handdator

Visa fullständig version : Vilket tv-spel ska man köpa åt en 7 åring?


bigtraps
2008-12-02, 07:31
Är själv inte speciellt insatt i frågan.

Mental
2008-12-02, 08:08
Ett Wii, helt klart.

bigtraps
2008-12-02, 08:20
Kan man spela spel på "vanligt" sätt med Wii? Eller måste man röra på sig och skutta omkring hela tiden? Misstänker att han skulle tröttna på det efter ett tag

Scratch89
2008-12-02, 08:27
Det finns en hel del vanliga spel också; det senaste Zelda är riktigt bra, och då använder man sina redskap för att skjuta båge och liknande istället. Riktigt bra spel, faktiskt.

Annars så har du ju ett XBox360, med dess oändliga spelhög, eller så har du ett PS3, som är dyrt som skam, men har gratis livespelning, BluRay, och jäkligt bra spel. Lite beroende på vad man är ute efter.

Mental
2008-12-02, 08:27
En 7:åring som tröttnar på att röra på sig och skutta omkring? Ha! Det tror jag på den dag jag ser det :)

Det är ju jättesvårt att få de små gynnarna att sitta still ens en liten stund ju.

Men jo, man måste inte hoppa runt som en galning för att spela wii, men för det mesta måste man röra sig lite. Ser inte det som en nackdel dock.

Sparven från Minsk
2008-12-02, 08:52
Ett Wii helt klart! Massa bra spel där både till barn och vuxna! :thumbup:

coxie
2008-12-02, 12:54
Lätt ett Wii.

Annars väntar du lite och köper Postal 3 till honom, väl värt sin väntan om man vill lära barnet sunda värderingar.

Granatgiraffen
2008-12-02, 12:56
Beror ju på vad barnet gillar och vad hans kompisar spelar. Tufft att vara 7 och ha fel tvspel i sitt gäng :)

Pingu
2008-12-02, 13:45
Wii eller ps 2 spelar mina ungar och deras kompisar

Anna.L
2008-12-02, 13:47
Beror ju på vad barnet gillar och vad hans kompisar spelar. Tufft att vara 7 och ha fel tvspel i sitt gäng :)
Tror också att man ska tänka lite på vad kompisarna har. Inte bara för att han måste ha "rätt" maskin utan också för att de ofta vill kunna låna spel av varandra eller ta med spel och sina handkontroller hem till varandra och spela. I övrigt är jag helt med på Wii. *cupid*

Mental
2008-12-02, 15:15
Nu finns det ju flera sätt att tänka, och jag har inte egna barn, men när vi var små kollade mina föräldrar vad de andra hade och köpte något annat. Så det blev lite spridning på systemen, nu var det iof nintendo och sega som gällde. På så sätt hängde man på olika ställen när nya spel kom, jag och min bror fick en Amiga 500 som vi fixade mängder av spel till, så rätt ofta var det en flock ungar hos oss och spleade, men lika ofta var man hos någon annan och nötte nintendot, eller hos någon med en cool PC och lirade prince of persia eller larry.

Så antingen köper man samma som alla så de kan bytlåna spel, eller så köper man olika så de får lite variation.

sundvall
2008-12-02, 15:17
Äsch, köp en trähäst och lite pinnar åt ungen istället, lär han sig ha roligt på riktigt! Uppskatta de simpla sakerna i livet, blabla :)

kalajset
2008-12-02, 15:56
Äsch, köp en trähäst och lite pinnar åt ungen istället, lär han sig ha roligt på riktigt! Uppskatta de simpla sakerna i livet, blabla :)

Asch, det är varje unges rätt att äga en spelkonsoll minst en gång under sin barndom. Grundstenen i en aktiv uppväxt. Sätter sina spår många år efteråt. (Min avatar t ex...). :thumbup:

On topic säger jag Wii. Det är det mest "barnorienterade" spelkonsollen just nu enligt de flestas tycke iaf. PS3 är nog dess motsats. (Att den sedan dessutom är överlägset dyrast gör att den känns rätt svårmotiverad i detta fall tycker jag).

bigtraps
2008-12-02, 18:59
Tack alla för era synpunkter

Wille005
2008-12-02, 19:05
PS3 med exempelvis Lego-spelen http://cdon.se/spel/lego_star_wars%3a_the_complete_saga-766107 eller varför inte FIFA. Dom lär sig snabbt i den åldern. ;)

Har en bror i den åldern som älskar båda av dessa,