handdator

Visa fullständig version : Ventilations problem


TheDoe
2008-11-26, 11:16
Hej!

Det verkar finnas de mesta kunskaperna här så jag prövar att ställa min gråga här också.

Jag bor i en lägenhet och har haft problem med ventilationen sen ett tag tillbaka. Det började när dom skulle göra om något, bland annat bytte dom köks fläkt.

Först hade jag problem med att det började lukta rök från min granne som röker inne. För att åtgärda detta så måste jag ha till lufts ventilerna i sovrummet o vardagsrummet öppna plus påminna grannen om att hon inte får vädra samtidigt som hon röker för då dras det in rök i min lgh.

Detta är något besvärligt men det funkar hyfsat nu iaf.
Det som är det stora problemet nu är att det är bara 17 grader i lgh fast elementen är varma, stänger jag ventilerna blir det hyfsat varmt i lgh men det börjar lukta rök samt att det tjuter runt fönstren för att det sugs in luft där istället. Det går även tungt att öppna dörren in till lgh för att det är så mycket undertryck i lgh.

Dom som gjort jobbet säger att dom har justerat ner det som går och att man inte får ha mindre än vad jag har, kan det var så?
Ska det verkligen vara på detta vis? Man ska väl kunna ha öppet ventilerna utan att det ska bli svinkallt i lgh?

Vad kan jag göra?