handdator

Visa fullständig version : Vilka bidrag till PT-utbildning?


Barbastark
2008-11-25, 16:53
Hej!

Jag vill utbilda mig till personlig tränare. Det jag undrar är om någon här vet något bidrag eller stipendie eller liknande man kan få till det. Ja vilket bidrag av något slag som helst är välkommet.

Jag är 21 år och pluggar på högskola om det spelar någon roll.

MVH B

Jorgen
2008-11-25, 16:55
Det tror jag inte finns. Man får snällt slanta upp själv.

Scratch89
2008-11-25, 17:15
Nopps. Vi som går Kost- och friskvårdsprogrammet får rabatter (ibland bra, ibland rätt så saftiga), men det är fortfarande den större delen kvar att betala.

Barbastark
2008-11-25, 17:21
Men det måste ju finnas något. Jag vet tex att S.A.T.S. ger 10 % (tror det var 10) om man är anställd där. Och det vet jag utan att "veta" något. Så klart det måsta finnas fler sådana kryphål.

Scratch89
2008-11-25, 17:44
PT-utbildningar räknas inte som riktiga utbildningar, så du kommer nog att leta förgäves, tyvärr. Om du hittar något får du gärna posta här, då det faktiskt är intressant även för mig.

Solros
2008-11-25, 17:50
PT-utbildningar räknas inte som riktiga utbildningar, så du kommer nog att leta förgäves, tyvärr. Om du hittar något får du gärna posta här, då det faktiskt är intressant även för mig.

http://utbdb.hig.se/webkat/kurs.php?kurs_id=69744
Står inte mycket där, troligen pga att kursen just nu är inne på sin första termin.

Kursen hette tidigare "Fysisk aktivitet och ledarskap", men gjorde om och heter numera "Personlig Tränare B". Info om den tidigare kursen:
http://utbdb.hig.se/webkat/kurs.php?kurs_id=52914

Scratch89
2008-11-25, 18:45
Där ser man.

z_bumbi
2008-11-25, 19:25
När villkoren var generösare kunde de som var långtidsarbetslösa få bidrag för att gå en PT-kurs. Oftast pga att de hade ett jobberbjudande där den blivande arbetsgivaren intygade att det gav ett jobb. Få arbetsgivare inom branchen såg det som någon nackdel att ha en instruktör som dessutom hade en PT-utbildning..
Jag vet även någon som gick utbildningen med bidrag utan att ha ett jobberbjudande men då var det andra saker som spelade in.

Utbildningen på HIG är bra, jag gick föregångaren och en hel del ändringarna är sådant som jag tror förbättrar kursen ytterligare. Jag har iofs påverkat minst 25% av de som går den att söka så jag kan inte säga så mycket annat. :D