handdator

Visa fullständig version : Lättlagad kost


Kapten A
2008-11-24, 16:12
Jag är inte alls kreativ när det gäller att laga mat i köket, sinnet för matlagning verkar inte finnas där, dock är det alltid kul när man väl har lagat något som smakar. :)

Nu är frågan, jag har letat lite efter "deffmat" men har dock inte funnit något "woho-gott". Tanken är att kunna frysa in maten så att de kan räcka ett par dagar framöver, men samtidgt smaka gott.

Skulle vart trevligt om någon kan rekommendera något

Kapten A

Frillan
2008-11-24, 16:28
Kycklingfile/bröst med ris?

Lax med ris andra magra kötträtter med ris..

äggröra? wuteva ^^

shut teh face
2008-11-24, 16:35
Lite pasta, en burk tonfisk och en creme bonjour och lite cayennepeppar är nog det enklaste jag kan komma på. Jag tycker det är gott iaf.

Kapten A
2008-11-24, 16:42
Lite pasta, en burk tonfisk och en creme bonjour och lite cayennepeppar är nog det enklaste jag kan komma på. Jag tycker det är gott iaf.

Det där lät enkelt och gott! :)

Kapten A

Fearstrike
2008-11-24, 16:46
Vet inte hur de blir med vanlig köttfärs men:

2 "mynthackade" morötter
1 stor gullök finhackad.
Fräs i stekpanna i några minuter.

Släng i quornfärs och låt det bli lite halv brynt så de blir lite tuggmotstånd. Sen slänger du i 1 burk krossade tomater... sambal olek och ajvar relish. Samt en massa peppar och salt.
1 matsked chili sauce ( typ ketchup fast chili varianten )
Om du vill maxa protein skalan kan du slänga i en burk lätt kesella.

Krossade tomater: 20kcal/100g
Quorn färs: 90kcal/100g
kryddor å några teskedar sambal olek å ajvar relish är inte ens lönt att räkna på.

Sen drar du i en burk vita bönor (ej i tomat sås) så är det riktigt gott och en hel del mat och näst intill inga kalorier.