handdator

Visa fullständig version : Ska börja deffa!


HåkanAd
2008-11-27, 17:33
Hej alla. Jag väger just nu 94 och vill gärna deffa ner till 80 ungefär. Men problemet är att jag inte vet riktigt hur jag ska göra med min mat, vad jag ska äta. Jag är helt usel i köket. Det är middagen jag har problem med samt efter träningen vad jag ska äta. Kan väll tillägga att jag tränar 3-4 ggr i veckan och joggar varje morgon. Brukar träna på gymmet kl 17:00-18:00 till 18:00-19:00.

Om någon kan ge mig lätta middagstips med lite kalorier. Skulle hjälpa mig oerhört mycket.

Håkan.

Nattljus
2008-11-27, 17:36
rent spontant skulle jag rekommendera forumet "Matlagning & Recept " här nedan. där finns mycket matnyttigt ;)

Kapten A
2008-11-27, 18:21
Hej alla. Jag väger just nu 94 och vill gärna deffa ner till 80 ungefär. Men problemet är att jag inte vet riktigt hur jag ska göra med min mat, vad jag ska äta. Jag är helt usel i köket. Det är middagen jag har problem med samt efter träningen vad jag ska äta. Kan väll tillägga att jag tränar 3-4 ggr i veckan och joggar varje morgon. Brukar träna på gymmet kl 17:00-18:00 till 18:00-19:00.

Om någon kan ge mig lätta middagstips med lite kalorier. Skulle hjälpa mig oerhört mycket.

Håkan.

Pröva att googla efter "deffmat" så kommer det upp överaskande många resultat. Sedan finns det även en hel del om du anger bra söktermer på forumet.

Kapten A

jaosef
2008-11-27, 18:22
Hej alla. Jag väger just nu 94 och vill gärna deffa ner till 80 ungefär. Men problemet är att jag inte vet riktigt hur jag ska göra med min mat, vad jag ska äta. Jag är helt usel i köket. Det är middagen jag har problem med samt efter träningen vad jag ska äta. Kan väll tillägga att jag tränar 3-4 ggr i veckan och joggar varje morgon. Brukar träna på gymmet kl 17:00-18:00 till 18:00-19:00.

Om någon kan ge mig lätta middagstips med lite kalorier. Skulle hjälpa mig oerhört mycket.

Håkan.

Ät vanlig mat fast i mindre mängd, funkar utmärkt. Sätt (gärna) den största måltiden direkt efter träningspasset på gymmet.

PixelMiner
2008-11-27, 21:34
Ett latmask tips kan ju vara att byta ett mål mot en proteinshake (inte gainer). Man håller sig förvånansvärt mätt och det blir inte så många kcal.

Har själv kört den taktiken under hösten och kilona har bara rasat av.