handdator

Visa fullständig version : Schema diskussion...


Ants
2008-12-02, 17:58
Har funderat allt för länge på olika scheman och tänkte ta det lite lugnt nu, då jag kört allt för tungt allt för länge..

Därför började jag fundera på Z_Bumbis 2 dagars program..

"
Dag 1
Marklyft 3*8
Skivstångsrodd 3*10
Latsdrag 3*10
Benböj 3*10
Rakbensmark 3*10
Omvända ryggresningar 2*10
Bicepscurl med stång 3*10
Stående vadpress 3*10

Dag 2
Bänkpress 3*10
Axelpress 3*10
Baksida axlar med hantlar (Omvända flyes) 2*10
Smal bänkpress 3*10
Tricepspress 2*10
Situps 3*10-20
Rope crounches alternerande sidor 2*10-20
Rotator cuff, utåtrotation 3*15
Rotatorcuff, innåtrotation 2*15
"

Om man kör det 4 dagar i veckan (Om man kan göra det dvs), räcker det?´Med "räcker det?" menar jag att räcker det att "bara" köra de övningarna, eller kan jag behöva lägga in ngra fler?
Är 17 år och har tränat sen Juni.

Målet är just nu att förhoppnings växa lite i volym och ta det lite lugnt.

En annan fråga är, Räcker Knäböj & Benpress som benövningar? Eller ska jag skippa benpressen och köra raka mark istället?

Tack!

Ants
2008-12-03, 11:32
Skulle gärna vilja ha lite respons :)

dellan
2008-12-03, 13:15
Eftersom det är en sticky och att det är självaste z_bumbi som skrivit den så tror jag inte du behöver addera någon övning. Iallafall om du inte har några särskilda behov. Halvkroppspass 4 gånger i veckan är väl bra? Du måste ju vila också. Jag följer samma filosofi, halvkroppspass 4 gånger i veckan alltså. Det har funkat bra hittills

z_bumbi
2008-12-03, 13:23
Det är ett nybörjarprogram avsett för två/tre pass i veckan så tänker man köra fyra pass per vecka skulle jag funder på att träna mindre varje pass.

Dag 1
Lägg böjen först
Marklyft och rakbensmarklyft kan bli lite väl jobbig på samma pass, med tre eller fyra pass i veckan så funkar det att köra varannat pass.
Omvända ryggresningar kan man också köra varannat pass, t ex på det pass man inte kör marklyft.

Dag 2
Axlarna kan få lite väl mycket stryk så man kan köra axelpress ena passet och smal bänkpress det andra.