handdator

Visa fullständig version : Rädda förlorade filer på USB sticka!!!??


Sly!
2008-11-28, 08:56
Hej alla!

Har någon tips på ett effektivt program som kan rädda
(troligigtvis har min USBsticka kraschat!) förlorade filer
på en USB sticka? De är mycke viktiga, förlorade filer som
annars gått förlorade!:cryout:

sleep is the enemy
2008-11-28, 09:04
Hej alla!

Har någon tips på ett effektivt program som kan rädda
(troligigtvis har min USBsticka kraschat!) förlorade filer
på en USB sticka? De är mycke viktiga, förlorade filer som
annars gått förlorade!:cryout:

För att rädda raderade filer på hårddsiken kan man ju använda undelete program. Det kanske funkar på usb också?

Mr.Cosybear
2008-11-28, 09:15
Har ett flertal gånger använt programet GetBackData, underbart litet program som fungerar perfekt. Aldrig provat på usbsticka men ser absolut inte att det skulle vara något hinder.

Mental
2008-11-28, 09:16
Om det är så viktiga filer så ska du absolut inte försöka själv

Ring Ibas på 018-10 44 40, De är experter på dataåterskapning (Bäst i branschen om du frågar mig, prislapp därefter också)
Kostar mer än en liten slant, men är det så viktiga filer är det ju lätt värt det.

Mr.Cosybear
2008-11-28, 09:19
Om det är så viktiga filer så ska du absolut inte försöka själv

Ring Ibas på 018-10 44 40, De är experter på dataåterskapning (Bäst i branschen om du frågar mig, prislapp därefter också)
Kostar mer än en liten slant, men är det så viktiga filer är det ju lätt värt det.

Skulle nog hålla med om det där om det är hårdvaran som gått sönder på en lagringsenhet (kanske så är fallet här förstod inte TS) men om det är en "mjukvarukrasch" så skulle jag inte vända mig till dem även om det är extremt viktiga filer, ganska enkelt att återskapa filer med diverse program. Speciellt då det är en usbsticka, skulle iofs vara jobbigare att göra det själv om det gällde många fler enheter :)

Sir Anselm
2008-11-28, 10:45
Recuva har jag testat, funkade riktigt bra.

hoikka poika
2008-11-28, 12:56
Avmonterade du minnet innan du drog loss det från datorn?

Sly!
2008-11-30, 19:17
Avmonterade du minnet innan du drog loss det från datorn?

Hmm Avmontera?? osäker på ordet!

capture
2008-11-30, 19:20
Tror de menar om du högerklickade på ikonen nere i verktygsfältet och valde säker borttagning av maskinvara eller något sådant.

egge
2008-11-30, 19:21
Hmm Avmontera?? osäker på ordet!

Det finns en funktion som heter "säker borttagning av maskinvara" som man ska använda när man kopplar bort USB-stickor och dylika saker från datorn.

Sly!
2008-11-30, 19:23
Tack gott folk för tipsen!:) Bara hoppas de funkar....

Sly!
2008-11-30, 20:19
Det finns en funktion som heter "säker borttagning av maskinvara" som man ska använda när man kopplar bort USB-stickor och dylika saker från datorn.

Ok hur gör man då? Jag brukar dra ut usb,n så fort jag är klar med den,,, kanske ej bra då?

egge
2008-11-30, 20:22
Ok hur gör man då? Jag brukar dra ut usb,n så fort jag är klar med den,,, kanske ej bra då?

De brukar komma upp en symbol nere till höger i verktygsfältet när du stoppar i en usbsticka/digitalkamera/mp3spelare/osv. Den högerklickar du på och så väljer du att stoppa den eneheten du ska plocka ut. Enkelt som en raggmunk.

Sly!
2008-11-30, 20:22
Tror de menar om du högerklickade på ikonen nere i verktygsfältet och valde säker borttagning av maskinvara eller något sådant.

aha! Kan kika!:)

Sly!
2008-11-30, 21:35
De brukar komma upp en symbol nere till höger i verktygsfältet när du stoppar i en usbsticka/digitalkamera/mp3spelare/osv. Den högerklickar du på och så väljer du att stoppa den eneheten du ska plocka ut. Enkelt som en raggmunk.

Tack jag hittade nu!:)

Sly!
2008-11-30, 21:44
Tyvär hjälpte varken "get Back Data" eller "Recuva" :(
I "get back data" så kom de en "Unknown error" så de verka va fel på usb,n,
Jag förskte formatera den men det gick inte det heller så de verka blivit ett
alvarligt fel på den....