handdator

Visa fullständig version : Effekten av ett tillskott med cellulosa och CFA...


King Grub
2008-12-03, 09:32
...på kroppssammansättning och adipocytokiner hos överviktiga kvinnor.

he influence of a proprietary blend of modified cellulose and cetylated fatty acids (Trisynextrade mark, Imagenetix, Inc., San Diego, CA 92127, USA) on adipocytokine and regional body composition responses to a weight loss program was examined. Twenty-two women (Supplement group (S) (n = 11): age = 36.8 +/- 7.2 years; weight = 87.1 +/- 6.2 kg; % body fat = 43.4 +/- 4.1; Placebo group (P) (n = 11): age = 38.3 +/- 6.8 years; weight = 86.9 +/- 4.7 kg; % body fat = 44.3 +/- 2.0) completed an 8-week placebo-controlled, double-blind study consisting of a caloric restricted diet and cardiovascular exercise. Body composition and serum insulin, leptin, and adiponectin were assessed at pre-, mid-, and post-intervention. From pre- to post-intervention, significant decreases (P < 0.05) were observed for body weight (S: 87.1 +/- 6.2-77.9 +/- 5.1 kg; P: 86.9 +/- 4.7-82.7 +/- 3.8 kg) (P < 0.05 S vs. P), % body fat (S: 43.4 +/- 4.1-36.1 +/- 3.6; P: 44.3 +/- 2.0-40.6 +/- 1.2) (P < 0.05 S vs. P), leptin (S: 28.3 +/- 3.5-16.2 +/- 2.6 ng ml(-1); P: 29.4 +/- 3.2-19.9 +/- 1.1 ng ml(-1)) (P < 0.05 S vs. P), and insulin (S: 7.3 +/- 0.8-5.1 +/- 0.2 mU l(-1); P: 7.7 +/- 0.9-5.1 +/- 0.3 mU l(-1)). Serum adiponectin increased (P < 0.05) (S: 12.2 +/- 2.4-26.3 +/- 3.0 mug ml(-1): 12.6 +/- 2.0-21.8 +/- 3.1 mug ml(-1)) (P < 0.05 for S vs. P). Supplementation with a proprietary blend of modified cellulose and cetylated fatty acids during an 8-week weight loss program exhibited favorable effects on adipocytokines and regional body composition.

Eur J Appl Physiol. 2008 Dec 2. Influences of a dietary supplement in combination with an exercise and diet regimen on adipocytokines and adiposity in women who are overweight.

CVN
2008-12-03, 14:52
Vem fan orkar läsa sånt där? kan du inte sammafatta det istället?

King Grub
2008-12-03, 14:55
Men det där är sammanfattningen. "Orkar" du inte, så slipper du.

Langster
2008-12-03, 15:00
Hur stor är effekten av tillskottet? Svårt att utröna utifrån detta då det står att de utövade konditionsträning och gick på en kalorisnål diet. Och exakt vad är CFA och modifierad cellulosa?

C.E.J.
2008-12-03, 16:57
Vem fan orkar läsa sånt där? kan du inte sammafatta det istället?

Men snälla, den information som inte är nödvändig för den allmänna förståelsen är du väl ändå förmögen att sortera bort?

The influence of a proprietary blend of modified cellulose and cetylated fatty acids on adipocytokine and regional body composition responses to a weight loss program was examined. Twenty-two women completed an 8-week placebo-controlled, double-blind study consisting of a caloric restricted diet and cardiovascular exercise. Body composition and serum insulin, leptin, and adiponectin were assessed at pre-, mid-, and post-intervention. From pre- to post-intervention, significant decreases were observed for body weight, % body fat, leptin, and insulin. Serum adiponectin increased. Supplementation with a proprietary blend of modified cellulose and cetylated fatty acids during an 8-week weight loss program exhibited favorable effects on adipocytokines and regional body composition.

CVN
2008-12-03, 18:56
Men snälla, den information som inte är nödvändig för den allmänna förståelsen är du väl ändå förmögen att sortera bort?

Men det är inte alla som förstår innehållet i texten.. jag själv satt väldigt länge för att fundera vad dom menade med texten.

hasic
2008-12-03, 20:55
Men det är inte alla som förstår innehållet i texten.. jag själv satt väldigt länge för att fundera vad dom menade med texten.

Men först vill du ha en sammanfattning av abstraktet, och nu ber du om en översättning? Hade Grub velat översätta hade han antagligen gjort det, och jag har svårt att förstå varför det alltid ska komma upp någon som ber om översättning när han lägger upp ett abstrakt. Dessa skrivs inte på svenska, och jag tvivlar på att någon har lust att översätta dem.

CVN
2008-12-03, 20:56
Men först vill du ha en sammanfattning av abstraktet, och nu ber du om en översättning? Hade Grub velat översätta hade han antagligen gjort det, och jag har svårt att förstå varför det alltid ska komma upp någon som ber om översättning när han lägger upp ett abstrakt. Dessa skrivs inte på svenska, och jag tvivlar på att någon har lust att översätta dem.

Så du tvivlar på att någon kan kort sammanfatta en engelsk text till svenska?...

hasic
2008-12-03, 20:58
Så du tvivlar på att någon kan kort sammanfatta en engelsk text till svenska?...

Har du läst en fullängdare någon gång? Det du har läst är en väldigt kort sammanfattning.

Eddie Vedder
2008-12-03, 21:28
Så du tvivlar på att någon kan kort sammanfatta en engelsk text till svenska?...

Ska jag vara ärlig tror jag inte du skulle bli klokare av att få abstraktet på svenska. Det är ju facktermerna och betydelsen av all statistik som är det svåraste, och där är det ju lika krångligt även på svenska.

Modifierad cellulosa, adipocytokiner och celyterade fettsyror är ju ord som inte direkt blir mer lättförstådda för att man fått dom översatta.

Jag kan erkänna direkt att jag inte riktigt förstår allt fikonspråk i det här abstraktet men jag är heller inte särskilt intresserad av det. SÅ stort behov av att känna till cellulosatillskotts inverkan på överviktiga medelålders kvinnors kroppssammansättning efter en 8-veckorsperiod har jag inte. Och hade jag velat ta reda på det hade jag självklart googlat, kollat wikipedia o.s.v.

CVN
2008-12-03, 21:57
Ska jag vara ärlig tror jag inte du skulle bli klokare av att få abstraktet på svenska. Det är ju facktermerna och betydelsen av all statistik som är det svåraste, och där är det ju lika krångligt även på svenska.

Modifierad cellulosa, adipocytokiner och celyterade fettsyror är ju ord som inte direkt blir mer lättförstådda för att man fått dom översatta.

Jag kan erkänna direkt att jag inte riktigt förstår allt fikonspråk i det här abstraktet men jag är heller inte särskilt intresserad av det. SÅ stort behov av att känna till cellulosatillskotts inverkan på överviktiga medelålders kvinnors kroppssammansättning efter en 8-veckorsperiod har jag inte. Och hade jag velat ta reda på det hade jag självklart googlat, kollat wikipedia o.s.v.


Ok får väll lita på dig då.