handdator

Visa fullständig version : Marklyft - Underarmar


Sherman
2008-11-25, 08:39
Hej,

När jag och min kompis kör marklyft på tunga vikter så får vi ett område på underarmna där det är helt rött och massa röda prickar. Området brukar försvinna efter en, två dagar. Att ha dragremmar spelar ingen roll, det kommer ändå.

Är det något farligt med detta eller fjantar vi bara runt?

*rolleyes*

RoppadeJag
2008-11-25, 10:57
Om jag förstår vad du menar så får jag exakt lika dant ibland! beroende på vad jag har för byxor! haha. Jag märkte en dag att det blir så när underarmarna glider/drar mot benen(byxorna) det kan nog räknas som någon sorts blåmärke. Men prova att hålla armarna lite längre ifrån benen nästa gång och se om det hjälper! :) tror inte att det är någon som helst fara, jag själv tycker bara att det är jobbigt med massa märken :P

InBreed
2008-11-25, 11:02
Testa använda "korta" shorts

Arf Pingvin
2008-11-25, 17:23
Det är små ytliga blodkärl som spricker när du glider mot låret med underarmen. Antingen håller man längre ut så det går fritt, kanske testar långbyxor, tröja eller barnpuder på låren (styrkelyftare använder det för bättre glid).

hoikka poika
2008-11-25, 18:03
Jag får liknande "bristningar" på underarmarna. Jag har försökt att se om jag gnider underarmarna mot något och kommit fram till att så inte är fallet ( kan givetvis ha helt fel ). Kanske någon överbelastning i underarmarna?

Underarmarna ser ut som efter en volleybollmatch. Fullt med små, små blåmärken.