handdator

Visa fullständig version : Jag behöver hjälp


TruthSeeker
2008-12-01, 21:57
Jag är en kille på snart 19 bast och behöver hjälp med ett träningsschema. Jag är ca 182cm lång och väger 62kg, och vill gärna bli biffigare men ändå inte för stor eller tung. Är det möjligt?

Mental
2008-12-01, 21:58
nej

King Grub
2008-12-01, 21:59
Muskelmassa väger och tar plats. Vill du bli "biffigare" kommer du att bli både större och tyngre. Vad som är "för stor eller tung" är upp till dig, men faktum kvarstår, att din kroppsvikt inte kan vara oförändrad om du skall bygga muskler.

TruthSeeker
2008-12-01, 22:02
Går det inte att bli större och starkare men behålla en relativt låg vikt? Är lite fäst vid att väga lite...

z_bumbi
2008-12-01, 22:14
Jag är en kille på snart 19 bast och behöver hjälp med ett träningsschema. Jag är ca 182cm lång och väger 62kg, och vill gärna bli biffigare men ändå inte för stor eller tung. Är det möjligt?

Du kan bli större och starkare och sen avgör du när du tycker det räcker, alla åsikter om vad som är biffigt, stort eller tungt varierar också efter egna personliga preferenser och varierar ofta med tiden.

Nordenator
2008-12-01, 23:24
Går det inte att bli större och starkare men behålla en relativt låg vikt? Är lite fäst vid att väga lite...

Eftersom du knappast är fet med din längd och vikt kommer du inte heller ha speciellt mycket massa du redan besitter att göra av med för att ersätta med muskler. Således kan man nog konstatera att du kommer behöva öka din vikt och volym för att kunna uppnå större mängd fettfri vikt.

hasic
2008-12-01, 23:27
Varför vill du väga mindre? Jag är 4 år yngre och väger 18 kg mer, på nästan samma längd. Du kan öka i en del övningar utan ett energiöverskott, men någon nämnvärd massa kan du inte lägga på dig. Hur hade du tänkt lägga på dig muskler utan att gå upp i vikt om jag får fråga?

tjabon
2008-12-01, 23:49
Jag är en kille på snart 19 bast och behöver hjälp med ett träningsschema. Jag är ca 182cm lång och väger 62kg, och vill gärna bli biffigare men ändå inte för stor eller tung. Är det möjligt?

När jag var 19 vägde jag 67 kg och kunde lätt gömma mej bakom en
flaggstång (är 183 cm lång).
Idag är jag 40+, väger ca: 87 kg i bra form och är fasen så mycket starkare !

Nordenator
2008-12-01, 23:56
Det finns inget som säger att man kommer bli tvärstor bara för att man börjar lyfta lite vikter, det är snarare tvärt om att man måste jobba hårt för att bli stor. Risken att du skulle ta dig till en vikt du bli obekväm vid i ökning av ren muskelmassa utan att faktiskt vilja det är nog inte så stor. Du får nog räkna med att slita rätt hårt innan du når punkten då du är för stor. Väl där är det ju inte heller omöjligt att gå tillbaka några steg. Testa sitta och titta på TV i ett halvår utan att träna så har det nog löst sig också.

Fatcan
2008-12-01, 23:56
Jag är en kille på snart 19 bast och behöver hjälp med ett träningsschema. Jag är ca 182cm lång och väger 62kg, och vill gärna bli biffigare men ändå inte för stor eller tung. Är det möjligt?

Biffig är ju stor och tung...eller menar du en väldigt deffad kropp typ Brad Pitt style? 62kg på 182cm är ju ingenting så du måste nog gå upp en hel del om du vill bli "biffigare".