handdator

Visa fullständig version : variation hjälp


valo
2008-12-03, 21:40
tjena! Nu e det så att jag har 2 pass fysträning varje gång jag jobbar.. och det blir mestadels gymträning. E rätt läss på att lyfta skrot nu och behöver lite tips på lite variation man kan göra i gymmet.. för både kondition och styrka/ rörlighet. Vill inte bygga för mycket heller.
har tillgång till löparband,cykel, crosstrainer, rodd samt även de vanligaste gymredskapen.

capture
2008-12-03, 21:57
Inte för att vara gnällig men att bygga för mycket tar bra mycket längre tid än du verkar tro.

Sen variation är kanske lite svårt att åstadkomma så som jag tror du vill ha det. Styrka bygger du bäst med vikter men testa att ha ett förråd med olika övningar som du kan byta mellan när du tröttnar. Kanske byta ditt schema också ger en liten kick.

Konditionsmässigt gör det du tycker är roligast. Är det löpa på ett band eller cykla på en cykel gör det. Själv tycker jag att roligast är någon sorts av bollsport och ska jag springa gör jag det i skogen.

valo
2008-12-04, 09:33
Inte för att vara gnällig men att bygga för mycket tar bra mycket längre tid än du verkar tro.

Sen variation är kanske lite svårt att åstadkomma så som jag tror du vill ha det. Styrka bygger du bäst med vikter men testa att ha ett förråd med olika övningar som du kan byta mellan när du tröttnar. Kanske byta ditt schema också ger en liten kick.

Konditionsmässigt gör det du tycker är roligast. Är det löpa på ett band eller cykla på en cykel gör det. Själv tycker jag att roligast är någon sorts av bollsport och ska jag springa gör jag det i skogen.

har styrketränat regelbundet 3-4ggr i veckan i snart 10år nu.. Iomed att de jag jobbar med inte är hela för fotboll eller annan konditions sport så blir det nästan alltid gymmet. Får väll hitta några trevliga program till cyklen och kanske lite cirkel träning =).

tack för svaret

z_bumbi
2008-12-04, 12:16
Det finns mycket att variera inom vanlig styrketräning
Reps
Övningar
Utförande
Upplägg/schema
Att blanda träningsformer, t ex styrka varvat med kondition i samma pass.
Mål

Att sätta upp mål är nog det som gör störst skillnad om man har tröttnat, att bestämma sig att nu ska jag göra x för att jag vill uppnå y är oftast ganska givande. Sen kan y vara allt från att ha kul till att slå pers i enarmspressar från sittanda på golvet bara det gör att man hittar motivationen att fortsätta.

Trytter
2008-12-04, 19:01
Inte så många bra tips tyvärr.
Jag var mest nyfiken på vad du jobbar med?:)

Mushan
2008-12-04, 21:02
Hm, träna upp spänst, vighet osv? Balansboll, stretching, töjning? :D