handdator

Visa fullständig version : Chrysler Grand Voyager


Ignatius72
2008-12-01, 19:12
Blev akut sugen på en sådan. Men de har ju 15 olika beteckningar. Är det någon som har lite koll på läget och kan hjälpa mig reda ut det?
Är det några big no no´s? Hilfe!

hahavaffan
2008-12-01, 19:17
Ska du köpa ny? Isf beger du dig till Mercedes-Benz/Chrysler osv i Malmö, där min polare jobbar. Han säljer dig en fin!

Och ja, det är OK med en Voyager. Men det förutsätter att du har barn..

akerstrom
2008-12-01, 19:24
Chrysler Grand voyager
Mellan 00-08:
Se=Enklaste
Lx= Lite lyxigare
Le=Lyxigast

08-framåt
Lx= Enklaste
Touring= Lite lyxigare
Limited= Lyxigast (eldörrar,dvd navigator.. typ all utrustning som finns.)

Kan onödigt mycket om chrysler grand voyager för att vara 17år:D

Ignatius72
2008-12-01, 20:05
Ska du köpa ny? Isf beger du dig till Mercedes-Benz/Chrysler osv i Malmö, där min polare jobbar. Han säljer dig en fin!

Och ja, det är OK med en Voyager. Men det förutsätter att du har barn..
3 småungar, hund, barnvagn och en massa skit :D

Chrysler Grand voyager
Mellan 00-08:
Se=Enklaste
Lx= Lite lyxigare
Le=Lyxigast

08-framåt
Lx= Enklaste
Touring= Lite lyxigare
Limited= Lyxigast (eldörrar,dvd navigator.. typ all utrustning som finns.)

Kan onödigt mycket om chrysler grand voyager för att vara 17år:D

Onödigt mycket är bra!
Tänkte mig en 03-05 tror jag. De verkar ha sjunkit rejält i pris. En del verkar kortare än andra, den vill jag inte ha, vad heter de?
Give me all!

von huff
2008-12-01, 20:25
Om maan inte är mer än 5 personer som skall åka samtidigt ofta så vet jag inte nån bra orsak till att köpa en voyager.Visst är det bekvämt med lite utrymme, men minns när vi skulle byta tändstiften på vår voyager och det var inte lätt, fick jag höra ocg reparationerna var dyra.Kommer inte ihåg vilken voyager det var men tror det var se...

JJ
2008-12-01, 20:44
Pruta som fan, marknaden är stendöd så du ska ha ett riktigt bra pris.

Ignatius72
2008-12-01, 20:58
Om maan inte är mer än 5 personer som skall åka samtidigt ofta så vet jag inte nån bra orsak till att köpa en voyager.Visst är det bekvämt med lite utrymme, men minns när vi skulle byta tändstiften på vår voyager och det var inte lätt, fick jag höra ocg reparationerna var dyra.Kommer inte ihåg vilken voyager det var men tror det var se...
Har en Mondeokombi och en C5 kombi, de är helt enkelt för små.

Pruta som fan, marknaden är stendöd så du ska ha ett riktigt bra pris.

Här har vi några exemplar, vad säger ni om priserna? http://www.autonova.se/cars.html

Ignatius72
2008-12-02, 20:30
Bumpelibump, fler goda råd mottages.

Ignatius72
2008-12-05, 17:47
var och provkörde en 05;a, 5000 mil, v6 3,3 med all utrustning. 125 papp! den lär ha kostat över 400 000 ny. Jag var king of the road.

Pepparkakssmurfen
2008-12-06, 23:22
Växellådan kommer att rasa snart,det gör det på alla voyagers.

Hemi
2008-12-07, 00:01
Jag har kort ett par sadana och de ar skona att sitta lange i, rakt fram i evigheter. Men pa vissa stallen, i England exempelvis, har de skitdaligt rykte pga sakerhet exempelvis. Jag skulle kopa nagot annat, kanns som om man koper en Voyager bara for att det ar en sadan nar det finns andra alternativ. Men men, det ar bara vad jag tycker.

Ignatius72
2008-12-07, 08:12
PÅ de lite äldre modellerna smäller tydligen växellådan vid 15`som om den vore programmerad till det.
Nåja, vi testade en igår och frugan tyckte inte den var så kul. Den var för liten (!). jag ska förklara, på de bilar vi har nu kan man köra in en barnvagn rakt in och då har man halva bagageutrymmet kvar och 5 säten. PÅ Voyagern (utan stow n´go) så måste man ta bort baksätet för att göra samma manöver och då har du bara fyra säten kvar. Dvs för lite. jag ska lobba för en stow n´go variant.

akerstrom
2008-12-07, 10:15
Onödigt mycket är bra!
Tänkte mig en 03-05 tror jag. De verkar ha sjunkit rejält i pris. En del verkar kortare än andra, den vill jag inte ha, vad heter de?
Give me all!
Det har ju förövrigt släppt en ny facelift nu till 08.

Finns:
Voyager= kortare versionen (4,8m)
Grand Voyager=längre versionen (5.09m)

skulle välja den längre versionen. den korta är som den längre versionen fast utan bagage utrymmet(mer ihop tryckt mellan stolarna, för den har ju också bagageutrymmet)

Varför växelådan ''krascha'' var för att motor och allt var(är) fel placerade på det äldre bilarna före 00, och så var vissa delar underdimensionerade.

Tror att de flesta felen är åter gärdade efter 00-01..eller iaf minskats.

men om den skulle rasa så är det nog mer otur än att den ''ska'' rasa.

Vi(M&P) har haft(har) 3st och det är bara den första 98 som växelådan rasat, den andra 01-02 funkade fin fint och 08-09:an som vi har nu funkar fin fint!

Sen så är det bara Chrysler GRAND voyager och chevrolet transport som man kan kalla minibuss IMO, lätt bäst utrymme. (iaf för 195cm++).

shut teh face
2008-12-07, 10:16
Du kanske helt enkelt får köra på en Caravel.

Yankeee
2008-12-07, 10:37
Du kanske helt enkelt får köra på en Caravel.

En VW Multivan hade nog funkat. Synd bara att de är förbaskat dyra. Otroligt sköna att köra dock.

Ignatius72
2008-12-07, 17:21
Du kanske helt enkelt får köra på en Caravel.

En VW Multivan hade nog funkat. Synd bara att de är förbaskat dyra. Otroligt sköna att köra dock.

Körde en stor VW till Italien en gång. 9 pers och fulllastad så cruisade man Autobahn ledigt i 170km/h.
Men det är för mycket muppbuss över det hela. Det får bli stown n´go, det är ju inte alltid man ska ha med både barnvagn och hund. Dessutom så växer ju ungen ut ur barnvagnen snart. Men då blev det inte så billigt som jag hade tänkt mig från början. Fan dessa I-landsproblem.