handdator

Visa fullständig version : Vad kan jag göra mer?


Slammin_
2008-11-26, 00:07
Jag är 23 år, 185 cm, 78 kg och tränar ca 3-4 ggr/veckan (oftast kvällar).
Mitt problem är att jag har svårt att öka i massa.

Mina matrutiner ser oftast ut såhär: ordentlig frukost, lagad lunch och lagad middag (husmanskost, oftast pasta eller ris till båda måltiderna).
På eftermiddagen tar jag en gainers pro på vilodagar eller en proteinbar på träningsdagar. På kvällen tar jag en gainers pro efter träning (tränar oftast på kvällen) eller ibland mackor om det är en vilodag.
Mina mat och sovtider är ganska varierande eftersom jag pluggar.

Jag har använt kreatiner till och från enligt rekomendation i ca 2 år.
Nu har jag nyligen gått över till Smash Fully Loaded innan träningen istället för kreatin.

Min form är ganska bra men jag vill öka mer i massa, det går väldigt sakta. Jag har haft hög ämnesomsättnig hela livet och jag ser smal men ganska vältränad ut. Jag verkar mest pendla mellan 76-78kg nu.

Vad kan jag göra mer, lägga till något mer tillskott eller någon måltid?

Sniggel
2008-11-26, 00:42
Så det sista du äter är alltså en gainers pro (på träningsdagar). Detta efter träning. Du äter alltså inget mer efter att fått i dig den gainern?
Jag rekommenderar att du äter ett mål till då en gainer är väldigt snabbt upptagen och du behöver något mer för att säkerställa att proteinbalansen bibehålls hög på lång sikt, dessutom behöver du ju också mer kalorier eftersom du har svårt att öka så ett extra mål efter gainern du tar efter träning borde hjälpa till en del.

Handcuff
2008-11-26, 07:40
Få i dig mer energi totalt under dagen. Hur du gör är upp till dig (fler mål mat, större mål, energitätare mål, tillskott, olja osv.). Jag skulle rekomendera att du äter mer :thumbup:

Slammin_
2008-11-26, 20:43
Tack för tipsen! Det här med olja, hur funkar det?
Är det bra att ha mycket olja på maten, i så fall gäller det någon viss typ av olja?

Cappachino
2008-11-26, 21:42
Tack för tipsen! Det här med olja, hur funkar det?
Är det bra att ha mycket olja på maten, i så fall gäller det någon viss typ av olja?

Jag brukar själv hälla lite olivolja över maten när jag äter kyckling, laxfile eller tonfisk.
Det gör dig gott..