handdator

Visa fullständig version : Ligga på kcal+ om man blir sjuk under deff?


Black Star Abyss
2008-11-24, 15:47
Om man blir sjuk under deff, ska man då se till att ligga på kcal+ tills man är frisk? Tänker att det borde gå fortare då.

Guddi
2008-11-24, 16:07
Det avgör du själv. Beror lite på hur sjuk du är med. Om det är en mindre förkylning som antagligen släpper på en 2-3 dagar så hade jag personligen bara ätit efter hunger dem dagarna och sen fortsatt med deffen när jag va redo att träna igen.

King Grub
2008-11-24, 16:08
Jag känner inte till att tillfrisknande från vanliga förkylningar är relaterat till energiintaget.

Är man sjuk, reagerar man ofta med minskad eller utebliven matlust. Det gäller både djur och människa.

CiCoro
2008-11-24, 16:23
Jag känner inte till att tillfrisknande från vanliga förkylningar är relaterat till energiintaget.

Är man sjuk, reagerar man ofta med minskad eller utebliven matlust. Det gäller både djur och människa.

varför? lite dumt och bara fråga det, men hade varit lite intressant och veta varför vår kropp reagerar på det viset..

Black Star Abyss
2008-11-24, 16:41
Ok, jag drog felaktiga slutsatser då av att man lättare blir sjuk på kcal- (för det märker jag själv att man blir). Trodde man lättare blev frisk av kcal+ också.

Scratch89
2008-11-25, 17:23
varför? lite dumt och bara fråga det, men hade varit lite intressant och veta varför vår kropp reagerar på det viset..

Den mesta hungern och matlusten stimuleras genom kombination av lukt och smak. Är man förkyld är båda dessa sinnen dämpade. Hur gott är det att äta när det inte smakar eller luktar?