handdator

Visa fullständig version : Bränn-hjälp sökes, Bränna konser dvd


CVN
2008-11-26, 22:04
Hej bror min ville att jag skulle bränna några musikkonserter åt han och eftersom jag är den i familjen som har lite datakoll tog på mig uppdraget.

Det är 2 st olika musikkonserter den ena, Pink Floyd är en skiva som det står innehåller 6,82 gigabyte, då min första fråga är vilka skivor måste jag använde för att bränna det här? Ska jag köra på blue-ray skivor eller räcker det med DVD+R DL skivor?

Sen andra frågan är hur bränner jag? jag brukar använde IMGburn till all bränning men hur gör jag nu?

När jag utforskar skivan så får jag 2 mappar en med audio_ts och en med video_ts men hur skall jag sen bära mig åt? Jag är ju bara van med att bränna img filer.

Hoppas nån har tid och ork att hjälpa mig med att förgylla min brors dag :) m

MVH

Arf Pingvin
2008-11-26, 22:06
www.videohelp.com

CVN
2008-11-26, 22:12
www.videohelp.com

Någon annan?

Nordenator
2008-11-26, 22:43
Är ju som sagt DVD9 som krävs då en DVD5a inte rymmer materialet. Om du väljer att bränna en video-dvd brukar det finnas färdiga mappar för just video_ts och audio_ts. Ska bara vara att kasta in filerna och rocka på. Just formaterat så har ingen App för brännande rullandes, men jag vill minnas att det är så.

CVN
2008-11-26, 22:51
Är ju som sagt DVD9 som krävs då en DVD5a inte rymmer materialet. Om du väljer att bränna en video-dvd brukar det finnas färdiga mappar för just video_ts och audio_ts. Ska bara vara att kasta in filerna och rocka på. Just formaterat så har ingen App för brännande rullandes, men jag vill minnas att det är så.

tack för svar men hjälpte ingenting.

Dock så hittade jag en utmärkt guide på Tankafett som förhoppningsvis fungerar

http://www.tankafett.se/forum/phpBB2/viewtopic.php?t=30460