handdator

Visa fullständig version : Jimmy page intresserad av occult, nån som vet?


Workoutboy234
2008-11-25, 22:29
Tydligen var han det och jag undrar om någon vet någoting om detta (utöver det som står på wikipedia) då jag är väldigt intresserad av led zeppelin och jimmy page, men jag vet inte så mycket om just detta. Läste lite på wikipedia och där fanns lite intressanta saker om det, men undrar om någon vet något utöver det som står på wiki som är intressant. T.ex. så hade Ozzy tänkt bita huvudet av en fladdermus :hbang: men det blev fladdermusen som bet ozzy har jag för mig hehe, finns kanske liknande saker som har hänt jimmy?

Tackar i förväg på alla svar :-)

erks
2008-11-25, 22:35
Ozzy bet huvudet av fladdermusen. :)

Workoutboy234
2008-11-25, 22:38
Ozzy bet huvudet av fladdermusen. :)
Gjorde han det ? Har hört så många olika varianter på den hehe, han kanske har gjort/försökt flera gånger och då kanske det har gått fel någon gång

Hemi
2008-11-25, 22:49
Har också hört flea varaitioner, att han själv sagt att den var av plast. Däremot säger han själv och Sharon i en dokumentär att han bet av huvudet på en duva under hans comeback. De skulle impa på managers genom att släppa lös en drös vita duvor och Ozzy fick bara ett infall helt plötsligt, till Sharons förskräckelse.

Hemi
2008-11-25, 22:59
En sak är säker och det är att Jimi Hendrix mfl inspirerade allihop på den tiden och ett par andra band som inspirerade Sabbath, tycker jag mig märka var det första bandet "Black Widow" tom närdet gäller skivomslag och det första "Coven" men Jinx vad hon nu heter. Det var nog en hel del occultism lite överallt verkar det som. Just Jimi Page vet jag inget om men Zeppelin var ju ganska tunga och lite mörka för sin tid.

o.z.z
2008-11-25, 23:01
Har också hört flea varaitioner, att han själv sagt att den var av plast. Däremot säger han själv och Sharon i en dokumentär att han bet av huvudet på en duva under hans comeback. De skulle impa på managers genom att släppa lös en drös vita duvor och Ozzy fick bara ett infall helt plötsligt, till Sharons förskräckelse.

sharon skrattade så mycket att hon pissade på sig när Ozzy bet av huvet på duvan :D
http://img143.imageshack.us/img143/7720/ozzyduvazy2.jpg

Hemi
2008-11-25, 23:18
Galet.

De där korsen Sabbath och Ozzy använder skall ha varit tillverkade av Ozzys farsa mot en förbannelse från en satanisk sekt då de vänligt tackade nej till att spela för dem vid ett möte vid Stonehenge. Eller har jag misstagit mig? Hur som helst, just Black Sabbath brydde sig mest om musiken, och festa möjligen. Även om de inspirerades av en del occulta grejer.

Tricce
2008-11-25, 23:29
Det jag vet är att Page är ett stort Tolkien fan vilket speglar sig imånga låter tex Ramble on.

"Twas in the darkest depths of mordor
I met a girl so fair,
But gollum, and the evil one crept up
And slipped away with her."

o.z.z
2008-11-25, 23:58
Galet.

De där korsen Sabbath och Ozzy använder skall ha varit tillverkade av Ozzys farsa mot en förbannelse från en satanisk sekt då de vänligt tackade nej till att spela för dem vid ett möte vid Stonehenge. Eller har jag misstagit mig? Hur som helst, just Black Sabbath brydde sig mest om musiken, och festa möjligen. Även om de inspirerades av en del occulta grejer.

ja någon slags satanistisk ceremoni var det som de tackade nej till, vet dock inte om det var vid stonehenge.

High1ander
2008-11-26, 01:07
Det jag vet är att Page är ett stort Tolkien fan vilket speglar sig imånga låter tex Ramble on.

"Twas in the darkest depths of mordor
I met a girl so fair,
But gollum, and the evil one crept up
And slipped away with her."

Tecknande Sagan om Ringen fran 70-talet var ju musiken fran Led Zeppelin, om jag inte missminner mig sa ar Ramble on och Battle of Evermore ocksa nagra latar for Sagan om Ringen.