handdator

Visa fullständig version : MIniyogurt vs minimjölk


Onigiri
2008-11-30, 19:02
I denna stund slog en tanke mig, kan jag ersätta hela mjölkintaget med arlas miniyogurt? Dricker inte särskilt mycket mjölk, 2-3 dl /dygn cirka. Alltid minimjölk och alltid till gröten och ibland efter träningspassen eller till middagen. Nog om det. Handlade idag yogurt och bytte bort hela mjölkintaget mot yogurten istället. Spanade på närginsvärdena och de ser rätt så identiska ut (fast kanske inte mineraler/vitaminer?), därav min fundering.. :smash:

Finns det några negativa effekter på lång sikt att dumpa/ersätta mjölken helt? Yogurt smakar tusen gånger bättre än minimjölk så jag är helt klart beredd att byta bort den.

King Grub
2008-11-30, 19:05
kan jag ersätta hela mjölkintaget med arlas miniyogurt?

Ja.

Eddie Vedder
2008-11-30, 19:06
Jag dricker aldrig mjölk men säkert 7-8 dl yoghurt varenda dag. Mestadels 3%-ig men även lättyoghurt. Finns ingen nackdel med det.

Det är 100 gånger godare på gröten dessutom, testa!:thumbup:

Onigiri
2008-11-30, 19:13
King Grub: Du är alltid så snabb och rak med dina svar, tack. :)

Eddie Vedder: Japp det var det jag testade idag, fantiserade ihop att det vore ju en kanonkombination så jag prövade och insåg det magiska och blev därför villig att slopa mjölken, vilket jag gör från och med imorgon. :)

Turbonisse
2008-12-01, 11:18
Letar ni som deffar efter ngt mättande? Testa 100g havregryn tillsammans med 1l yoggi mini.