handdator

Visa fullständig version : Att göra på ett kontor (när det inte finns arbete)?


Bönne
2008-12-03, 08:28
Sitter på ett kontor halva arbetsdagar nu och halva den tiden finns det inget att göra, eller rättare sagt som jag kan göra.

Än så länge har jag fyllt ett USB-minne med Simpsons och någon film, fast något lite aktivare hade passat bättre. Spelat Balloon Tower Defence 3 ett tag nu också, men det tröttnar man på snabbt.

Så vad gör ni på kontoret hela dagarna (när ni inte arbetar)?

hahavaffan
2008-12-03, 08:36
Läs kurslitteratur ;)

Osten80
2008-12-03, 08:44
Frågesport på nätet går att fördriva en del tid med, tex http://www.vetgirig.nu/

shut teh face
2008-12-03, 08:51
1. Läser
2. Surfar
3. Chattar
4. Spelar Worms

hahavaffan
2008-12-03, 08:53
Frågesport var ju en bra idé. In på IRC och #fragesport.se eller vad det är, den är ball :D

Nordenator
2008-12-03, 09:15
Lira betapet och dricka kaffe. Inte skulle jag tacka nej till att få inkomst för det :)

Loke
2008-12-03, 10:08
Tja, om du inte gör någon nytta på jobbet i dessa tider så kanske det vore smart att spendera tiden med att söka jobb? ;)

LoTiX
2008-12-03, 10:14
Tja, om du inte gör någon nytta på jobbet i dessa tider så kanske det vore smart att spendera tiden med att söka jobb? ;)

Håller med, det där låter inte bra alls! Mitt tips är att gå omkring i hög hastighet med en stor bunt papper under armen och se väldigt upptagen ut.

Civilrätt
2008-12-03, 10:22
http://www.betapet.se/

ArcTiC
2008-12-03, 10:48
haha, tänkte precis gå in och rekommendera betapet

Greg
2008-12-03, 11:05
http://www.digitaldigressions.net/photos/uncategorized/ninjalesson.jpg

Greven_2008
2008-12-03, 11:10
ruskar tupp :hbang:

Greven_2008
2008-12-03, 11:14
de sista inlägget va dåligt. ja sitter på "diverse" forum, sidor me roliga filmer, frågesport.se på quakenet är ett gammalt nöje, laddar ner massa mp3.. med mera med mera. *popcorn* när jag har absolut noll o göra får de bli aftonbladet.se

mangs
2008-12-03, 11:36
Finns det verkligen inget mer du kan göra på jobbet? Att bara sitta av tid blir drygt i längden, dessutom har du väl inte betalt för att sitta och slappa?

LadyInsane
2008-12-03, 11:43
Många bra tips: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=112476

dice
2008-12-03, 12:06
Borde inte Snafu ha ett och annat tips?

MickeZZ
2008-12-03, 13:48
Som nagon namnde, i tider som dessa sa uppdatera CV och sok jobb. Skulle aven rekommendera att soka kunskap om ekonomin i stort, har ar ett par mer 'oberoende' amerikanska sajter:

financialsense.com

goldenjackass.com

Nitrometan
2008-12-03, 13:51
Borde inte Snafu ha ett och annat tips?
Touché!

http://instantrimshot.com/

:thumbup:

Modde
2008-12-03, 14:00
Köp diverse grippers och träna dina handleder!

Slartibartfast
2008-12-03, 15:24
Måste du sitta där? Får du inte fara hem om det inte finns arbete?

På mitt jobb är man här när det finns arbete (95% av tiden) och så far man hem när det inte finns.

Bönne
2008-12-03, 15:31
Tja, om du inte gör någon nytta på jobbet i dessa tider så kanske det vore smart att spendera tiden med att söka jobb? ;)Har precis fått det, men så mycket att göra att de inte har tid att utbilda mig jämt.

Ignatius72
2008-12-03, 15:35
Förnärvarande så sitter jag rätt mycket på kontoret och folk är ju sjukt ineffektiva. Det som tar en halvtimme att göra tror de att man har suttit minst en dag med. De får de gärna tro. jag hinner inte vara social på min fritid, därför ser man ju till att göra det på jobbet. vansinnigt långa luncher är ett bra sätt att spendera tid. Sen ska man såkalrt se till att ha ärenden utanför kontoret så att man kommer därifrån.

Bönne
2008-12-03, 16:02
Måste du sitta där? Får du inte fara hem om det inte finns arbete?

På mitt jobb är man här när det finns arbete (95% av tiden) och så far man hem när det inte finns.Arbete kommer sporadiskt, finns igen möjlighet att planera där efter.

Whistler
2008-12-03, 16:12
Jag har morgonrutiner och eftermiddagsrutiner att sköta, resten av dagen är mer eller mindre till mitt förfogande, så länge som det inte är några data-ras någonstans. Jag trivs bra som fasen, men nätverket är tokspärrat. Lyckats kringgå en del av grejerna, som att köra Firefox och IRC på andra portar än standard etc, men t ex flash är helt omöjligt.

Mesta delen av mina dagar sitter jag och läser på forum om mina intressen, t ex kolo, eller så drar jag runt på wikipedia och öppna ny tab för varje blått ord som är intressant. Bonus där är att man lär sig mycket. Lyssnar på nätradio, leker med mina grippers (T,1 och 2 ligger här på skrivbordet) eller pysslar med mitt kontorsakvarie.

Jag är hur nöjd som helst med det här arbetet och det ska mycke(TM) för att jag ska byta.

Scratch89
2008-12-03, 18:40
Kan du inte ta en halvtimmas längre lunch, så du hinner träna då? Gött att ha gjort det, så man slipper göra det när man kommer hem.

z_bumbi
2008-12-03, 19:32
Leta upp några nätkurser i något ämne som intresserar dig, gärna något som har med jobbet att göra om du vill jobb kvar på det stället.

garm
2008-12-03, 22:08
Följa julkalendern och andra bra program som sänds i grym kvalité!!

http://media.svt.se/play/playprima/

Huffo the A-LagaRe
2008-12-03, 23:34
Lär dig latin.

Greven_2008
2008-12-03, 23:59
det finns massa bra tips i filmen office space..


Peter Gibbons: Well, I generally come in at least fifteen minutes late, ah, I use the side door - that way Lumbergh can't see me, heh heh - and, uh, after that I just sorta space out for about an hour.

Bob Porter: Da-uh? Space out?

Peter Gibbons: Yeah, I just stare at my desk; but it looks like I'm working. I do that for probably another hour after lunch, too. I'd say in a given week I probably only do about fifteen minutes of real, actual, work.

---------

Milton Waddams: [talking on the phone] And I said, I don't care if they lay me off either, because I told, I told Bill that if they move my desk one more time, then, then I'm, I'm quitting, I'm going to quit. And, and I told Don too, because they've moved my desk four times already this year, and I used to be over by the window, and I could see the squirrels, and they were married, but then, they switched from the Swingline to the Boston stapler, but I kept my Swingline stapler because it didn't bind up as much, and I kept the staples for the Swingline stapler and it's not okay because if they take my stapler then I'll set the building on fire...
:cool:

Bönne
2008-12-04, 07:35
Kurs hade varit tokbra, men det blir mer arbete och mindre kontorstid känner man, så det hade inte funkat.

stevebc
2008-12-04, 16:26
Skaparn knäcker i denna tråden.

Arnesson
2008-12-04, 17:57
Surfa, kolla serier läsa nyheter mm i all ära. Men kanske kan du få tillgång till några online-utbildningar eller liknande? Utbildningar är ju aldrig fel att ha med sig i framtiden.

TCOG
2008-12-04, 18:06
Jag har fått intrycket när jag läst här på forumet att männniskor gillar ej när folk tar emot bidrag från staten när de är arbetsföra och gör ingenting men den här tråden bevisar ju att det finns många som är helt slappa på sitt jobb & får betalt + tips på hur man tom ska slappa på bästa sätt för att göra mindre..... hur går det här ihop?

Alltså är det okej för svensson att slappa på sitt jobb & få betalt men när man slappar hemma och får skattepengar är det ej ok?

Yankeee
2008-12-04, 18:07
Alltså är det okej för svensson att slappa på sitt jobb & få betalt men när man slappar hemma och får skattepengar är det ej ok?

Öh, ja?

Bubban
2008-12-04, 19:09
Jag har fått intrycket när jag läst här på forumet att männniskor gillar ej när folk tar emot bidrag från staten när de är arbetsföra och gör ingenting men den här tråden bevisar ju att det finns många som är helt slappa på sitt jobb & får betalt + tips på hur man tom ska slappa på bästa sätt för att göra mindre..... hur går det här ihop?

Alltså är det okej för svensson att slappa på sitt jobb & få betalt men när man slappar hemma och får skattepengar är det ej ok?

Om man är på ett jobb uträttar man i alla fall saker och ting, även om det ibland tar längre tid än vad det behöver. Sitter man bara hemma gynnar man ingen, förutom kanske i den mån av hushållsuppgifter i hemmet.

strimman
2008-12-04, 19:39
Kan du inte ta en halvtimmas längre lunch, så du hinner träna då? Gött att ha gjort det, så man slipper göra det när man kommer hem.

+1
Känns som dom flesta andra förespråkar att sitta vid datorn.

Träna, eller flirta med kvinnliga kollegorna kanske? *rolleyes*

Bönne
2008-12-04, 21:53
Jag har fått intrycket när jag läst här på forumet att männniskor gillar ej när folk tar emot bidrag från staten när de är arbetsföra och gör ingenting men den här tråden bevisar ju att det finns många som är helt slappa på sitt jobb & får betalt + tips på hur man tom ska slappa på bästa sätt för att göra mindre..... hur går det här ihop?

Alltså är det okej för svensson att slappa på sitt jobb & få betalt men när man slappar hemma och får skattepengar är det ej ok?Du måste tänka i lite större drag. Se inte timlön, utan se månadslön. Du utför ett visst arbete varje månad för en viss penning, så enkelt är det.

Är du hemma och tar bidrag bidrar du inte överhuvudtaget till de som betalar dig.

Vi gör det enklare för dig:
Första varianten; du får betalt för att utföra ett arbete.
Andra varianten; du får betalt utan att utföra ett arbete.

shut teh face
2008-12-04, 22:40
Dessutom kanske man slappar på jobbet för man varit effektiv och gjort klart allt det arbetsgivaren begär utav dig för den månadslön du har i dagsläget.

grisbil3n
2008-12-05, 06:23
Jag slappar 90% av tiden men min huvudsakliga arbetsuppgift är liksom att finnas på plats om något skulle uppstå så tänker ej skämmas. Dessutom så får man ställa det i relation till lön, tjänar jävligt dåligt så tänker inte slita o stå i utan vidare.

Kapten A
2008-12-05, 10:33
Det finns alltid något att göra på ett jobb, annars kommer man på något man kan tillföra. Saken är väl den att det sistnämnda inte intresserar folk.

Kapten A

Yankeee
2008-12-05, 12:03
Det finns alltid något att göra på ett jobb, annars kommer man på något man kan tillföra. Saken är väl den att det sistnämnda inte intresserar folk.

Kapten A

Saken är väl den att man har sina arbetsuppgifter att utföra och får betalt efter dessa, inte för att komma på en massa annat man skulle kunna göra.

Bönne
2008-12-05, 12:41
Det finns alltid något att göra på ett jobb, annars kommer man på något man kan tillföra. Saken är väl den att det sistnämnda inte intresserar folk.

Kapten AFör det mesta finns det alltid saker att göra, dock så är det inte alltid man kan ta reda på det eller vet hur man ska göra.

Kurash
2008-12-05, 12:49
Saken är väl den att man har sina arbetsuppgifter att utföra och får betalt efter dessa, inte för att komma på en massa annat man skulle kunna göra.

Sen finns det alltid folk med ambitioner.

Kapten A
2008-12-05, 12:55
Sen finns det alltid folk med ambitioner.

Precis, bra sagt.

Kapten A

Yankeee
2008-12-05, 13:20
Sen finns det alltid folk med ambitioner.

Vad har det med saken att göra?

Kurash
2008-12-05, 13:30
Vad har det med saken att göra?

Det verkade bara som du var lite avogt inställd till att göra något utöver det man får betalt för.

Yankeee
2008-12-05, 13:45
Det verkade bara som du var lite avogt inställd till att göra något utöver det man får betalt för.

Det beror helt på vad man har för jobb och vad man vill åstadkomma.

Pepparkakssmurfen
2008-12-05, 22:33
Var hittar man jobb där man inte behöver jobba?
(I Stockholmsområdet).

Seriös fråga.

stevebc
2008-12-05, 23:24
Riksdagen.

Flykt
2008-12-05, 23:26
Jag skulle försöka ta tag i något som kanske är planerat för morgondagen och göra det nu för att på så sätt kunna få längre "hål" på morgondagen och hitta på något vettigare då.

bear.flowertwig
2008-12-06, 00:05
Jag har fått intrycket när jag läst här på forumet att männniskor gillar ej när folk tar emot bidrag från staten när de är arbetsföra och gör ingenting men den här tråden bevisar ju att det finns många som är helt slappa på sitt jobb & får betalt + tips på hur man tom ska slappa på bästa sätt för att göra mindre..... hur går det här ihop?

Jag är med dig. Du har minst ½ poäng.

Folk gnäller på släpphänthet och slöhet och gör sen själva minsta möjliga på jobbet.

Lellan
2008-12-06, 07:12
Haha...wtf. Här har man skummat tråden och tagit med sig massa pyssel till jobbet (eftersom det ska läggas ner har vi haft nada att göra, helt ok att söka jobb på arbetstid osv). Å så brakar det lös med jobb! (ok, brakar å brakar.. kommer finnas jobb hela tiden iaf).

Jahopp. Men joppet är wunderbar så varför klaga. Men ändå. Nu ville jag ju nästan pyssla å greja inspirerad av tråden ju.. :Virro

Hursomhelst; tipset jag hade tänkt skriva in var att pyssla hemgjorda julklappar. Denna har jag gjort till grabben, en typ resväska i papp som jag målat (ok, den är ful å tacky, men han kommer bli skitglad så det så.. 2½ år gammal med en fabless för svart, glitter, stjärnor och elgitarrer!)

http://img116.imageshack.us/img116/2409/leorocks2hv9.th.png (http://img116.imageshack.us/my.php?image=leorocks2hv9.png)

http://img184.imageshack.us/img184/8200/leorocks1gl2.png (http://imageshack.us)

(fan, han börjar bli stor.. när han var mindre gillade han ulliga kattungar.. då kunde man komma undan med ngt sötsliskigt som detta: http://img247.imageshack.us/img247/6728/leostavladx7am8.th.jpg (http://img247.imageshack.us/my.php?image=leostavladx7am8.jpg))

Summa kardemumma: gör julklappar på arbetstid om det är snålt med arbete! :thumbup: