handdator

Visa fullständig version : Inkonsekvent över- och underskott

Ch4rles
2008-12-01, 19:33
Hej!

De flesta som äter efter hunger ligger på energibalans över en längre tid, men egentligen borde man väl växla mellan under- och överskott dag till dag?

Skulle det fungera att bygga muskler på ett sådant sätt? Jag förutsätter såklart att man tränar hårt och äter ett större mål direkt efter träning.

Antagligen kommer det gå väldigt långsamt, men tanken lockar mig. Vad säger ni?

Onigiri
2008-12-01, 19:46
Jag säger: Testa och rapportera. ;)

C.E.J.
2008-12-01, 20:46
Hej!

De flesta som äter efter hunger ligger på energibalans över en längre tid, men egentligen borde man väl växla mellan under- och överskott dag till dag?

Skulle det fungera att bygga muskler på ett sådant sätt? Jag förutsätter såklart att man tränar hårt och äter ett större mål direkt efter träning.

Antagligen kommer det gå väldigt långsamt, men tanken lockar mig. Vad säger ni?

Har sett det skrivas i många trådar om att förlägga en större del av kalorierna på träningsdagar osv, borde nog inte vara alltför svårt att söka fram, tror jag iaf ;)

Eddie Vedder
2008-12-01, 21:09
Ett normalt liv som de flesta lever innebär lite mer mat dag 1 och lite mindre mat sdag 2 utan att man funderar över huruvida dagen innebar underskott eller överskott.

Självklart kan du bygga utan att fundera över det. Givetvis. Om det alltför ofta innebär underskott och/eller om underskotten blir för stora lär det ju bli negativa resultat dock.