handdator

Visa fullständig version : Hur långt klarar man sig på Husmanskost?


Duden
2008-11-25, 14:50
Hej jag är ny här på forumet!
försökte söka lite om ämnet men sökfunktionen gillar nog inte mig..

Så till frågan hur långt klarar man sig på vanlig Husmanskost när man försöker bygga upp kroppen?

kör ungefär 4 av 7 dagar i veckan på gymet, nån gång då och då kör jag lite motionspass.

Äter frukost för de mesta som antingen är havregrynsgröt, mackor eller Fil och musli

Lunch i skolan

Hem och äter middag vid 4

Brukar försöka gymma före 4 alltid.
Dricker inge protein drinkar eller liknande.


18år
179cm
78kg
15% fett på överkroppen gjorde ett test för inte så länge sen.
24,? bmi

MVH//Glad amatör.

King Grub
2008-11-25, 14:51
Om husmanskosten täcker ditt energi- och proteinbehov behöver du inget mer. Att äta så snart som möjligt efter träning är en fördel.

Duden
2008-11-25, 15:49
Hur vet jag om den gör de?
Jag har då inte gått ner nå i vikt sedan jag starta med träningen men jag tror jag har blivit av med lite fett

Scratch89
2008-11-25, 16:02
Hur vet jag om den gör de?
Jag har då inte gått ner nå i vikt sedan jag starta med träningen men jag tror jag har blivit av med lite fett

Det är väl ett bra tecken på att det fungerar? :)

Det är väldigt ovanligt att ha näringsbrist idag. Man märker om man har näringsbrist i något ämne. Om du är en person med god aptit som äter det mesta, som kött, fisk, mjölkprodukter och grönsaker, behöver du inte oroa dig alls.

Duden
2008-11-25, 16:38
Okey tackar för svar!
mvh

hiko
2008-11-25, 20:18
Hej jag är ny här på forumet!
försökte söka lite om ämnet men sökfunktionen gillar nog inte mig..

Så till frågan hur långt klarar man sig på vanlig Husmanskost när man försöker bygga upp kroppen?

kör ungefär 4 av 7 dagar i veckan på gymet, nån gång då och då kör jag lite motionspass.

Äter frukost för de mesta som antingen är havregrynsgröt, mackor eller Fil och musli

Lunch i skolan

Hem och äter middag vid 4

Brukar försöka gymma före 4 alltid.
Dricker inge protein drinkar eller liknande.


18år
179cm
78kg
15% fett på överkroppen gjorde ett test för inte så länge sen.
24,? bmi

MVH//Glad amatör.


Blir du aldrig hungrig vid 20 tiden?

creperiet
2008-11-25, 21:42
Jag är inte insatt i BB-världen, finns det någon känd/framgångsrik som äter mat och inget tillskott för att nå tävlingsform?

Fredrik_S
2008-11-26, 02:12
Jag är inte insatt i BB-världen, finns det någon känd/framgångsrik som äter mat och inget tillskott för att nå tävlingsform?

Serge Nubret säger sig ätit mestadels kött och inte druckit proteindrinkar osv.
Visserligen tog han steroider ett par gånger under livet enligt han själv.

Tillskott såsom proteinpulver är ju samma sak som mat fast torkat och pulveriserat och således lite lättare att få i sig.

Duden
2008-11-27, 21:29
Blir du aldrig hungrig vid 20 tiden?

haha jao de blir jag väl tänkte inte på de när jag skrev men de blir väl oftast nåt litet bara

Anton Fräs
2008-11-28, 19:21
Jag är inte insatt i BB-världen, finns det någon känd/framgångsrik som äter mat och inget tillskott för att nå tävlingsform?

Något du kanske borde ha i åtanke så du inte sätter alltför orealistiska mål är att de äter, i många fall, annat än husmanskost. Såkallad dunderhonung..

z_bumbi
2008-11-28, 19:24
Jag är inte insatt i BB-världen, finns det någon känd/framgångsrik som äter mat och inget tillskott för att nå tävlingsform?

Tvivlar starkt på det, de flesta kör i alla fall med något i samband med träningen typ en gainer samt kreatin.
Det finns nog extremt få elitidrottare som inte använder tillskott i någon form.

creperiet
2008-11-28, 19:53
Något du kanske borde ha i åtanke så du inte sätter alltför orealistiska mål är att de äter, i många fall, annat än husmanskost. Såkallad dunderhonung..

Jag är väl medveten om det, men jag tränar inte för kroppsbygge och det var inte riktigt det där jag frågade efter.

Elfsberg
2008-11-29, 00:49
Killen bakom leangains.com besitter en alldeles otroligt bra fysik och är också enormt stark. Han verkar ungefär äta grillad kyckling, potatis, flingor och ostkaka.