handdator

Visa fullständig version : övn för större armar?


Mega_man1000
2008-12-03, 23:22
shoo

skulle vilja höra vilken övn/övningar som är bäst för att få större och starkare biceps/triceps. Hur många reps och set funkar för er och hur många gånger i veckan?

juste finns det någon övning som kan ge en bredare biceps?

shololo:Virro

nickodemus
2008-12-03, 23:27
Hej Mega_man_1000!
Finns massvis utan övningar i stickyn Övningsbanken här.
Ta en titt vettja.

3x 6-12 reps
1-3 övningar
omväxling är att rekommendera.

Mega_man_1000 - världens fräsigaste nickname?

Hank
2008-12-03, 23:27
enhandscurls för beseps och enhandspushdowns för triceps i kabel funkar fin fint för mig

Cerberus
2008-12-03, 23:35
betvivlar att det är ett par enstaka övningar som bygger armar bra.

alla tunga pressövningar för bröst har gett mig hyfsade triceps tycker jag, dips o alla andra armövningar på det har fungerat för moi åtminstone.

Skulle ja välja en övning för triceps skulle det lätt vara dips med vikter kring midjan om man orkar det. För biceps duger vilken övning som helst..liten muskel som får en hel del indirekt stryk i t.ex ryggträning. Hantelcurls gillar jag samt alla andra typer av curls.

CrazyJoeDavola
2008-12-03, 23:40
betvivlar att det är ett par enstaka övningar som bygger armar bra.

Hur menar du då? Det borde ju räcka med enbart en övning för t.ex biceps eftersom du bara böjer i armbågsleden? Fast det är ju klart att det är lite roligt med omväxling :)

jwzrd
2008-12-03, 23:44
Det jag tycker funkar för andra är en massa tunga pressar och en massa tung ryggträning. Helst jävligt ostrikt ryggträning med mycket kastande med tunga hantlar och stänger i roddvarianter. Som av en händelse brukar ryggen samtidigt blir ganska bra.

Cerberus
2008-12-03, 23:45
hur menade jag då...säg det. hehe. Trött o sjuk e ja.

ja menar nog att det inte e bara ett par specifika övningar som belastar bra o andra e bara kassa. Tror det e de ja menar.

Deceiver85
2008-12-04, 00:00
För triceps: Dips, bänkpress, hantelpress...pressar kort och gott (inte benpress dock)

För biceps: Stång/hantel/kabel/maskin-rodd, latsdrag osv...glöm inte curlandet!

Fatcan
2008-12-04, 00:01
shoo

skulle vilja höra vilken övn/övningar som är bäst för att få större och starkare biceps/triceps. Hur många reps och set funkar för er och hur många gånger i veckan?

juste finns det någon övning som kan ge en bredare biceps?

shololo:Virro

Bästa bicepsövning enligt mig: skivstångscurl, bästa tricepsövning: liggande tricepsextension (runt huvudet, inte mot pannan). Dessa är perfekta att supersetta dessutom!

Angående bredare biceps så blir dom ju bredare när dom växer, finns ingen särskild övning som ger just mera bredd.

The Draf
2008-12-04, 16:03
Bästa bicepsövning enligt mig: skivstångscurl, bästa tricepsövning: liggande tricepsextension (runt huvudet, inte mot pannan). Dessa är perfekta att supersetta dessutom!


^QFT

Det är iaf dom som ger mig mest träningsvärk.

L-Sami
2008-12-04, 16:14
Träning av biceps och triceps regelbundet under en längre tid tillsammans med en måttlig viktuppgång under en längre tid borde få dina armar att växa. Viktade dips, liggande tricepsextensions, stångscurls, sittande på lutande bänk, stående hantelcurls är några av mina favoritövningar för armar.