handdator

Visa fullständig version : Red ring of Death!


stolpskott
2008-11-27, 19:15
för er som är insatta i konsolen xbox 360 så vet ni säkert vade den så kallade "red ring of death" är för något. Nu har den framträtt 2 ggr på min xbox, dvs att en gång till så pajar den :cryout: men det ska tydligen finnas knep på hur man får xboxen att fortsätta fungera även efter att den framträtt 3 ggr, någon här som vet nåt av dom? skulle uppskattas sjukt mycke...

hahavaffan
2008-11-27, 19:18
Pajar dom efter den tredje gången?

stolpskott
2008-11-27, 19:21
Pajar dom efter den tredje gången?


Det är vad jag hört folk vittna om, ja.

Ungrim
2008-11-27, 19:48
6EOF63PhKWc

Ungrim
2008-11-27, 19:49
Förlåt, kunde inte låta bli.


Den här videon kanske kan vara till hjälp:

azkLWX2WuoU
Fastest way to repair Xbox 360 How to fix an Xbox360 Three 3 Red Light Red Ring Of Death

stolpskott
2008-11-27, 20:42
ok tack:thumbup:

reinholdsson
2008-11-27, 21:24
hur många lampor är det som lyst då?

In fact, the console displays varying numbers of red lights to indicate different problems. One red light signifies a major hardware failure or system error[4] , depending on which hardware failure or system error it is depends on how the problem can be fixed but in some cases there is no easy recovery and the console must be repaired or replaced. Two means the console is overheating and must be switched off and left to cool. Three, the infamous 'Red Ring of Death', means a general hardware failure and the console must be sent to Microsoft for repairs. All four red lights simply means that the console cannot detect its AV cable.

Lipos
2008-11-27, 22:46
Jag har tappat räkningen på hur många gånger jag fått rrod, och jag har testat allt från "handdukstricket" till att skruva upp den o meka. Men inget jag gjort verkar ha fixat problemet permanent, men ibland kan den funka jättelänge, för att sedan helt plötsligt få för sig att visa rrod.

Problemet är ju att man ofta är sugen att lira vilket gör att man kanske använder sig av handdukstricket lite för ofta, men har man ingen garanti kvar så är det ju bara o köra tills den pajjar helt, är ju ganska billigt med en ny idag!

CVN
2008-11-27, 22:48
RROD, beror på överhettning vilket gör att lödningarna på chippet släpper. För att fixa rrod så kan du antingen försöka via en guide på youtube eller så lämnar du in den till några som vet vad dom gör ex http://www.psxcare.com/

Rackham
2008-11-27, 22:52
för er som är insatta i konsolen xbox 360 så vet ni säkert vade den så kallade "red ring of death" är för något. Nu har den framträtt 2 ggr på min xbox, dvs att en gång till så pajar den :cryout: men det ska tydligen finnas knep på hur man får xboxen att fortsätta fungera även efter att den framträtt 3 ggr, någon här som vet nåt av dom? skulle uppskattas sjukt mycke...

Antal gånger RROD inträffar spelar ingen roll för när den dör för gott (så vitt jag vet). Min tokdog redan första gången - och inga tricks förutom att skicka den med garantin till M$ hjälpte.

JB ๘۩
2008-11-27, 23:08
Har du kvar garantin så använd den, de kommer och hämtar den och skickar ner den till tyskland. Inom 2 veckor hade jag tillbaka min, 1 månad live gold fick ja också, bra service :thumbup:

Ryska_raketen
2008-11-27, 23:09
Mja, min är fuckad :/

stolpskott
2008-11-28, 08:34
hur många lampor är det som lyst då?

... 3 *gah!*

stolpskott
2008-11-28, 08:34
Har du kvar garantin så använd den, de kommer och hämtar den och skickar ner den till tyskland. Inom 2 veckor hade jag tillbaka min, 1 månad live gold fick ja också, bra service :thumbup:

fasen va nice, står supportnumret i manualen elr?