handdator

Visa fullständig version : Kolozzeum's EAA


chrilla
2008-12-03, 15:00
Tjena :)

Sökte men hittade ingen tråd om just kollozeums EAA :) Har länge varit inne på att köpa aminosyror och nu känner jag att det är dags. Är kollozeums EAA "bra"? Eller rekommenderas något annat? Tycker det verkar schysst och god smak på ett kosttillskott klagar man aldrig över *drool*


/ chrilla

King Grub
2008-12-03, 15:02
Fria aminosyror är fria aminosyror. Den specifika aminosyresammansättning som bäst stimulerar proteinsyntesen är inte känd, så det spelar i dag ingen roll om du köper ett EAA-tillskott som har X mg mindre av aminosyra Y än vad märke Z har, så länge alla essentiella aminosyror är med.

chrilla
2008-12-03, 15:03
Fria aminosyror är fria aminosyror. Den specifika aminosyresammansättning som bäst stimulerar proteinsyntesen är inte känd, så det spelar i dag ingen roll om du köper ett EAA-tillskott som har X mg mindre av aminosyra Y än vad märke Z har, så länge alla essentiella aminosyror är med.

Okej, tack för väldigt snabbt svar. Och kollozeums EAA innerhåller alla dom då antar jag? *flex*

Inge Enveten
2008-12-03, 15:12
Det smakar skit. Bara så du vet.
Och med skit menar jag att första gången är det nära kräkupplevelse och 3-4 månader senare klunkar du ner det med en liten motvilja pga smaken.
Enjoy!

Fredrik_S
2008-12-03, 15:13
Tjena :)

Sökte men hittade ingen tråd om just kollozeums EAA :) Har länge varit inne på att köpa aminosyror och nu känner jag att det är dags. Är kollozeums EAA "bra"? Eller rekommenderas något annat? Tycker det verkar schysst och god smak på ett kosttillskott klagar man aldrig över *drool*


/ chrilla

Jag har testat alla(minst en burk) och kan inte tänka mig att gå tillbaka till varken ESA-pro eller Amino-rush för smakens skull.
Du är ju fria aminosyror väldigt äckliga så förvänta dig inte att det lyckats maskera smaken helt.

delta_mats
2008-12-03, 15:13
Så illa smakar det inte.

King Grub
2008-12-03, 15:13
Okej, tack för väldigt snabbt svar. Och kollozeums EAA innerhåller alla dom då antar jag? *flex*

Ja.

Och aminosyror skall smaka illa. Det är om intaget är en angenäm smakupplevelse som man kan börja fundera på om det är något fel.

creperiet
2008-12-03, 15:18
Ja.

Och aminosyror skall smaka illa. Det är om intaget är en angenäm smakupplevelse som man kan börja fundera på om det är något fel.

Får man fråga varför?

Fredrik_S
2008-12-03, 15:20
Får man fråga varför?

För att om EAA-produkten inte smakar illa så är det inte aminosyror man får i sig. Aminosyror är äckliga för att de är det.

creperiet
2008-12-03, 15:23
Så ett snöre är ungefär så långt då?

Fredrik_S
2008-12-03, 15:31
Så ett snöre är ungefär så långt då?

Var din fråga varför aminosyror är äckliga eller varför EAA produkter skall smaka äckligt?

EAA produkter är äckliga för att de innehåller fria aminosyror. Är de inte äckliga innehåller de inte fria aminosyror.

Aminosyror är äckliga, varför de är det kan inte ens King Grub svara på.

Kischen
2008-12-03, 15:33
Det smakar skit. Bara så du vet.
Och med skit menar jag att första gången är det nära kräkupplevelse och 3-4 månader senare klunkar du ner det med en liten motvilja pga smaken.
Enjoy!


Har du verkligen testat kolozzeums eget eaa? Smakar enligt mig MYCKET bättre än dom tre andra jag testat. *popcorn*

Fredrik_S
2008-12-03, 15:39
Har du verkligen testat kolozzeums eget eaa? Smakar enligt mig MYCKET bättre än dom tre andra jag testat. *popcorn*

Det har han nog.. frågan är om han testat de andra...

Steget från Aminorush till Kolozzeums EAA till något som är gott på riktigt ger ju lite perspektiv jämfört med att bara ha Kolozzeums EAA och något som är gott på riktigt att jämföra med.

Mescreant
2008-12-03, 15:41
Men esapro citrus breeze är ju inte äcklig. Varför inte? P.g.a mycket sötningsmedel?

creperiet
2008-12-03, 15:43
Var din fråga varför aminosyror är äckliga eller varför EAA produkter skall smaka äckligt?

EAA produkter är äckliga för att de innehåller fria aminosyror. Är de inte äckliga innehåller de inte fria aminosyror.

Aminosyror är äckliga, varför de är det kan inte ens King Grub svara på.

Påståendet var att aminosyror skall smaka illa. Varför skall de det frågade jag. Någon jävel gillar säkert beskt i kvadrat.

Raggis
2008-12-03, 15:45
Men esapro citrus breeze är ju inte äcklig. Varför inte? P.g.a mycket sötningsmedel?

Allt är relativt.

Fredrik_S
2008-12-03, 15:49
Påståendet var att aminosyror skall smaka illa. Varför skall de det frågade jag. Någon jävel gillar säkert beskt i kvadrat.

Ja men att dömma av den andra meningen som kom direkt efter det påståendet så syftade alltså första meningen på att aminosyror skall smaka äckligt för annars är det inte aminosyror.
Inte som du uppfattar det att aminosyror skall smaka äckligt för att aminosyror är äckliga.
Din fråga om varför aminosyror skall vara äckliga har därför inget med King Grubs påstående att göra, då hans poäng var att om det inte är äckligt är det inte aminosyror.

Mescreant
2008-12-03, 15:49
Jo visst, men jag är ingen hårding som äter allt. Den smakar ju inte särskilt mycket, bara lite syrligt. Tycker någon att den är kräkframkallande?

Kischen
2008-12-03, 15:51
Jo visst, men jag är ingen hårding som äter allt. Den smakar ju inte särskilt mycket, bara lite syrligt. Tycker någon att den är kräkframkallande?

Testa grapeversionen *popcorn*

Mescreant
2008-12-03, 15:55
Jag har hört mycket detaljerade beskrivningar om smaken på grape. :D Men citrus smakar ju fint, så jag antar att kloaksmaken går att dölja helt med sötningsmedel. Sucralos i citrus, inget alls i grape iirc. Så bra.

Raggis
2008-12-03, 15:55
Jo visst, men jag är ingen hårding som äter allt. Den smakar ju inte särskilt mycket, bara lite syrligt. Tycker någon att den är kräkframkallande?

Ja.

L-Sami
2008-12-03, 16:09
Aminosyror är äckliga, varför de är det kan inte ens King Grub svara på.

Våra smaksinnen är inte vana med smaken av fria essentiella aminosyror, om vi hade druckit EAA sen vi var bebisar så skulle jag kunna påstå att vi hade gillat smaken av det. Våra smaksinnen hade anpassat sig då vid den smaken :) Första gången jag smakade EAA var smakade det vidrigt, nu upplever jag inte det som äckligt längre, har druckit det i över två år nu.

forslund
2008-12-03, 16:14
Jag var sjukt rädd för EAA pga alla kommentarer om att det skulle framkalla kräkningar och skit.

När jag väl fick hem min burk smakade det inte alls så illa. Det är inte gott, men det är inte äckligt heller. Sen är det ju över på 2 sekunder. Nudlar är 500 gånger värre.

polka_griis
2008-12-03, 18:57
Jag har aldrig tyckt att det smakar speciellt illa, smakar ju inte speciellt mycket alls.

CrazyJoeDavola
2008-12-03, 19:11
Tycker man det smkar så illa kan man ju alltid blanda i en kapsyl fun-light. Citron för esapro citron och amazing grape för esapro grape om vi nu håller oss till eiselt.

messier11
2008-12-03, 21:53
kolos eaa peach är ju då riktigt god nu gillar jag inte persika men den smakar ju typ saft, kan verkligen inte förstå de som klagar..

Scratch89
2008-12-04, 08:33
Fria aminosyror smakar illa p.g.a aminerna. Det är även aminer som gör att fisk luktar som det gör. Fria aminer, alltså nedbrutna aminosyror, luktar... kloak.

Flygplan
2008-12-04, 11:39
Men esapro citrus breeze är ju inte äcklig. Varför inte? P.g.a mycket sötningsmedel?

Jag brukar strö över lite esapro över maten. Bra som en all around krydda.