handdator

Visa fullständig version : Snedvridna pollar


mangs
2008-11-25, 15:57
Nu kanske du förvänta dig att denna tråden skulle handla om SNELHEST eller hans kompisar men så är inte fallet.


Det jag tänkte anmärka på är hur polls uppfattas på forumet. Oftast när det finns en poll kan själva frågeställningen eller TSs sympatier i ursprungsinlägget påverka röstningen markant.

Jag är övertygad om att man genom att formulera frågeställning samt ursprungsinlägg skulle kunna påverka de som klickar i pollen.

Inga nyhter iofs och väldigt svårt att göra någonting åt. Bara ett litet wake up call för de som tar pollarna på dödligt allvar. Även ett tips för de som verkligen vill få ett rättvist resultat på sina pollar att i frågeställningen inte ha ett ställningstagande.

Tex:

Borde massmördare avlivas? Vs. Är du för dödsstraff, motivera i tråden...

Nu är sommaren äntligen här!
Älskar du också sommaren? Vs. Längtar du efter vintern då du slipper smådjur och svett?


Tror det blir ganska olika resultat i dessa pollar.

hahavaffan
2008-11-25, 15:59
Det tror jag med. Gnägg.

KlopFer
2008-11-25, 16:29
42cm

Loke
2008-11-25, 16:36
Frågor som börjar med ett verb blir ofta ledande. Detta enligt boken "Att utreda, forska och rapportera".

I den boken får man också lära sig hur man källhänvisar, så den borde i det närmaste ses som grundläggande litteratur för att ens få skriva på kollo.