handdator

Visa fullständig version : iTunes problem


Nimille
2008-11-27, 16:42
Jag har iTunes sortera och kopiera till iTunes music mappen grej på, vilket är behändigt och bra.
Men alla låtar i biblioteket visas två gånger nu, om jag lägger till ett album ser jag två av alla låtar alltså.
I mappen iTunes music skapas en extra kopia på allt också.
Hur fixar jag det? Två av allt vill jag ju inte ha, vill bara att iTunes ska visa/spela de filer som kopierats till iTunes music mappen (och där vill jag bara ha en av varje fil).

Sedan en till sak, jag vill gärna använda Hämta bildmaterial till album funktionen men då måste man skapa ett iTunes-store konto, vilket kräver att man fyller i kreditkortsuppgifter. Går det att komma förbi det på något sätt?

J.V
2008-11-27, 16:56
iTunes har man inte problem med.
iTunes ÄR problem.

tobbo
2008-11-27, 19:52
Testa sök, för mig det varit uppe några gånger tidigare.

Nimille
2008-11-27, 20:03
Testa sök, för mig det varit uppe några gånger tidigare.
Sökte iTunes på titles only innan jag skapa tråden och då hittade jag inget om det.

MasterChief
2008-11-27, 20:14
Finns nog en del trådar om det på nätet, tex:

http://forum.macworld.se/index.php?showtopic=83843

När det gäller bildmaterial är det överlägset smidigast att helt enkelt skaffa ett konto på iTunes. De kommer ju inte sälja ditt kontonummer till Nigeria. Annars får du leta upp covers själv och klistra in. Det funkar också, men tar lite längre tid.

Nimille
2008-11-27, 20:29
Finns nog en del trådar om det på nätet, tex:

http://forum.macworld.se/index.php?showtopic=83843

När det gäller bildmaterial är det överlägset smidigast att helt enkelt skaffa ett konto på iTunes. De kommer ju inte sälja ditt kontonummer till Nigeria. Annars får du leta upp covers själv och klistra in. Det funkar också, men tar lite längre tid.
Perfekt, tack. Var bara att plocka bort alla m3u-filer som var med musiken.

Ang. bildmaterial så har jag inget kreditkort, därför jag inte kan fullfölja registreringen =/

rille...
2008-11-27, 21:12
iTunes har man inte problem med.
iTunes ÄR problem.


Amen!!

Nimille
2008-11-28, 15:51
Bumpar upp med en ny fråga. Om jag har omslagsbilder till albumen, hur lägger jag till de i iTunes? Provade att lägga dem tillsammans med albumen och lägga in allt pånytt, men det hjälpte inte.

Nordenator
2008-11-28, 15:55
För er som har haft liknande problem i foobar2000 så är där *.cue-filer ansvariga i vissa versioner. Kanske även gäller för iTunes? Ingen aning. Hatar programmet men tvingas köra det för shuffle:n.