handdator

Visa fullständig version : Carbzone-produkterna?


Cidersson
2008-12-03, 12:37
Tjenare!

Satt och kollade igenom mina gamla Body-tidningar och såg deras artikel om Carbzone som tillverkar lågkolhydratbröd/pasta/choklad.

Jag själv avstår bröd nästan helt och hållet sedan en lång tid tillbaka, trots att jag ÄLSKAR det! Näringsinnehållet på Carbzone's bröd är ju nästan för bra för att vara sant.

Är det någon som har testat dessa och hur smakar det?

Samt någon som vet var man kan köpa det i malmötrakterna?

Tack på förhand! *kissass*

Ronja
2008-12-03, 12:42
pastan är jättegod i gratäng iaf :)

isterbuk
2008-12-03, 12:43
Jag har testat den mörka chokladen, men hur pass mkt "nyttigare" än vanlig mörk choklad kan det vara tro? Hört att det är massor med sockeralkoholer istället för vanligt socker vilket inte ska vara några bättre. Det är ju iofs bara vad jag har hört har inte forskat så mycket i det då jag bara testat den produkten en gång.

Brödet låter ju intressant, hoppas någon här på kolo testat så man kan få en liten recension :)

Cidersson
2008-12-03, 12:44
Jag har testat den mörka chokladen, men hur pass mkt "nyttigare" än vanlig mörk choklad kan det vara tro? Hört att det är massor med sockeralkoholer istället för vanligt socker vilket inte ska vara några bättre. Det är ju iofs bara vad jag har hört har inte forskat så mycket i det då jag bara testat den produkten en gång.

Brödet låter ju intressant, hoppas någon här på kolo testat så man kan få en liten recension :)

Precis, det är brödet som är mest lockande! :)

Tyvärr verkar det vara dåligt med återförsäljare i mina trakter. Dock kan man beställa brödet online(!) men då är det väl en mögelklump när det kommer fram :)

Pepz
2008-12-03, 13:06
Precis, det är brödet som är mest lockande! :)

Tyvärr verkar det vara dåligt med återförsäljare i mina trakter. Dock kan man beställa brödet online(!) men då är det väl en mögelklump när det kommer fram :)

brödet är inte särskilt gott imho.
funkar bra att rosta dock men annars är det lätt segt med en fadd smak

jenni
2008-12-03, 19:35
undra vad de stoppar i brödet för att ersätta kolisarna?
låter lite skummt, hellre grovt rågbröd om man vill ha lågt GI :)

Juliette
2008-12-05, 13:14
Brödet har en konsistens och smak som inte riktigt går att förklara, man måste nog prova det själv.

Det är ganska gott, men smakar inte riktigt som vanligt bröd.

Cohen
2008-12-06, 01:06
Blev bjuden på Carbzone-brödet av en vän som åkt in på GI. Tycker inte det smakade speciellt bra, som sagt blir konsistensen ganska konstig. Tänk blöt tvättsvamp.

Som någon skrev är nog ett grovt och gott vanligt bröd ett minst lika bra alternativ.