handdator

Visa fullständig version : Vilket kosttillskott bör jag ta?


cklein
2008-11-24, 19:47
Tjenare, tänkte fråga er här på kolo om kosttillskott.

Har börjat träna nu igen för 2 veckor sedan, har tränat lite halvdant innan sommaren i 2 månader ungefär, sedan la jag av.

Jag vägde 73kg för 2 veckor sedan och nu väger jag 75kg.. Åt iofs för 3 timmar sedan om de nu kan ha någon betydelse.. Och jag är ungefär 190 cm lång.

Jag undrar vilket kosttillskott jag borde ta om jag vill öka mycket i vikt och muskelvolym för att sedan börja deffa framemot sommaren?Vilken vikt är lagom att gå upp till? gainer behövs nog inte då det inte är så lång mellan gymmet och matbordet.. Jag äter så mycket jag kan också.. 4-5 ganska stora "mål" om dagen.. Tränar 3 gånger i veckan och är förövrigt 17 år gammal

Tack på förhand:thumbup:

C.E.J.
2008-11-24, 20:03
Tänkte föreslå gainer, men det låter som att du inte behöver nåt kosttillskott alls. Sen finns det ingen specifik vikt som är rimlig att gå upp till inför en deff. När det börjar se ut som skit kan det vara dags att börja.

cklein
2008-11-24, 22:44
Tänkte föreslå gainer, men det låter som att du inte behöver nåt kosttillskott alls. Sen finns det ingen specifik vikt som är rimlig att gå upp till inför en deff. När det börjar se ut som skit kan det vara dags att börja.

Okej, då tänkte jag börja med att bara leva på maten.. Men det finns en hake, ibland så slutar jag rätt tidigt i skolan, vid 11 tiden, orkar inte ställa mig framför spisen och laga massa mat då jag inte är någon värsta kock. Är det bra tillfälle att använda kosttillskott och isåfall vilka? Eller du/ni kanske kan ge tips på något lättlagat?

Handcuff
2008-11-25, 07:41
Okej, då tänkte jag börja med att bara leva på maten.. Men det finns en hake, ibland så slutar jag rätt tidigt i skolan, vid 11 tiden, orkar inte ställa mig framför spisen och laga massa mat då jag inte är någon värsta kock. Är det bra tillfälle att använda kosttillskott och isåfall vilka? Eller du/ni kanske kan ge tips på något lättlagat?

Laga inte MASSOR av mat då. Laga en portion lättlagat. Eller varför inte några mackor? Ja eller då ett proteinpulver eller liknande om du vill.