handdator

Visa fullständig version : Mobilen laddar ur fort!! ( w890i )

actiwe
2008-11-26, 22:12
halloj, min sony ericsson w890i som jag har haft i 6 månader har börja spöka nu dom senaste dagarna.. batteriet laddar ur otroligt fort.. t.ex. hade den på laddning ikväll, kollade att den laddad klart till 100% och de hade den, tog ut den.. nu 25 min senare har den droppat ner till 91%, jag har inte glömt musiken på eller nånting.. vad är problemet?? *gah!*

så har den höllt på senaste dagarna.. den laddar ur skit fort

Granatgiraffen
2008-11-26, 22:20
halloj, min sony ericsson w890i som jag har haft i 6 månader har börja spöka nu dom senaste dagarna.. batteriet laddar ur otroligt fort.. t.ex. hade den på laddning ikväll, kollade att den laddad klart till 100% och de hade den, tog ut den.. nu 25 min senare har den droppat ner till 91%, jag har inte glömt musiken på eller nånting.. vad är problemet?? *gah!*

så har den höllt på senaste dagarna.. den laddar ur skit fort

Stäng av bluetooth kanske? God natt.

hahavaffan
2008-11-26, 22:22
Min morsas SE har fått bytas ut två gånger p.g.a. att den suger ur ett fulladdat batteri på en dag ungefär.

actiwe
2008-11-27, 09:35
Stäng av bluetooth kanske? God natt.

bluetooth har inte varit på.

Srednq
2008-11-29, 06:51
skicka ett pm till mig om du kommer på vad felet är. jag har en mobil som gör likadant. tror att det är batteriet som är kasst

Alexlindgren
2008-11-29, 10:54
Mindre kortslutning någonstans i telefonen?

Lämna in den och se vad det är för fel.

Vastrix
2008-11-29, 11:56
Min SE G900 har haft liknande tendenser vid några tilfällen. Den blir då även kokhet så något måste ju ligga o dra ström. För mig uppkommer problemet oftast efter att jag använt kameran. Tfn vägrar då att gå ner i vänteläge och att stänga ner process för process hjälper inte. Lösningen är att starta om mobilen, något som tyvärr tar väldigt lång tid på den modellen.
Har föresten mobilen inne på lagning nu, inte pga ovannämnda lustighet utan annat strul.