handdator

Visa fullständig version : bodyfat


slowjamz
2008-12-01, 14:11
hejsan ja ska köra igång ett 5 veckors program från och med idag tänkte bara kolla om någon skulle kunna veta hur mycket kroppsfett man bränner på det och hur mycket man skulle möjligtvis gå ner i kg också.

lite info
längd : 170 cm
vikt : 71
ålder : 19 år

så här kommer jag göra 5 dagar i veckan

10:00 promenera eller jogga ca 1 mil,

11:00 kommer hem

11:30 gymmet ca 30 min, 3 dagar i veckan, hårt pass

12:00 frukost med tonfisk

15:00 iväg till jobbet

18:00 lunch: kycklingsallad normal portion

21:00 slutar jobbet och promenera 1 mil. när ja kommer hem armhävningar 20x3 / situps 30x3

så här kommer ja göra från mån - freda. från o med idag till den 31 dec.
va tror ni killar ? :) nyfiken på mitt resultat faktiskt hihi :hbang:

Pepz
2008-12-01, 14:28
två måltider om dagen och två förbränningspass?
Du kommer garanterat att gå ner i vikt och troligtvis tappa en hel del muskler

joko
2008-12-01, 14:36
Jag tippar hej vilt att du kommer gå ner 6 kilo varav 2 kg fett. :)

Men:
Vad händer den 31:e?
Ändra livet för gott istället, och kör ett upplägg med mer kvalitet än kvantitet.

slowjamz
2008-12-01, 14:43
heh kul att höra. men självklart kommer jag träna hela tiden men ja kommer bara inte träna lika mycket.

ja vill bara uppnå mitt mål genom att kolla på segeln och vara riktigt nöjd inte för att de e så farligt nu det är okey bara ja vill att det ska vara mer än det :) den 31 kommer de ine hända något värsta speciellt precis vill bara deffa riktigt i en hel månad och kunna se resultat.

för att jag har hört att om man deffar 100 % i en hel månad så ska de väl göra ändå bra resultat el va säger ni ?

aelgen
2008-12-01, 14:44
tycker inte det verkar så jätte kul/smart att springa 1 mil för att sen gymma utan att ha käkat något alls. Med den mängd cardio du gör så kan du lätt äta dubbelt så mycket mat. Så käka något, typ gröt och 2 ägg eller så kl 8.30, sen spring och gymma (om du nu måste göra båda grejerna på samma dag) för att sen käka dagens största måltid. Lunchen är väl rätt ok, men du bör käka något lätt efter dina armhävningar osv. Du kommer förlora grymt mkt mycket muskel massa med detta upplägg, men självklart också fett.

Sen känns 30 min lite väl klent i gymmet, iofs kan det bara vara jag som gillar lite längre pass. Hur många övningar + set/rep kör du i gymmet?

Tänk också på vad Joko sa, vad gör du efter den 31? vill man uppnå riktiga resultat måste man ändra om sin livstill permanent.

lycka till

aelgen
2008-12-01, 14:45
du deffar inte, du svälter dig....

Sniggel
2008-12-01, 14:59
för att jag har hört att om man deffar 100 % i en hel månad så ska de väl göra ändå bra resultat el va säger ni ?

Ja, men du deffar inte i 100%. Du ignorerar en massa detaljer. Att skapa ett megaunderskott är inte att deffa 100%, det är att tokbanta. Det största felet är att du förmodligen kommer att tappa 50/50 muskler fett eller värre. Tappar du mycket muskelmassa i förhållande till fett kommer du att behöva tappa väldigt mycket vikt innan det ser bra ut, så pass mycket att det vid din vikt kommer att väga så pass lite att det inte ser bra ut ändå.

slowjamz
2008-12-01, 23:07
aa ok.. men d e bra att veta iaf. men jag har läst deffguiden och läst massa forum men de e inget som går in o sätter sig där. jag vill ha en riktig deff. där man bara bara tappar fett.

för just nu så vet ja att ja vinner inte så mycket på detta. ja kommer gå ner i muskler de vill ja absolut inte..vill ner i endast fett därför deffar man. igentligen så bantar ja om man säger så. men någon som är gullig som kan kommunicera med mig och hjälpa mig med ett schema en grym erfaren också. då följer ja det och köper allt som ni säger att ja behöver.

för en gång skull så vill ja bara kolla o spegeln o bara stå och glo :)

som ni ser där uppe så har ja änå skrivit in mina tider iaf när ja vaknar och jobbar osv så det ja skulle vilja ha hjälp av er det är i princip allting från morgon till kväll vad jag ska äta hur länge jag ska gymma vad jag ska gymma. alltså allting då. från 0 till 100. om ni är villiga att lägga upp lite tid. det skadar kanske inte även hjälper det alla andra också :)

Sadde
2008-12-01, 23:20
aa ok.. men d e bra att veta iaf. men jag har läst deffguiden och läst massa forum men de e inget som går in o sätter sig där. jag vill ha en riktig deff. där man bara bara tappar fett.

för just nu så vet ja att ja vinner inte så mycket på detta. ja kommer gå ner i muskler de vill ja absolut inte..vill ner i endast fett därför deffar man. igentligen så bantar ja om man säger så. men någon som är gullig som kan kommunicera med mig och hjälpa mig med ett schema en grym erfaren också. då följer ja det och köper allt som ni säger att ja behöver.

för en gång skull så vill ja bara kolla o spegeln o bara stå och glo :)

som ni ser där uppe så har ja änå skrivit in mina tider iaf när ja vaknar och jobbar osv så det ja skulle vilja ha hjälp av er det är i princip allting från morgon till kväll vad jag ska äta hur länge jag ska gymma vad jag ska gymma. alltså allting då. från 0 till 100. om ni är villiga att lägga upp lite tid. det skadar kanske inte även hjälper det alla andra också :)

Det finns inget som heter "riktig deff" där man ENDAST förlorar fett och det finns inget som heter "riktigt bulk" där man endast lägger på sig muskler vill jag börja med att säga. Om du nu inte vill tappa muskler, varför lägger du då upp ett träning/mat-schema där du garanterat kommer tappa gott om muskelmassa?

Grub's deff guide är en "sticky-tråd" här på forumet av en anledning, och det är för att den fungerar! Om du fortfarande inte vill ta åt dig av alla råd du får av samtliga medlemmar så hänvisar jag till aftonbladets dieter http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/vikt/article23676.ab som är lika galna som din egna diet. Hoppas du tänker efter ordenligt innan du sätter igång. Jag önskar dig iallafall lycka till!

slowjamz
2008-12-01, 23:29
asså de ja verkligen inte ute efter .. de här måste vara ett bra schema ? min kusse skicka detta till mig..och han har en jävligt bra kropp faktsikt. så om han gjorde

*promenad i rask takt före frukos 5 ggr i veckan, ät omega 3 tabletter oxå

*Träna 3-4 ggr i veckan med lättare vikt men med fler repetioner, typ 18-20 reps..

*du måste få i dej massa protein som tonfisk, keso, lätt kesella, kyckling, kalkon, lax, kött, ägg

*ät mycket grönsaker o du MÅSTE dricka massa vatten för d driver bort slaggprodukter o skit..VIKTIGT

* undvik kolhydrater som..pasta, potatis, vitt bröd, ris..

*du kan inte äta 2ggr om dagen..ät ofta o mindre portioner..
ex frukost vid 9
lunch vid 12
mellanmål vid 15
middag 18
protein efter träning
o på kvällen typ en burk tonfisk.

*ex frukost, kokt ägg cornflakes o macka med kalkon, lättmjölk

*mellanmål e typ bara en macka med kalkon o lite keso eller en burk lätt kesella med lite fun-light saft som du blandar i ..inget avancerat alltså

*lunch..nån kyckling eller räksallad eller en burk tonfisk med olivolja o citron o nån macka, eller MYCKET kött o grönsaker o PYTTELITE ris eller potatis.

*mellanmål igen..(en proteindrink går oxå bra)

*middag samma som luch..

*efter träning typ en proteindrink o en banan eller en gainomax

*på kvällen en burk tonfisk, ägg o macka..

OBS köp ett proteinpulver typ whey 80..bara protein, ingen gainer som innehåller massa kolhydrater..ok

*ät inte godis, chips, kakor, ingen läsk eller mcdonalds

*ät hasselnötter sötmandel

*helt enkel du måste bränna mer kalorier än du får i dej...vad tycks om den ? den serändå grym ut faktiskt

aelgen
2008-12-01, 23:31
slowjamz, du begär ganska mycket med tanke på att du har världens möjligheter att lära dig själv framför dig: Internet...
Det du begär kan man kanske tänka sig att göra mot ersätning, eftersom allt det du vill veta har redan förklarats i hundratals trådar. Sök funktionen är grymt underskattad.
jag rekommenderar: läs grubs deff guide, sen läs den igen. Se till att du fattar ideen bakom en deff och vad den gör med din kropp. Var realistisk, du KAN inte bara deffa bort fett, kroppen funkar inte så. Men du kan minska muskel förlusten genom att käka vettigt, dvs mkt 2g per kg kroppsvikt protein om dagen, mkt kolhydrater och fett! Se till så du har minst 1 protein källa, 1 kolhydrat källa och en fett källa vid varje måltid. Ligg inte mer än 500-700 kcal under din "maintenance" nivå och styrke träna flitigt men inte överdrivet mycket.

Kolla i Vad har du ätit idag tråden, där kan man plocka upp huuuuur mycket ideer som helst för vad man ska äta.

Resten du behöver veta kan du hitta på detta eller andra forum.
Lycka till.

aelgen
2008-12-01, 23:37
missade ditt sista inlägg:

kör tunga vikter, färre reps. Bättre för behålla styrka och muskler.
Undvik inte kolhydrater! Mycket dumt, Kör med fullkornsvarianter av allt. Potatis är GRYMT, få kalorier och mätande! Vitt bröd kan du ju skippa om det inte är direkt efter träning.
Hur och när du äter spelar ingen roll, mycket diskussion här på forumet om det, men ät som du vill antingen 3 mål om dagen eller fler.
Skulle föreslå någon typ av hög intensiv intervall träning 1-2 ggr i veckan istället för någon av promenaderna, bränner bra med fett och sliter mindre på muskelmassan.

Resten är väl rätt ok. Om du är seriös rekommenderar jag att du inskaffar en våg och mäter all mat du stoppar i dig så du kan ha stenkoll på hur många kcal du får i dig. Det är upp till dig, men resultaten kan komma lite snabbare då.

slowjamz
2008-12-01, 23:40
all right :) tack för den iaf det hjälper jag ska hålla allt i baktanken iaf :)

aelgen
2008-12-01, 23:43
bra det och lycka till!

slowjamz
2008-12-03, 02:36
grymt :) men alltså så här e grejer jag jobbar på en resturang och jag har kanske mellan 1000 saker att välja på men ja äter kycklingsallad varje dag heh 200 g kyckling 100 g sallad 100 g tomat och gurka 100 g majskorn 100 g paprika osv me massa gott men något ni kanske kan föreslå någon form av kött som man kan äta som är bättre el något ? :)

slowjamz
2008-12-03, 02:39
ska ner till gymmet imorgon också ja satasar mycket på armar och bröst någon som kan grymma övningar på bröst?

AmericanDragon
2008-12-03, 02:57
ska ner till gymmet imorgon också ja satasar mycket på armar och bröst någon som kan grymma övningar på bröst?



Övningar hittar du här (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=31071)

Min favoritövning till bröst skulle nog vara bänkpress. Men det finns många alternativ. Till exempel: lutande bänkpress, hantelpress, lutande hantelpress, peck-deck, cable cross, dips osv

pedersen1980
2008-12-18, 11:45
De här är en "grym" tråd. Ja törs nästan sätta pengar på att snubben driver med oss :o)

Hur går de me allt Slowjamz??