restauranger och kanda restaurangkedjor verkar det som. Cash ar ofta en fordel.

j0h4n
2008-12-04, 14:39
Tack för alla svar hitills :), de flesta är väldigt givande!
heffa, jag frågar om det är något, tack så mycket.

coxie
2008-12-04, 14:58
Wenlock Arms är ett måste om du gillar öl, jag brukar spendera mycket av min tid här varje gång jag besöker London

Roosen
2008-12-04, 15:21
Fotboll:)

CiB
2008-12-09, 13:19
British Imperial War Museum!

Muséet för den som har sett/läst om krig i böcker eller film, eller har ett stort intresse för världskonflikter och dess utgång.
Att gå i dessa lokaler & färdas tillbaks i historiska tider tar ca 2-4 timmar beroende på hur mycket man är intresserad och vill ägna tid där. Väl värt besöket!

Johan O
2008-12-09, 15:01
NikeTown!!!

Fyfan, fyra våningar. FYRA VÅNINGAR! Jag trodde jag dött och kommit till himlen...

Rent generellt så är Oxford street + ett VISA kort ett bra sätt att döda tid på.

Litecore
2008-12-10, 01:29
ska du dit själv eller med en brud kanske? kan nästan lova dig att hon kommer älska en
liten butikskedja som heter "Jane Norman", finns ett par i centrala London men jag kan
tyvärr inte namnet på gatorna.. ett av dom ligger på gågatan mot den stora parken som
jag också glömt bort vad den heter. fråga om vägen, nån MÅSTE veta var JN ligger ;P

Shakemynuts
2008-12-10, 02:21
Ett ord: Imax.

Man and Machine
2008-12-10, 02:45
Imperial War Museum som redan nämnts är ett måste. British Museum och Natural History Museum är också två riktigt intressanta sevärdheter. Beroende på nördfaktor inom dig kan du lätt bränna 3 dagar på dessa alternativ. Bara strosa på stan kan också vara skönt, även om det kanske inte är så mycket "aktivitet". Transporterar dig gör du lättast med tunnelbana, iaf jag tyckte det va jätte smidigt. Gillar du fotboll så finns det nästan obegränsat att välja mellan... räkna med 100 pund per biljett för en topmatch. Garanterat värt det!