handdator

Visa fullständig version : Behöver tips på hur jag ska dela mitt pass.


daks
2008-11-30, 20:53
I nu läget kör jag två helkroppspass i veckan med dessa övningar.(set x rep vikt)

Knäböj 4 x 8 80
Marklyft 3 x 5 110
Bänkpress 4 x 5 65
Hantelpress 2 x 8 28 (per hantel)
Stående rodd 3 x 8 60
Bicepcurl 2 x 8 40
Omvänd curl 2 x 8 35
tricep extensision 3 x 8 35
Planka 3 x 60s
Flow för mage 3 x 8
Annan statisk mag 3 x 60s

+ tre specifika småövningar för multifiderna

Med vila o uppvärmning tar det nästan 2h och det känns väl långt.
Dessutom känns återhämtning i bland väl tung, vilket i sin tur gör att jag nån gång känner för att hoppa över vissa övningar, vilket jag inte egentligen vill.

Så några förslag på hur jag bäst delar dessa övningar och eventuella tilläggsövningar.

Har haft problem med axeln bland annat vilket antagligen gjort att jag inte fått vissa övningar av min sjukgymnast om det skulle vara så att någon uppenbar övning saknas.

Tacksam för svar!

jaosef
2008-11-30, 21:37
4 halv-kroppspass istället kanske?

daks
2008-11-30, 21:42
Borde kanske tillagt att jag bara kan träna två gånger i veckan...
Och att jag vill i stora drag behålla mina övningar.

jaosef
2008-11-30, 22:07
Börja med de stora muskelgrupperna och arbeta dig nedåt. Brukar rekommenderas. Kör magen sist så den stabiliserar i många andra övningar.

daks
2008-11-30, 23:55
Börja med de stora muskelgrupperna och arbeta dig nedåt. Brukar rekommenderas. Kör magen sist så den stabiliserar i många andra övningar.



Jo det tänkte jag, men det hjälper väl inte riktigt som svar på min delningsfråga. Alltså Mark ihop med Bicepcurl ena dan osv.

Mitt problem är att jag inte är kunnig nog att reda ut vilka övningar som blir bäst ihop.

Elfsberg
2008-12-01, 01:04
Jag postade nyss detta på body.se

Jag har ökat bra på detta upplägg:

Pass #1
Marklyft
Bänkpress + PEC-DEC
Vader
Pull-ups, lätt
Dips eller triceps

Pass #2
Militärpress
Knäböj
Chins
Vader
Bicepscurl

4-5 min vila efter bänkpress och knäböj
i regel ett eller två set till failure
3-12 reps

tränar bara PEC-DEC därför att min bänkpressteknik suger arsle, hade jag bänkat som folk hade den inte behövts

daks
2008-12-01, 19:10
Jag postade nyss detta på body.se

Tackar för tips!

Nån som har förslag på mina specifika övningar?

z_bumbi
2008-12-01, 20:12
Vid en snabb anblick så ta varannan övning och lägg på separata dagar, lägg till en rodd/latsövning på den dagen som blev utan stående rodd. (Jag antar att stående rodd är samma sak som skivstångsrodd)
Lägg eventuellt till rakbens/stelbenta marklyft på den dagen som får böj och kanske benpress, benspark etc på den dagen som får marklyft men det är inget direkt krav.
Beroende på hur lång tid det tar så kan du sen justera antalet set på de övningarna du kör.