handdator

Visa fullständig version : DreamHack Winter 2008!


Whistler
2008-11-25, 17:33
Japp, som vanligt kör jag igång den här tråden nu när det närmar sig!

Vilka på forumet ska dit och nörda sig?

Själv kommer jag sitta på rad D51, så ser du två iMacs där är det bara att säga hej!

Förhoppningsvis kommer det bli lite vettiga demotävlingar den här gången, förra vintern var det katastrof.

Och så får vi se hur många små "e-sportare" jag har stoppat ner i soptunnorna innan söndagen. Jag hatar de jävla counterstrike-fjantarna, låt mig leecha ifred!

I vilket fall, snart dags! :D

tjabon
2008-11-25, 17:52
Jag såg två killar ur "staben" handla massor med "nyttigheter" på
Netto igår: Kilovis med godis, läsk m.m...........:D

coxie
2008-11-25, 18:42
Tänkte åkt dit men kom på att jag vill kunna multiboxa i wow så sket i det. Leachandet har tappat mycket av sin charm sen alla fick vettiga linor hemma, bättre förr när de flesta satt på modem, då var man ju tvungen att åka på lan för att få tag i filmer och spel.

Säg hej till Marcus "kinc" Hultin i Asusmontern om ni gillar överklockning.

Shakemynuts
2008-11-25, 19:15
När du multiboxar. Köper man 5 konton då? Fan va jobbigt isåfall. Men det är fan frustrerande med 5x shamaner i battlegrounds. Jävla töntar. :D

Alltid velat dra på Dreamhack men jag får aldrig tummen ur, har annat för mig tyvärr. Det är skitmycket folk här uppe och ett gäng kompisar som håller på med spel som dom ofta är på diverse spelkonvent för att visa upp. Ser roligt ut på såna där ställen.

hahavaffan
2008-11-25, 19:21
Drar du dit för att leecha enbart? Har du så dålig internetuppkoppling hemma?

Snobbe
2008-11-25, 19:31
esport e ju enda anledningen man skulle vilja åka till DH iaf.

r3mpuh
2008-11-25, 19:43
Dota!!! ;D Nejmen står nog över detta dh ochså, men Birdie blir det i år:)

Whistler
2008-11-25, 19:54
eSport = skit

Nej, jag åker inte dit främst för leeching, det är ju polarna som är största skälet. Jag brukar sätta igång några nedladdningar, gå runt och snacka med folk jag inte träffat sen förra gången och sen kanske lira några rundor med kompisarna på raden. :)

mattilainen
2008-11-26, 12:54
Whistler :=) kanske kommer och säger hej

Baan
2008-11-26, 12:55
eSport = skit

Nej, jag åker inte dit främst för leeching, det är ju polarna som är största skälet. Jag brukar sätta igång några nedladdningar, gå runt och snacka med folk jag inte träffat sen förra gången och sen kanske lira några rundor med kompisarna på raden. :)

Värt åka dit för polare som man träffar en gång om året :) (att man är så pass bra polare alltså)

coxie
2008-11-26, 13:35
När du multiboxar. Köper man 5 konton då? Fan va jobbigt isåfall. Men det är fan frustrerande med 5x shamaner i battlegrounds. Jävla töntar. :D

Alltid velat dra på Dreamhack men jag får aldrig tummen ur, har annat för mig tyvärr. Det är skitmycket folk här uppe och ett gäng kompisar som håller på med spel som dom ofta är på diverse spelkonvent för att visa upp. Ser roligt ut på såna där ställen.

Jo 5 konton, 5 datorer och KVM switchar för tangentbord och mus är det som behövs om man vill boxa optimalt. Dock klarar man sig med en dator och programvara som skickar vidare signalerna från tangentbordet till alla 5 klienterna.

Civilrätt
2008-11-26, 13:58
jag hör det det blir värsta razzian där iår.

Dock kommer jag inte ihåg om det var "fildelning" eller stoppa tjockisar i fatcamp saken gällde...

:D

skämt åsido, luktar det inte väldigt illa i en lokal med 5000st otvagade syltmunkar?

coxie
2008-11-26, 14:01
jag hör det det blir värsta razzian där iår.

Dock kommer jag inte ihåg om det var "fildelning" eller stoppa tjockisar i fatcamp saken gällde...

:D

skämt åsido, luktar det inte väldigt illa i en lokal med 5000st otvagade syltmunkar?

Nej inte direkt hallarna är sjukt höga i tak och det är säkerligen ventilation dimensionerat för att klara av mycket folk. Spontant så skulle jag säga att det inte finns mer överviktiga där än i vanliga samhället. Dels för att det är så jävla mycket vanligt folk där numer och dels för att riktiga nördar glömmer bort att äta och är pinnsmala :D

Whistler
2008-11-26, 15:31
I mitten av hallarna luktar det riktigt jävla illa, har så alltid gjort och kommer antagligen alltid göra. Ventilationen i Tipshallen gick på knäna när det var 5000 pers i Hall D. Nu är det 15 000 i alla hallar. Ventilationen klarar givetvis den mängden människor, men inte när det också är samma antal värmealstrande datorer och massa rumstempererade matrester som ligger och ruttnar på borden.

Värt åka dit för polare som man träffar en gång om året :) (att man är så pass bra polare alltså)

Jag tycker det är värt det. Det är människor som har DH som det gemensamma intresset och som hållt på med det i över ett decennium och som man pratar med mer eller mindre dagligen via MSN, IRC mm. Jag har inte tid, råd eller lust att åka över hela Sverige (och världen) för det, bättre då att alla samlas två gånger om året och gör det vi tycker är kul.

I övrigt har jag börjat lära mig att strunta i det som jag tidigare tyckte förstörde DH, dvs all e-sport och företag och organisationer som bara ser DH som en rekryteringsbas. Att speldesignerlinjen från någon högskola är där tycker jag är helt okej, men vad har biblioteket och nykterhetsförbundet där att göra? Men som sagt, tar man på sig skygglapparna och går fort genom gångarna så kan man nästan låtsas att det är samma känsla som förut. :)

Whistler
2008-11-28, 02:42
En sådan där skum grej som bara händer på DH! :D

http://blogvovven.wordpress.com/2008/11/27/eventur-att/

dice
2008-11-28, 07:16
jag hör det det blir värsta razzian där iår.

Dock kommer jag inte ihåg om det var "fildelning" eller stoppa tjockisar i fatcamp saken gällde...

:D

skämt åsido, luktar det inte väldigt illa i en lokal med 5000st otvagade syltmunkar?

Det stod på storbildsskärmen imorse att 1.8 mil toalettpapper har gått och att deltagarna har svettats 15000 liter svett. :)

aelgen
2008-11-28, 23:21
Suck. vill också dit igen =( Var där förra sommaren, men fixar aldrig winter. Sommar DH är ju lite tråkigt för det finns annat kul att göra på sommaren, men vintern så är det ju perfekt att släppa loss nörden inom sig :D

Det sjukaste är ju klart alla småungar som sitter och stirrar sig blinda på porr. Har aldrig fattat charmen med att kolla porr med hundratals pers som knallar förbi.

Dock är det ju tankningen som är skönast. Minns 2002 när jag var där första gången hade köpt nya hårdiskar så jag hade hela 300 gig tomt! (Omagad!!) Fylldes ju på 4 timmar sen var det kört och man fick sitta och sålla bort det som var minst kul.

<3 externa diskar, blev 2 tb leechat förra sommaren, faaan va tid det tog att sortera när man kom hem.

Ha det så kul ni lyckliga människor!