handdator

Visa fullständig version : Matschema, behöver hjälp.

petterk
2008-11-30, 13:38
Jag är en pojkvasker på 19 pannkakor som tränat till och från i cirka två år nu. I början gick det undan och jag var väldigt motiverad och "duktig" med mat, träning och vila.
Det är nu på de senaste månaderna jag har fått lite bekymmer. Det hela började med att jag för några månader sedan åkte på en rejäl förkylning vilket resulterade i en viktförlust på ungefär 7-8 kilo då jag knappt åt någonting. Jag vägde alltså ca 70-71 innan och gick ner till en vikt på omkring 63 kg.
Nu befinner jag mig i fasen till att nå upp till min forntida vikt, alltså runt 70 kg.
Det jag har svårt med för tillfället är att äta på regelbundna tider och äta överhuvudtaget. Jag tränar hårt som ett j*vla as, men det hjälper ju inte om man inte äter rätt. Just därför behöver jag en liten assist med ett simpelt matschema så jag går upp i vikt istället för ner som jag gör i dagsläget.

65~
176 cm
19 pancakes som sagt
Tränar 4/7 dagar i veckan

Tack å bock på förhand!

Scratch89
2008-11-30, 13:41
Tränar du konditionsträning? Dra ner på den isåfall.
Sedan är det väl bara att äta. Har du problem med att få i dig mycket mat, så byt ut fullkornsprodukter mot standard, ät mer pasta istället för ris eller potatis, byt ut det magra köttet mot lite fetare, drick mjölk till maten, börja med gainers runt dina träningspass osv. Det är svårt att tro att du inte kommer öka i vikt på det.

petterk
2008-11-30, 13:44
Tränar du konditionsträning? Dra ner på den isåfall.
Sedan är det väl bara att äta. Har du problem med att få i dig mycket mat, så byt ut fullkornsprodukter mot standard, ät mer pasta istället för ris eller potatis, byt ut det magra köttet mot lite fetare, drick mjölk till maten, börja med gainers runt dina träningspass osv. Det är svårt att tro att du inte kommer öka i vikt på det.

Jag tränar ingen kondition för tillfället. Det händer någon gång i veckan att jag kanske kör tennis, åker skridskor eller cyklar en halvtimme max 1 gång i veckan.
Gainer använder jag efter träning och försöker få i mig mat senast 1-2 timmar efter passet. Still going down *cry*

Eddie Vedder
2008-11-30, 13:53
Mer fett. Häll på mer sås, bred på ett extra lager smör och en extra ostmacka på mackan. Blanda i extra nötter och frön i maten, på med lite mer olivolja, skippa alla lättpridukter m.m.

Det är superenkelt att höja energitätheten i kosten om man vill. Och mer fett är både enkelt och gott.

z_bumbi
2008-11-30, 14:02
Har du tappat 8 kg som inte till merparten består av vätska så tar det ett tag att få igen den så stressa inte.
*Ät lite mer varje mål under dagen, lite mer pasta ett mål, lite mer sås ett annat osv.
*Om du redan äter något så när varierat med grönsaker osv så ta en gainer i samband med träningen. Eller drick bara en halvliter helmjölk extra efter varje träning.